• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Cersei
    Svelin skrev 2016-05-05 12:22:11 följande:

Grattis till er som plussat och håller tummarna för er som fått mensen att det blir er tur nästa månad.

Jag har testat både med clearblue digitalt och vanliga stavar. Ältest alltså. Är det så att det digitala visar när toppen redan varit och de vanliga visar när den är om man testar vid rätt tillfälle? Någon som vet?

På CB digitala står det att de två mest fertila dagarna är samma dag och dagen efter man får en glad smiley på monitorn. Då borde det ju vara i samband med toppen eller strax innan (beroende på hur tätt i anslutning till toppen man testar) men jag vet inte riktigt
  • mixXi

Ingen mens idag heller. Nu börjar jag nästan hoppas. Har ju dock inte testat med äl-test så är inte 100% att jag haft äl, har ju ganska nyligen slutat med p-piller.

Men för 14 dagar sedan började jag få lotionflytningar och massa ont i bröstvårtorna. Några dagar innan hade jag fertila flytningar. Så borde vara på äl+14 typ.

Förra månaden fick jag mens 12 dagar efter smärtan i bröstvårtorna kom.

Det enda som talar emot i nuläget är att jag har noll symtom (bortsett från lite konstig smak i munnen under några dagar för typ en vecka sen) och att jag fick negativt test igår =(

• Deni81
    j1990 skrev 2016-05-05 11:58:50 följande:

Känner igen mig i det där deppet. Mannen min jobbar borta så det blir sex när det blir liksom :(

Men åk ut och överraska han i traktorn!! Hur kul avbryt på dagen vore inte de ;) eller offra dig och förför han ikväll fast klockan blir mycket!

Haha ja! Undra om man får plats i hytten

Vi gör nog ett försök till kvällen, sent ikväll. Jag tog en tupplur nu så jag ska orka hålla mig vaken

Ja usch vad tråkigt med din man, att han jobbar borta! Hur ofta är han hemma då?
  • Deni81
    Loncelot skrev 2016-05-05 11:49:11 följande:

Oh där kom min mens..kul....nytt datum i juni... Har det hunnit komma en junitråd?

Nä vad tråkigt Hoppas verkligen det tar sig snarast! Så himla deprimerande med denna mens varje månad. Jag minns hur det var när man var glad att mensen kom, puh liksom. Numer är den enbart ovälkommen!
  • Deni81
    Svelin skrev 2016-05-05 12:22:11 följande:

Grattis till er som plussat och håller tummarna för er som fått mensen att det blir er tur nästa månad.

Jag har testat både med clearblue digitalt och vanliga stavar. Ältest alltså. Är det så att det digitala visar när toppen redan varit och de vanliga visar när den är om man testar vid rätt tillfälle? Någon som vet?

Jag har samma funderingar som dig med CB digital. När man läser om det så står det att den detekterar en LH-ökning. Alltså att kroppen förbereder sig för ägglossning. Så inom 24 dygn så tror jag ägget lossnar och sen ytterligare 24 dygn så åker det ner mot livmodern. Alltså 48 timmar har man på sig att ligga. Men det jag undrar och absolut inte vet är ju om LH-ökningen kom redan kvällen innan (om man bara testar med morgonurin) och då har man ju lite mindre tid på sig... Kanske hela 12 timmar mindre...

Så egentligen borde man ligga mest hela tiden känns det som, runt det man tror är ÄL. Och vi missade de första 24 timmarna (plus kanske 12 till) och då har vi till slutet av detta dygn på oss ELLER till imorgon bitti. Om du förstår hur jag menar eller om jag bara svamlar
  • Svelin

Jag förstår precis vad du menar! :D Jag tror att min Lh-topp var någon gång mellan kl 15:00 i tisdags och 14:30 igår. Jag fick nästan positivt på testlagrets stav på tisdag eftermiddag, men på onsdag morgon så fick jag blinkande gubbe på det digitala och sen på onsdag eftermiddag så fick jag svagare med testlagret, men fast gubbe med det digitala i samma kiss. Därför tror jag att toppen redan hade varit då. Vi hade sex i tisdags kväll och så får vi väl köra ikväll också så borde vi ha hyfsade chanser iallafall. :) NC säger att jag har min äl imorgon, men jag tror den är typ nu. Vi får väl se hur det går. :)

Deni81 skrev 2016-05-05 16:50:03 följande:

Jag har samma funderingar som dig med CB digital. När man läser om det så står det att den detekterar en LH-ökning. Alltså att kroppen förbereder sig för ägglossning. Så inom 24 dygn så tror jag ägget lossnar och sen ytterligare 24 dygn så åker det ner mot livmodern. Alltså 48 timmar har man på sig att ligga. Men det jag undrar och absolut inte vet är ju om LH-ökningen kom redan kvällen innan (om man bara testar med morgonurin) och då har man ju lite mindre tid på sig... Kanske hela 12 timmar mindre...

Så egentligen borde man ligga mest hela tiden känns det som, runt det man tror är ÄL. Och vi missade de första 24 timmarna (plus kanske 12 till) och då har vi till slutet av detta dygn på oss ELLER till imorgon bitti. Om du förstår hur jag menar eller om jag bara svamlar

• mamalolo

Ni som tempar: Har läst på lite nu och det verkar som att tempen inte säger så mycket i sig under lutealfasen (mellan ÄL och BIM) förrän strax innan BIM, då temperaturen sjunker igen om mensen kommer eller förblir hög om en är gravid. Stämmer det? Jag tog tempen idag och den låg på 37,4 (jag brukar ha under 37) men hög temp i sig indikerar väl inte graviditet va?

• j1990
    mamalolo skrev 2016-05-05 18:13:08 följande:

Ni som tempar: Har läst på lite nu och det verkar som att tempen inte säger så mycket i sig under lutealfasen (mellan ÄL och BIM) förrän strax innan BIM, då temperaturen sjunker igen om mensen kommer eller förblir hög om en är gravid. Stämmer det? Jag tog tempen idag och den låg på 37,4 (jag brukar ha under 37) men hög temp i sig indikerar väl inte graviditet va?

Ja precis :) man ser när äl har varit, sen sjunker den när mensen ska komma och håller sig högre om man är gravid. Jag har läst om dom som har fått jämnare kurva eller ytterligare en höjning och varit gravida, men vet inte hur vanligt det är. Hoppas på jämnare kurva, jag har betydligt jämnare nu ;)
  • Nilsanna

Hoppar gärna in här! BIM 8/5

Testade clear blue ägglossningstest förra månaden och det visade sig att jag hade min ägglossning en hel vecka senare än vad jag trodde.... Hoppas vi prickade rätt denna gång,

Tog 2st gravida test nu på kvällen och fick ett väldigt svagt streck på bägge (RFSU och gravidkollen).

• Deni81
    Svelin skrev 2016-05-05 17:36:46 följande:

Jag förstår precis vad du menar! :D Jag tror att min Lh-topp var någon gång mellan kl 15:00 i tisdags och 14:30 igår. Jag fick nästan positivt på testlagrets stav på tisdag eftermiddag, men på onsdag morgon så fick jag blinkande gubbe på det digitala och sen på onsdag eftermiddag så fick jag svagare med testlagret, men fast gubbe med det digitala i samma kiss. Därför tror jag att toppen redan hade varit då. Vi hade sex i tisdags kväll och så får vi väl köra ikväll också så borde vi ha hyfsade chanser iallafall. :) NC säger att jag har min äl imorgon, men jag tror den är typ nu. Vi får väl se hur det går. :)

Haha ja det är en hel vetenskap det där! Ja men då borde ju tisdagen ha räckt, och ikväll! Det tror jag på. Vi fick bara ikväll men det är bara att chansa Jag hoppas så på ett plus så jag nästan går sönder :-/

Spännande väntan för oss nu då. Har du också BIM runt den 18/5?
Svar på tråden BIM Maj, 2016