• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Zvjezda

Hur har ni fått till sexandet denna gång?

Jag är så kluven. Vi hade sex i lördags och sedan åkte mannen iväg. Först igår kom han hem och i samma veva igår, tisdag, fick jag utslag på ÄL testet. Så igår kväll hade vi sex.

Men det verkar vara en del som tycker att det är för sent att ha sex när ÄL testet ger utslag för att man ska ha sexat innan ägglossning.

Så nu känns det lite som att det kanske var för sent men jag kan hoppas ändå :)

• copycat
    Kmora skrev 2016-04-27 06:41:49 följande:

Plussade nyss! :)

Nu är det kanske lite fusk att hänga i BIM maj tråd när vi är i april, men vi trodde inte att det skulle fungera på första omgången!

Stort grattis!:)
  • Kmora
    Verro skrev 2016-04-27 09:05:34 följande:
    GRATTIS! Va roligt :) vilken lycka !!!!
    När har du BIM?
    BIM var typ i måndags och BF blir ca 1-2 jan om jag räknar med cykeln som jag räknade med för första barnet :)
  • SamsonS

Grattis till er som plussat! :)

Cd 22 idag och fortfarande inget utslag på äl testen. Känner mig stressad över att det kanske blir en månad helt utan äl. Har ju lite känningar i ryggen och svag molvärk men inget mer än så...känns på något sätt som att jag gör fel med testen eftersom jag aldrig får något utslag, men jag försöker ta dem samma tidpunkt varje dag, eller att det är dåliga tester. Fick en tydlig stegring förra månaden som höll i sig i 2 dagar men aldrig helt positivt. Använder mig av billiga tester från graviditetskollen....någon som har erfarenhet av dem?

• Loncelot

Min stora undran är varför monitorn fortfarande kör på hög och inte går ner på låg...suck vad händer med min kropp...

• hoppfullsnart40
    Loncelot skrev 2016-04-27 11:27:21 följande:

Min stora undran är varför monitorn fortfarande kör på hög och inte går ner på låg...suck vad händer med min kropp...

Samma med mig. Funderar på om monitorn ballt ur :(
  • bohan85
    Zvjezda skrev 2016-04-27 09:14:52 följande:

Hur har ni fått till sexandet denna gång?

Jag är så kluven. Vi hade sex i lördags och sedan åkte mannen iväg. Först igår kom han hem och i samma veva igår, tisdag, fick jag utslag på ÄL testet. Så igår kväll hade vi sex.

Men det verkar vara en del som tycker att det är för sent att ha sex när ÄL testet ger utslag för att man ska ha sexat innan ägglossning.

Så nu känns det lite som att det kanske var för sent men jag kan hoppas ändå :)

Jag har testat med Clearblue ä-test som identifierar fyra dagar. När jag blev gravid med sonen så började jag testa lite senare än vad som rekommenderades och fick max utslag direkt. Hade då sex den dagen och ytterligare 2 dagar. Den gången var jag lite snål och testade inte så tidigt som rekommenderades så därför trodde jag inte att hög fertlitet visades eftersom jag började testa sent. Så där räckte det iaf att ha sex från den dag vi fick maximal fertilitet för att få resultat ;)

Denna gång har jag testat från cd 7 som de rekommenderar enligt min cykel och testet visade aldrig hög fertilitet utan gick från låg fertilitet ena dagen till maximal fertilitet andra dagen. Rena "turen" så hade vi sex en dag den visade låg fertlitet för dagen efter kom ju maximal fertilitet direkt (alltså inte visat de dagar då fertliteten ökar som testet lovar) och sedan hade vi sex även dagen då den visade maximal fertilitet. Spermierna överlever ju något dygn så hoppas vi har träffat. LH-stegringen sker väl ca 1 dygn innan ägglossning. Så om det tagit sig återstår att se. Skulle ju gärna ha sex lite oftare och då inte helt behöva förlita sig på testen men med en 1-åring som håller igång både dag och ibland natt så kan det bli lite mindre av den varan... ;)
    Har BIM 7 maj. Hoppas det tagit sig för oss båda!
  • Zvjezda
    bohan85 skrev 2016-04-27 11:57:36 följande:
    Jag har testat med Clearblue ä-test som identifierar fyra dagar. När jag blev gravid med sonen så började jag testa lite senare än vad som rekommenderades och fick max utslag direkt. Hade då sex den dagen och ytterligare 2 dagar. Den gången var jag lite snål och testade inte så tidigt som rekommenderades så därför trodde jag inte att hög fertlitet visades eftersom jag började testa sent. Så där räckte det iaf att ha sex från den dag vi fick maximal fertilitet för att få resultat ;)

Denna gång har jag testat från cd 7 som de rekommenderar enligt min cykel och testet visade aldrig hög fertilitet utan gick från låg fertilitet ena dagen till maximal fertilitet andra dagen. Rena "turen" så hade vi sex en dag den visade låg fertlitet för dagen efter kom ju maximal fertilitet direkt (alltså inte visat de dagar då fertliteten ökar som testet lovar) och sedan hade vi sex även dagen då den visade maximal fertilitet. Spermierna överlever ju något dygn så hoppas vi har träffat. LH-stegringen sker väl ca 1 dygn innan ägglossning. Så om det tagit sig återstår att se. Skulle ju gärna ha sex lite oftare och då inte helt behöva förlita sig på testen men med en 1-åring som håller igång både dag och ibland natt så kan det bli lite mindre av den varan... ;)
    Har BIM 7 maj. Hoppas det tagit sig för oss båda!
    Åh tack för ditt svar! Det känns skönt att få ventilera tankarna med någon annan.

Då har denna metod funkat för er alltså :) Då håller jag tummarna att det blir så även i mitt fall, och givetvis att du också plussar! Vore fantastiskt.

Man blir alldeles matt av allt detta, haha. Igår hade jag mycket molande värk men även idag har jag lite molande värk i magen så gud vet vad som händer där inne. Kanske har ägget släppt eller inte än. 

Är SÅ längtande efter ett plus att det är otroligt.
  • Deni81
    SamsonS skrev 2016-04-27 11:20:44 följande:

Grattis till er som plussat! :)

Cd 22 idag och fortfarande inget utslag på äl testen. Känner mig stressad över att det kanske blir en månad helt utan äl. Har ju lite känningar i ryggen och svag molvärk men inget mer än så...känns på något sätt som att jag gör fel med testen eftersom jag aldrig får något utslag, men jag försöker ta dem samma tidpunkt varje dag, eller att det är dåliga tester. Fick en tydlig stegring förra månaden som höll i sig i 2 dagar men aldrig helt positivt. Använder mig av billiga tester från graviditetskollen....någon som har erfarenhet av dem?

Jag fick aldrig fullt utslag med test från graviditetskollen. Den här gången ska jag testa Clearblue tänkte jag!
  • Loncelot

"När monitorn har upptäckt ökad östrogennivå visar den Hög. Under de följande dagarna håller monitorn utkik efter din LH-topp. Den visar Hög fertilitet tills den känner av LH-toppen och Maximal fertilitet visas.

Om LH-toppen inte upptäcks och Maximal fertilitet inte visas kanske du ser fler dagar med Hög fertilitet än förväntat. Det kan vara ända upp till 19 dagar. Om det händer är det inte troligt att du är fertil hela den tiden.

Om du inte ser Maximal fertilitet kan det bero på ett antal olika saker. Din LH-topp kan ha varit för låg för att monitorn ska kunna upptäcka den, ett test kan ha missats eller inte utförts korrekt eller så kanske du inte hade ägglossning under den här cykeln. En ovanligt kort eller lång cykel kan också innebära att du inte ser Hög fertilitet. Om du inte ser Maximal fertilitet under tre efterföljande cykler bör du kontakta din läkare."

Svar på tråden BIM Maj, 2016