Inlägg från: marengen90 |Visa alla inlägg
  • marengen90

BIM Maj, 2016

jny1891 skrev 2016-04-26 11:19:25 följande:

Jag har precis plussat!!! Kan inte tro att det är sant. :) överlycklig!!

Stort grattis!! :)
  • marengen90
    copycat skrev 2016-04-29 06:24:58 följande:

Ååh. Känner mig lite smådeppig efter jag ju insett, med hjälp av ÄL-testen, att jag har väldigt kort lutealfas. Tror det är nåt som skett efter jag slutade med p-medel i nov. Jag är på ÄL+4 och vaknar med molvärk och stick i brösten. Nån annan hade väl varit glad men jag är rädd att det är mensen jag känner, som väntas på måndag (om jag har samma cykel som mina två senaste, 26dagar). Vet ju att det kan vara svårare att bli gravid när man har kort lutealfas just för att ägget inte hinner fästa/kroppen inte hinner fatta innan det skjutsar ut allt igen....

Så jämfört med er andra hatar jag den här molvärken just nu, haha. Så rädd att det är mens på ingång...blä. Nån annan med kort lutealfas?

Jag har ännu kortare cykel förra grav, 21-25. Och gick på första försöket :) Så deppa inte! Håller tummarna!!
  • marengen90

Tror jag hade äl igår. Men idag var det vattniga och brobyggande flytningar och jag gick äntligen han med en mancold att ha sex med mig ;) Det var inte sexiga underkläder osv som var hemligheten utan en chipspåse och en spelkväll vid datorn kväll haha. Han var visst inte omutbar ändå haha!

Nu hoppas vi det tar sig fast vi kanske är för sent ute. Dumma förkylning.

• marengen90

Jag kommer inte kunna hålla mig till bim. Med sonen plussa jag tydligt på bim -3 :)

Tycker dagarna sprungit fram hela året men nu när jag väntar in bim går det så långsamt!! Vi missade nog tyvärr äl pga förkyldning men håller ändå tummarna, vi fick till det dagen efter så kan ju ha tur :)

• marengen90
    Rosenblad skrev 2016-05-01 12:25:30 följande:

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

Vi har planerat mycket haha. Vi vet namn och hur vi ska möblera om i vår 3a. Vagn har jag tittat på men kan inte bestämma mig riktigt än. Måste bli en syskonvagn och den marknaden är svårare då sonen snart når 15kg ;P

Tror ni man kan känna molvärk redan äl+2. Har haft mycket sånt idag och har fått stanna upp i rörelserna för att vänta tills det slutar innan jag kunna fortsätta. Kan ju vara något annat men när man försöker analyserar man ju allt!
  • marengen90

Nu vill jag bara att det ska bli bim så jag får reda på om det blivit något!! 12e känns så avlägset. Kommer garanterat testa redan nästa helg eller under veckan på sonens födelsedag eller nått :)

• marengen90
    Videungen skrev 2016-05-02 20:39:20 följande:

Åh! Håller tummarna :) Det är så bra med alla ni som har BIM här omkring! Spänningen här skingrar mina tankar till nästa vecka då min BIM är... När har du BIM?

Har också bim nästa vecka! Kommer inte kunna hålla mig hela helgen om jag känner mig själv rätt haha. Hoppas på att få se några plus snart :D
  • marengen90

Kul med alla plus :) Stort grattis!!! Hoppas ni med svaga får en fin ökning.

Själv väntar jag och väntar. Känner molvärk men det gör jag annars också. Väntar med att testa till helgen.

• marengen90

Hoppas ni med svaga streck här på morgonen får en fin ökning från till helgen! Bara för att jag har flera teater hemma tog jag ett på morgonen. Kan nästan garantera att det är ett spökstreck som skymtas för är bara på äl +5 och bim-8. Men har molvärk och det pirrar/sticker typ i livmodern. Hoppas hoppas! Nästa test blir på lördag eller söndag :)

• marengen90

Åh vad härligt att ser så många plus! Grattis! :)

Jag har sån himla molvärk idag. Går inte att inbilla dog denna smärta. Fick stanna och djupandas förut när jag var ute. Hoppas det är ägget som fäster och livmodern som ställer om sig :D

Svar på tråden BIM Maj, 2016