• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • sawyer
    Rosenblad skrev 2016-04-21 13:07:56 följande:

Mitt uppe i barn tillverkningen precis som många andra här just nu men har en undran till er.. Hur ofta har ni sex nu när ni försöker få barn? Är nu inne på vårt 7e försök men börjar tänka, har vi haft sex för lite?! Känner stor press både jag och mannen och tyvär visar de sig hos han. Försöker att låtsas som att vi inte alls har sex just hela tiden nu runt äl pga vi försöker få barn men det blir som en teater nästan tyvär. Har haft sex den 14e, 16e och 19e och äl är idag den 21e. Så det blir ju idag med och troligen sen igen den 23e. Väldigt schema lagt och tråkigt. Och då har vi ändå fått till de rätt bra denna månaden. Hur tänker ni kring detta?

Vi är också inne på 7e försöket.
    Kände precis likadant som du, en stor press att man ska pricka in ÄL och att det ska ta sig.
    Denna månaden sa vi att vi skulle försöka bli mer avslappnade, och det känns faktiskt som det funkar. Vi har fokuserat på lite andra saker och har oftast sex varannan dag typ, ibland kan det bli varje, om lusten faller på :P har inte tagit ÄL tester för att inte stressa upp mig runt just ÄL, utan nu kör vi på regelbundet istället, någon gång ska det väl ta sig! :) detta har faktiskt hjälpt, vi känner oss mer avslappnade.
    Just stressen kan ju påverka det hela negativt, och att det tar längre tid.
  • Loncelot

Jo man kan ju känna ångesten komma krypande med detta väntande...spekulerande...äl sexande...och åter igen väntande...usch

• jny1891
    Verro skrev 2016-04-21 13:41:34 följande:

Jag måste berätta för er. När jag blev gravid med vår dotter som idag är 4 1/2 år så gick jag ned i en grupp här på FL som hette äntligen har vi fått + alla hade precis plussat och vi blev fler o fler i gruppen :) idag har vi fortfarande kontakt, vi gjorde en grupp på Facebook och följer varandras liv på en mer vänskaplig nivå, vi pratar dagligen om allt mellan himmel och jord. Vi planerar att ses till sommarn :) tänk om denna grupp blir lika stark :)

Alltid skönt att ha någon/några att kunna dela en upplevelse med. Toppen att kunna ventilera saker som sambon inte är superintresserad av. Vore så kul om vi alla kunde följas åt så länge som möjligt. Och om vi alla kunde +:a vore ju ett drömscenario! :)
  • mixXi
    jny1891 skrev 2016-04-21 17:37:03 följande:

Alltid skönt att ha någon/några att kunna dela en upplevelse med. Toppen att kunna ventilera saker som sambon inte är superintresserad av. Vore så kul om vi alla kunde följas åt så länge som möjligt. Och om vi alla kunde +:a vore ju ett drömscenario! :)

Känner verkligen igen det där med "som sambon inte är så intresserad av" Haha.. Noll intresse här hos min sambo. Han märker att det närmar sig äl genom att jag förför honom lite oftare än jag brukar =p

Hoppas verkligen på ett plus för så många som möjligt av oss!
  • Rosenblad
    sawyer skrev 2016-04-21 14:07:10 följande:

Vi är också inne på 7e försöket.

Kände precis likadant som du, en stor press att man ska pricka in ÄL och att det ska ta sig.

Denna månaden sa vi att vi skulle försöka bli mer avslappnade, och det känns faktiskt som det funkar. Vi har fokuserat på lite andra saker och har oftast sex varannan dag typ, ibland kan det bli varje, om lusten faller på :P har inte tagit ÄL tester för att inte stressa upp mig runt just ÄL, utan nu kör vi på regelbundet istället, någon gång ska det väl ta sig! :) detta har faktiskt hjälpt, vi känner oss mer avslappnade.

Just stressen kan ju påverka det hela negativt, och att det tar längre tid.

Jag har inte använt äl tester alls för min mens är regelbunden och jag har fått för mig att jag ska bli gravid utan dem, känns som jag bara kommer ha problem med att tyda dem och bli galen av att testa hela tiden. Ger det 5 mån, alltså ett år sen vi börja, är jag inte gravid då får jag ta till med andra medel :) men hoppas på denna månad, vill ju va gravid i sommar och va stolt över magen :)
  • Rosenblad
    jny1891 skrev 2016-04-21 17:37:03 följande:

Ja så är det, ibland känns det som att "Alla" blir gravida till höger och vänster, och det känns som man är den ända som inte lyckas bli det. Skönt då att läsa att det går trögt för fler och speciellt läsa om folk som blir gravida efter långa försök. Så man får lite hopp :) och inte minst att kunna prata om detta med någon som faktiskt är intresserad haha, min man lyssnar så duktigt men säger ibland att "de där har du redan sagt"... Men mest "Mhm" eller "mm"... Väldigt intresserad haha. :)
  • jny1891

Jag har ju "turen" att min ÄL redan är avklarad. Fast nu är det nästa sak att vänta på, BIM... Och tiden går ju sååå långsamt. ÄL+4 idag. :)

Sambon vill att vi ska testa nu. Försöker förklara att det är omöjligt såhär tidigt. Första försöket för oss denna månaden.

Jag har två barn sen tidigare (13 år och 5 år) han har ett barn (18 år)

Har ni andra barn?

Svar på tråden BIM Maj, 2016