• Svelin

BIM Maj, 2016

Deni81 skrev 2016-05-05 23:18:50 följande:

Hoppas den inte alls kommer

Det hoppas jag med!
    Deni81 skrev 2016-05-05 23:13:16 följande:

Nu gjorde vi ett försök, tyvärr hade flytningarna ändrat konsistens redan idag (ÄL igår) så det var nog försent... Livmodertappen var också hård och stängd Snacka om att ÄL är kort!

Hittade en knöl i slidan också, på bakre väggen, först trodde jag att livmodertappen hade sjunkit ihop eller växt ihop med slidväggen men sen kände jag att det bara var en stor knöl i vägen. Hmm... Undra vad f-n det är!

Då håller vi tummarna att detta ändå räckte. Jag brukar inte undersöka mig själv så jag har ingen aning om hur det ska kännas där inne. Den dör knölen får vi hoppas bara är nån finne eller nåt.

Nu börjar denna långa väntan på bim. Jag vet ju bsra inte hur lång min väntan egentligen borde vara. :p
  • Svelin

Jag har bim nånstans mellan den 14-17 tror jag. Är väldigt osäker på hur lång lutealfas jag har.

• Svelin

Ni som brukar ha ömma bröstvårtor vid äl, brukar det gå över direkt efter äl eller sitter det i några dagar efteråt?

Jag tror jag hade äl i torsdags, men jag upplever att bröstvårtorna är ömmare idag. Jag tror ju alltså inte att det är ett symtom på graviditet utan jag undrar bara om det är fler som har det så här?

• Svelin

Nu flyttade NC min äl till i tisdags när jag lade in dagens temp, men det tror jag inte stämmer för stegringen på det vanliga ältestet syntes i tisdags eftermiddag och den fasta gubben kom fram i onsdags eftermiddag. Så äl borde ju inträffat efter det typ onsd eller torsd. Så nu stämmer det inte längre. NC hade ju lagt ut min äl i torsdags. Synd att det inte går att lägga in stegring utan bara positivt och negativt ältest. Då hade ju NC sett tydligare när äl är. Jaja det löser sig väl ändå. Antingen kommer mensen eller inte. :)

• Svelin

Stort grattis till er som plussat. Jag är på äl +4 eller 5. Har ju haft känningar ända sen äl, men det måste väl bero på äl eller att det inte är så längesen jag slutade med mina minipiller för om jag blir gravid så sker det ju inte förrän de närmaste dagarna. Någon annan som brukar ha ömma bröstvårtor efter äl och spänningar i tjejmagen utan att vara gravid?

• Svelin
    Fru365 skrev 2016-05-08 11:35:07 följande:

Tjejer hjälp!! Ser ni något? Bim -1 idag

Jag ser!! Grattis!
  • Svelin
    sawyer skrev 2016-05-08 13:01:59 följande:

Det var jag som startade gruppen, men jag kommer lämna den nu, hade verkligen en känsla av att det skulle ha tagit sig denna månaden på 7e försöket, men tji fick jag, ännu ett elakt spratt av kroppen, mensen är på intågande.. Känns jobbigare för varje månad som den där jävla mensen dyker upp.. Man blir så deppig.. :( jag kommer ta en paus från familjeliv, hur glad jag än skulle vilja bli för alla fina plus här inne så går det inte, jag blir bara ledsen och mer stressad över att vi får negativa test, månad efter månad..

Alla lycka till er tjejer!

Så tråkigt! Jag förstår dig. Det ÄR jobbigt när det tar tid att få plusset. Jag hoppas att du snart får ditt efterlängtade pluss och att vi ser dig här på familjeliv snart igen! Kram!
  • Svelin

Jag blir inte klok på NC. De flyttade ju min äl från i torsdags till i tisdags, men jag har ju loggat in positivt ältest i onsdags. Hur kan den då lägga min äl på tisdagen? Någon som råkat ut för samma? Lägger den ut när den tror Lhtoppen var eller när ägget troligtvis släppte? Nån som vet?

• Svelin

Jag hade en tempdipp igår på 0,2 grader och idag hade det stigit upp snäppet högre än i förrgår. Jag hoppas att detta var en nidtempdipp, men vet inte om det hör ihop? Eller om temperaturen bara pendlade ändå.

• Svelin

Var är ni någonstans just nu? Väntar ni på äl, bim? Jag är på äl + 6 eller 7. Jag hoppas att min tempdipp igår var en implantationsdipp, men vi får väl se vad det blir!! :)

• Svelin

Det verkar som att mensen är på ingång. Det gillar jag inte för jag är bara på äl +7 eller 8. Trodde jag hade ungefär 11 dagar lång lutealfas. Hoppas att detta inte gör att det blir allt för besvärligt att få till en liten trea. Första barnet blev till på första försöket och andra barnet på åttonde försöket, men då hade jag ingen koll på min äl. Någon mer som har kort lutealfas?

• Svelin

Jag lämnar tråden och går vidare till junitråden. Lycka till ni andra!

Svar på tråden BIM Maj, 2016