• Svelin

BIM Maj, 2016

Hej får man hoppa in här? Jag har bim troligtvis någon gång i mitten av maj. Vet inte riktigt hur min cykel är. Jag har ätit cerazette i några år och precis fått min mens. Tidigare när jag varit utan prevmedel så har jag haft lite längre cyklar och lite oregelbundna. Så vi får väl se hur det blir nu.

Vi försöker förresten få till en liten trea och sladdis!

• Svelin

Vårt äldsta barn fyllde 9 år i januari och vårt andra barn fyller 7 i september. Roligt med någon som är i samma situation. Är det första försöket för er nu också då? Jag har en kompis som precis plussat med sitt tredje barn så nu vill jag att det tar sig fort! :)

Verro skrev 2016-04-13 13:35:44 följande:

Hej :) samma här :D slutade oxå med cerazette i 22 mars fick tillbaka mensen den 4e April. Ätit dom i 41/2 år. Även jag har haft lite längre oregelbundna cyklar... Och vi försöker oxå få en liten trea :) har idag en kille på snart 9år och en tjej som blir 5 till sommarn. Hur gamla är era barn?

• Svelin

Jag tempar med natural cycles. Nån annan?? När man gör ältest så ska man fylla i om det är positivt eller negativt. Hur avgör man det om man använder sånna med streck?

• Svelin

Sawyer: Nu går jag in på detaljer, men det här med spottings har jag ingen koll på. Jag har haft mens nu. Sön-ons var det mens, men igår kom det blod vid ett tillfälle och sen har det kommit rosa. Ska jag logga igår som spottings eller mens i nc? Har det någon betydelse vilket jag gör?

• Svelin

Jag vet inte hur jag lägger till mig på listan. :p Kan någon hjälpa mig med det. Jag har bim ca 11-12 maj.

Jag har bara haft en cykel sen pillerstopp och tidigare har jag varit ganska oregelbunden när jag inte haft några prevmedel. Så det kan lika gärna vara 5 dagar tidigare som 5 dagar senare, men det är det datumet jag siktar in mig på. Kommer även köra ältest så får kanske lite mer koll då. Hoppas jag! :)

• Svelin

Jag har varit oregelbunden förr när jag varit utan ppiller. Nu har jag bara haft en cykel efter pillerstopp. Alltså bara fått första mensen. Så än vet jag inte hur det blir denna gång. Mina har pendlat mellan 27-41, men oftast 31-35 dagar. Får se hur det blir nu. Kommer få göra åt en hel del ältest tror jag.

Fizzybubble skrev 2016-04-16 02:41:34 följande:

Jag har enligt en app som räknar ut ett snitt efter senaste mensperioderna, den säger att BIM är 12/5, då med en 34.a dagars cykel. Dock tror jag det är tidigare, typ den 8/5 iaf ev tidigare.

Någon mer med oregelbunden mens? Min har varierat mellan 25-38 dagar som mest senaste 9 månaderna

• Svelin

Jag kan egentligen inte så mycket om ältest, men jag skulle tolka det som positivt eller att det är väldigt nära positivt. Så sexa på bara! :D

• Svelin
    jny1891 skrev 2016-04-26 11:19:25 följande:

Jag har precis plussat!!! Kan inte tro att det är sant. :) överlycklig!!

Grattis! Det är en sån underbar, men också skrämmande känsla att se det där plusset.

För exakt 10 år sen plussade jag för första gången och det plusset resulterade i en liten flicka som nu är drygt 9 år. :)
  • Svelin
    Kmora skrev 2016-04-27 06:41:49 följande:

Plussade nyss! :)

Nu är det kanske lite fusk att hänga i BIM maj tråd när vi är i april, men vi trodde inte att det skulle fungera på första omgången!

Grattis!
  • Svelin
    Polkagris90 skrev 2016-04-30 14:38:03 följande:

Vad spännande, håller tummarna för dig:D jag känner lite samma sak. Vill gärna berätta för mina föräldrar tidigt och göra nån kul grej av det. Om det inte går vägen så har vi iallafall stöd därifrån :) om det skulle bli ett plus denna månad funderar vi att berätta det på morsdag :)

Med första barnet berättade vi på mors dag. Skrev på kortet: Grattis på morsdag farmor/mormor från våra namn och sen ett ?

Det var uppskattat! Svärmor fattade inte ens först. :)
Svar på tråden BIM Maj, 2016