BIM Maj, 2016
Äntligen har jag fått en stegring på ett vanligt ältest. Jag hoppas att det blir fast gubbe på det digitala imorgon bitti och starkt streck på eftermiddagen!
Äntligen har jag fått en stegring på ett vanligt ältest. Jag hoppas att det blir fast gubbe på det digitala imorgon bitti och starkt streck på eftermiddagen!
Grattis till alla som plussat och lycka till ni som väntar på ett tydligare pluss!
Jag har nu på eftermiddagen sett en tydlig ökning på ältestet. Det var nästan ett positivt test. Äl är i så fall 1, 5 veckor senare än appen tror och ca 0,5 vecka senare än jag trott. Eftersom jag inte testade med ältest förra cykeln så vet jag inte exakt när äl var. Jag har troligtvis en lutealfas på 8-13 dagar, men jag kan ha helt fel. Jobbigt detta! Om jag inte blir gravid denna månaden så kommer jag troligtvis ha lite mer kunskap om min cykel iallafall. :) Bim blir iallafall framflyttat till ca 11-16/5. Tror mer på 16/5. Hoppas det så att jag inte har för kort lutealfas. :(
Behöver lite analyshjälp. Igår morse och i morse hade jag blinkande gubbe med clearblues dubbel hormon ältest. Igår eftermiddag hade jag väldigt starkt, men inte riktigt positivt på testlagrets älteststavar och idag på eftermiddagen var strecket svagare än igår, men jag fick fast gubbe med det digitala testet. De två sista gjordes i samma kiss. Då borde jag väl haft full styrka på testlagrets igår kväll/natt om jag hade testat? Eller vad tror ni?
Jag ska försöka få in bilderna på dem, men det verkar inte fungera.
Jag försöker lägga in bilder från mobilen, men det funkar inte. Hur gör man?
Jag gör ju det, men när jag väljer bilden så kommer jag bara tillbaka till denna sida och ingen fil har blivit vald. :/ Irriterande!
Ok. Ska prova det. :)
Får skippa bilderna. Det vill inte fungera på mobilen. :/
Grattis till er som plussat och håller tummarna för er som fått mensen att det blir er tur nästa månad.
Jag har testat både med clearblue digitalt och vanliga stavar. Ältest alltså. Är det så att det digitala visar när toppen redan varit och de vanliga visar när den är om man testar vid rätt tillfälle? Någon som vet?
Jag förstår precis vad du menar! :D Jag tror att min Lh-topp var någon gång mellan kl 15:00 i tisdags och 14:30 igår. Jag fick nästan positivt på testlagrets stav på tisdag eftermiddag, men på onsdag morgon så fick jag blinkande gubbe på det digitala och sen på onsdag eftermiddag så fick jag svagare med testlagret, men fast gubbe med det digitala i samma kiss. Därför tror jag att toppen redan hade varit då. Vi hade sex i tisdags kväll och så får vi väl köra ikväll också så borde vi ha hyfsade chanser iallafall. :) NC säger att jag har min äl imorgon, men jag tror den är typ nu. Vi får väl se hur det går. :)
Jag har samma funderingar som dig med CB digital. När man läser om det så står det att den detekterar en LH-ökning. Alltså att kroppen förbereder sig för ägglossning. Så inom 24 dygn så tror jag ägget lossnar och sen ytterligare 24 dygn så åker det ner mot livmodern. Alltså 48 timmar har man på sig att ligga. Men det jag undrar och absolut inte vet är ju om LH-ökningen kom redan kvällen innan (om man bara testar med morgonurin) och då har man ju lite mindre tid på sig... Kanske hela 12 timmar mindre...
Så egentligen borde man ligga mest hela tiden känns det som, runt det man tror är ÄL. Och vi missade de första 24 timmarna (plus kanske 12 till) och då har vi till slutet av detta dygn på oss ELLER till imorgon bitti. Om du förstår hur jag menar eller om jag bara svamlar
Jag har nog bim runt nästa helg. Tror att jaf har lite kort lutealfas, men jag vet inte säkert. Får väl se om mensen kommer eller inte helt enkelt.
Haha ja det är en hel vetenskap det där! Ja men då borde ju tisdagen ha räckt, och ikväll! Det tror jag på. Vi fick bara ikväll men det är bara att chansa Jag hoppas så på ett plus så jag nästan går sönder :-/
Spännande väntan för oss nu då. Har du också BIM runt den 18/5?