• columbus

BIM - juni 2016

Jag har en liten fundering..
    Är mitt uppe i mitt första ÄL-testande. Direkt (efter 3 min) när testet är klart är det extremt svårt att se ett streck. Det finns där men är svagt (se bild 1). Däremot 10-15 minuter senare syns det betydligt mer (se sista stickan på bild 2).

Det sägs ju att testen är ogiltiga efter 3 min-gränsen (i alla fall dessa från billiga-tester.se) men samtidigt blir jag fundersam.

Bild 1 och sista stickan på bild 2 är alltså samma test men med cirka 15 minuters mellanrum. Ska jag inte lita på att strecket blivit starkare från tidigare dagar? (OBS! Vet att det fortfarande inte visar någon LH-ökning eftersom det är svagare än kontrollstrecket så undrar alltså kring hur tillförlitligt det är några minuter senare än angiven tid)

Bild 1 

Bild 2 (stickan längst ned är samma som på bilden ovan, men ca 15 minuter senare)

• columbus
    columbus skrev 2016-05-18 06:26:48 följande:

Jag har en liten fundering..
    Är mitt uppe i mitt första ÄL-testande. Direkt (efter 3 min) när testet är klart är det extremt svårt att se ett streck. Det finns där men är svagt (se bild 1). Däremot 10-15 minuter senare syns det betydligt mer (se sista stickan på bild 2).

Det sägs ju att testen är ogiltiga efter 3 min-gränsen (i alla fall dessa från billiga-tester.se) men samtidigt blir jag fundersam.

Bild 1 och sista stickan på bild 2 är alltså samma test men med cirka 15 minuters mellanrum. Ska jag inte lita på att strecket blivit starkare från tidigare dagar? (OBS! Vet att det fortfarande inte visar någon LH-ökning eftersom det är svagare än kontrollstrecket så undrar alltså kring hur tillförlitligt det är några minuter senare än angiven tid)

Bild 1 
    Bild 2 (stickan längst ned är samma som på bilden ovan, men ca 15 minuter senare)

Skrev fel, testet ska avläsas inom 5 minuter enligt bruksanvisningen. Det mer tydliga strecket kommer hur som helst några minuter ytterligare efter det, kan jag lita på det oavsett eller ska det slopas?
  • columbus
    Verro skrev 2016-05-18 16:16:48 följande:
    Och såhär ser det ut nu.. Jag började testa morgon/lunch/kväll när jag började se 2 streck för att se hur strecken blev tydligare och sen hur dom blev svagare.

Kommer att göra likadant denna gången för att lära mig mer om min kropp, tycker det är såå spännande :)

När har du ÄL?
    Spännande! Ja, det är verkligen roligt att försöka lära känna sin kropp!

Jag kör bara en vanlig mensapp och enligt beräkningarna där ska jag ha ägglossning på söndag, så vi får se om det stämmer! Inga känningar alls än så fortsätter med ÄL-testen två gånger om dagen så lär det förhoppningsvis synas :) 
  • columbus
    Verro skrev 2016-05-18 16:14:07 följande:
    Hej :) jag började med ÄL tester förra månaden. Nu jämför jag förra månaden med denna jätte mycket och ser att jag börjar få stegring på testerna nu när jag börjar närma mig ÄL.
    Såhär såg det ut för mig förra månaden
    Suck, nu testade jag igen. Det syns ingenting alls inom de fem minuterna som testet ska läsas av. Däremot nu, 15-20 minuter senare kommer ett svagt streck.

Tester två gånger om dagen men samma sak varje gång. Hoppas verkligen det blir ordentliga utslag snart!
  • columbus
    Fru Ve skrev 2016-05-18 21:35:44 följande:
    Jag tycker mycket bättre om det digitala testet för då är det ju mer antingen eller. Försökte förut med de där stickorna men det är ju som du skriver svårt att bli klok på det. Det digitala visar ju glad gubbe då det verkligen är dags och inte annars =)
    Jo, det är ju sant! Har faktiskt det digitala från CB här hemma också. Dock försöker jag använda de olika testerna för att komplettera varandra. Kör t.ex. med vanliga stickor två gånger om dagen för att inte missa stegringen (eftersom det är första gången någonsin jag testar och inte alls har koll på hur eller när en eventuell stegring kommer). Är lite rädd att missa den annars med CB digitala om jag bara testar en gång per dag :)

Planerad ÄL på söndag i alla fall så snart borde det ju börja hända saker på testen :)
  • columbus

Någon som förväntas ha ÄL nu på söndag eller måndag? Har du i så fall får några tecken på ägglossning via test? :)

• columbus

Suck, inte en antydan på kommande ägglossning än trots att beräknad dag är på söndag. Hoppas det syns något i helgen!

• columbus
    Micki88 skrev 2016-05-20 19:08:01 följande:

Kör du med ägglossningstester?

Yes, det gör jag! Började med vanliga stickor redan på cykeldag 6 (en gång om dagen) och nu är jag framme på dag 14. Sedan tre dagar tillbaka kör jag två stickor om dagen (tidig morgon och vid 19-tiden) + CB's digitala ÄL-test men fortfarande inget utslag på något av dem. 

Hoppas inte att menscykeln ska börja balla ur nu. Var bara 2,5 månad sen som jag tog ut p-ringen nämligen. Måndag ett och två var mensen dock regelbunden med ungefär 29-30 dagar emellan Glad

Tänkte köra stickor tre gånger om dagen nu under helgen när jag inte är på jobbet, i fall det skulle vara så att jag har extremt kort stegring.
  • columbus
    columbus skrev 2016-05-20 19:18:18 följande:
    Yes, det gör jag! Började med vanliga stickor redan på cykeldag 6 (en gång om dagen) och nu är jag framme på dag 14. Sedan tre dagar tillbaka kör jag två stickor om dagen (tidig morgon och vid 19-tiden) + CB's digitala ÄL-test men fortfarande inget utslag på något av dem. 

Hoppas inte att menscykeln ska börja balla ur nu. Var bara 2,5 månad sen som jag tog ut p-ringen nämligen. Måndag ett och två var mensen dock regelbunden med ungefär 29-30 dagar emellan Glad

Tänkte köra stickor tre gånger om dagen nu under helgen när jag inte är på jobbet, i fall det skulle vara så att jag har extremt kort stegring.
    "Månad ett" skulle det stå, inte "måndag ett" :)
  • columbus
    Idag (nu vid 12.15) var första gången som jag såg ett svagt streck inom 5 min-gränsen. Tidigare stickor ser ut att ha streck men dessa har alltså kommit efter torkning, så litar inte på dem. Håller tummarna för att ÄL faktiskt är på gång nu! Vad tror ni? Starkare streck ikväll/imorgon förhoppningsvis? 

Svar på tråden BIM - juni 2016