Inlägg från: marengen90 |Visa alla inlägg
  • marengen90

BIM Maj, 2016

Bim 15 maj. Får man hänga på? :)

Vi skulle vänta till juni men vi är för otåliga så smygstarta här i veckan men är säkert på att det inte blir något för äl har redan varit, så vi satsar på maj ist :) Jag är 26år och mannen blir 30. Vi har en son född 2014 sen innan och längtar nu efter ett småsyskon till honom.

• marengen90

Äter inga tillskott, förutom vitaminer med folsyra.

Vi ska börja med första försöket i maj. I april har vi mest "lekt" och försökte inte ens pricka äl. Så räknar inte det som försök då vi börja en vecka efter äl ;P

Vilka grav-tester rekommenderar ni som är säkra och gärna visar tidigt? :)

• marengen90

Någon mer som har äl nästa vecka?

Och kan någon vänlig själ hjälpa mig att lägga in min BIM i listan? :)

12/5 marengen90

• marengen90
    Videungen skrev 2016-04-19 09:38:05 följande:

Har också äl nästa vecka! Ska försöka se på flytningarna när den är. Min BIM är 10/5, men kan också vara 15/5. Har så oregelbunden menstrationscykel. Förra gången var den jättesen. Men det är mer undantag än regel. Håller tummarna för att vi båda pricka rätt <3

Åh vad spännande :) Ja hoppas allt går bra för oss båda! Min ÄL ska vara 28/4 om mensappen stämmer.
  • marengen90
    hoppfullsnart40 skrev 2016-04-19 21:37:48 följande:

Har ÄL den 28 enligt min app men misstänker att den kommer tidigare då jag redan fått hög på monitorn :)

Kul med fler som ligger i samma fas. Hoppas det är våran tur! :)
  • marengen90
    sawyer skrev 2016-04-19 22:06:29 följande:

Min ÄL borde inträffa nästa vecka, 25/5 enligt NC, BIM ligger på 10/5 :)

Spännande! Då hoppas jag att vi är flera som plussar redan i början av maj :D
  • marengen90

Nästa vecka är det vår tur att jaga äl! Vi försöker att inte bara ha sex för att skaffa barn, utan ha kul på vägen så att säga ;) Det gör inget om det skulle dröja mem vill helst att det går på första försöket.

Igår avslöja jag mig för chefen (att vi planerar syskon) och det togs emot väldigt bra och hon prata om fördelarna med den tänkbara åldersskillnaden. Kändes underbart att få den bekräftelsen av sin närmsta chef :) Hat varit lite orolig för det då jag är relativt ny på jobbet.

• marengen90

Är nog kört för våran del. Vi är totalt däckade i en förkylning och äl är nästa vecka. Han har fått värsta man-colden, som vanligt. Så himla dålig timming!!!

• marengen90
    Bäbiiiis skrev 2016-04-24 07:04:26 följande:

Ånej! Hoppas han blir frisk snabbt och äl väntar till slutet av veckan.

Ja jag vill att det blir så, men vågar inte hoppas allt för mycket.
  • marengen90
    Zvjezda skrev 2016-04-25 10:12:27 följande:

Jag är på cykeldag 11. Så nu i dagarna borde ÄL dyka upp. Jag har tidigare fått utslag på ÄL test på dag 12. Så imorgon förhoppningsvis får jag en glad gubbe på CB testet.

Det intressanta är att jag redan igår kväll hade som molande känsla i magen som om ÄL var på intågande. Även idag känner jag av det.

Men testet är negativt.

Brukar ni känna av ÄL dagarna innan?

Ska testa med test även ikväll, och sedan imorgon.

Jag känner inget innan äl, men känner när jag har äl med molvärk på ena sidan som hugger till ordentligt och sen försvinner.
Svar på tråden BIM Maj, 2016