• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • mixXi
    Rosenblad skrev 2016-04-22 12:18:28 följande:

Vi har samma problem här tyvär. Hade äl igår 21e men inte haft sex sen den 19e. Eller ja..vi hade sex 20e och 21a men avbrutet pga han känner press. Idag försökte vi igen imorse, det gick bara inte..Blir också irriterad men försöker säga att han inte behöver känna press, försöka få han på rätt bana men han säger att de går inte, han känner att det avgörande ligger på han och då funkar inget. Sjukt frustrerande då vi kan ha missat denna månad nu pga detta och det lär ju inte bli bättre nästa gång, snarare tvärtom för pressen ökar för man vill verkligen ha de där plusset och väntan är lång mellan gångerna. Nä det blir att försöka efter jobbet idag igen och hoppas det inte är för sent. Har försökt att inte prata barn så han ska glömma att det är äl men har ju babblar sönder om det innan så han vet ju haha.. :)

Har tyvärr inget bra tips. Min sambo har generellt svårare att komma i mig även utan bebisverkstad.

Ni kanske ska testa att bara hs sex varannan dag? Dom säger ju stt man ska ha minst liks stor chans stt bli gravid då? Och då får han "vila" lite emellan. Min sambo har mkt lättare att komma om det gått någon dag eller två.

När jag läser ditt inlägg inser jag dock att jag nog inte ska prata så mycket med om det här med äl och så med sambon. Han trodde att det var störst chans att bli gravid i slutet av mensen =) Det kan han få tro så behöver han inte känna nån press sen =p
  • copycat

Fortfarande svagt dag 16 på cykeln. Fattar inte. I onsdags och torsdags har jag verkligen haft äl-flytningar men testen är inte i närheten av att vara starka....vafan är detta :/

• MamatillJ

Tjejer jag behöver hjälp! Jag testade inte för ägglossning igår pågrund av att jag hade ont om stickor. Idag testade jag med CB digital och fick glad gubbe, men när jag tittade på testet så var inte strecken super tydliga. Kan detta betyda att jag har haft ägglossning och att det börjar gå ner eller att jag ska ha och att det börjar gå upp?!

Hade sex igår kväll så har jag tur så prickade jag ÄL exakt men har jag otur sker ÄL typ inatt.

Ska man ha sex ikväll också?! Det var aningen besvärligt igår att få till det då det var äkta pliktkänslor över sexet och absolut inget Love-making....

• j1990

Ännu mer säker på att det är kört här. Tog ett negativt äl-test så ingen äl på gång i helgen. Tvivlar på att spermierna lever i lotionflytningarna tills nästa vecka

• SamsonS
    copycat skrev 2016-04-21 21:30:52 följande:
    Ja jag håller med. Tycker också att det här med "tvingat" sex är jobbigt. Som igår, det var verkligen en sån dag. Ingen av oss var speciellt sugen men vi körde ändå eftersom vi vet att ÄL är anyday now. Och det resulterade i press som gjorde att det helt enkelt inte gick och vi fick "ge upp" till slut. Det mår såklart min sambo dåligt över och nu är jag rädd att det blir en ond spiral, samtidigt som jag känner "stressen" över att missa denna månad och behöva vänta till att försöka nästa månad istället. Samtidigt vill jag ju inte visa stressen och tyvärr, "irritationen" hur taskigt det än känns att formulera sig så. Men när jag blir stressad visas det oftast i form av irritation tyvärr. Var så mycket enklare med dottern, idag två år, vi lyckades på andra försöket efter avslutade preventivmedel utan att vi ens försökte pricka äl. den dagen hon blev till hade vi sex flera gånger under samma dag. Det händer ju inte idag men småbarnsliv och tröttheten, känns onekligen som att det kommer ta längre tid denna gång. Äsch, idag är en lite låg dag med tanke på det "misslyckade" försöket igår?tror vi båda känt oss lite nedslagna idag. Blä.
    Vi har också det problemet, har dock haft det sen vi började försöka :( de sista 2 försöken har vi faktiskt testat med heminsemination och det går bättre. Känns lite udda, men vad tusan, vi har sex utan press när vi känner för det istället och "sköter" bebisverkstaden på annat sätt.
  • mixXi
    SamsonS skrev 2016-04-22 15:02:30 följande:

Vi har också det problemet, har dock haft det sen vi började försöka :( de sista 2 försöken har vi faktiskt testat med heminsemination och det går bättre. Känns lite udda, men vad tusan, vi har sex utan press när vi känner för det istället och "sköter" bebisverkstaden på annat sätt.

Hur gör ni då? *nyfiken* Håller vi på tillräckligt länge utan att lyckas kanske det kan bli ett alternativ här också
  • j1990

Helt knäppt det här! Blir så trött :(

Nu har jag vita flytningar, som lotion och är ganska torrt där nere. Funderar på om jag hade äl igår när jag hade vattniga (dock vitgrumliga) flytningar? Men har ingen temphöjning idag ju. Men varför skulle flytningarna bara stanna av och bli mer ofertila när äl är på ingång?

• SamsonS
    mixXi skrev 2016-04-22 15:17:47 följande:
    Hur gör ni då? *nyfiken* Håller vi på tillräckligt länge utan att lyckas kanske det kan bli ett alternativ här också
    Han gör sig klar själv i någon typ av mugg,drar upp i en spruta som jag tar över :) sen ligger jag kvar ett bra tag med kudde under rumpan :)
  • MamatillJ

Oj vad spännande men tror du det funkar då? En utlösninge sker ju i cirka 40 km/h... Vart hämtar du inspiration ifrån, eller har ni kommit på det själva?

SamsonS skrev 2016-04-22 18:59:50 följande:

Han gör sig klar själv i någon typ av mugg,drar upp i en spruta som jag tar över :) sen ligger jag kvar ett bra tag med kudde under rumpan :)

Svar på tråden BIM Maj, 2016