• columbus

BIM - juni 2016

zzzZzz.. ska enligt appar ha ägglossning idag eller i morgon men det ekar fortfarande tomt på ÄL-testen. Börjar bli orolig att det inte blir någon ÄL den här månaden. Hoppas innerligt att jag bara har extremt kort stegring eller att något annat är fuffens, men att ägg släpper ändå :)

• columbus
    copycat skrev 2016-05-23 17:57:00 följande:

Fattar ingenting. Förra månaden fick jag positivt på ÄL-test dag 18. Sent. Idag är det dag 18 och fortfarande inte positivt. Började testa dag 16. Vafan.....använde billiga tester nu, förra månaden Apotekets egna. Har jag missat, är den sjukt sen, eller kan jag ha ÄL fast jag inte får fullt positivt?! Leeeeess på detta.

Du är inte ensam! Jag är på dag 17 idag och har testat ända sen dag 6 (!) utan positivt resultat. Har kombinerat CB digitala (det vanliga) med stickor från billigatester.se.

Idag gick jag över till CB med dubbel hormonindikator och den visar inte ens blinkande gubbe (ska ju visa de fyra mest fertila dagarna så om ÄL är på gång nu borde det ju ha märkts). Inga ÄL-flytningar eller ÄL-känningar heller :( Hur har du haft det på den fronten ? märkt av några symptom?
  • columbus
    copycat skrev 2016-05-23 19:10:41 följande:
    Ah så himla frustrerande! Ja jag brukar ha mycket och tydliga flytningar vid ÄL samt molvärk. Lite molvärk har jag, och mer flytningar än vanligt men inte så mycket som vid ÄL. Så jag fattar inte. Kanske inte har ÄL denna månad. Med tanke på att jag ska ha mens igen om 10 dagar borde jag ju ha ÄL nu kan man tycka. Blä! Hur brukar du ha det? Symptom vid ÄL?
    Ah okej! Jag har haft p-ring i hur många år som helst (närmare 10) och tog ut den nu i början av mars. Sedan dess har jag haft mens två gånger och rätt tydliga ägglossningssmärtor också, båda gångerna har det stämt överens med tiden som min mensapp har sagt att ÄL bör inträffa. De två senaste cyklerna har varit regelbundna med 29 dagar emellan.

ÄL-flytningar har jag faktiskt inte reflekterat alls över tidigare. Det är första försöket för oss och har som sagt haft p-ring så länge innan så visste helt ärligt knappt att det fanns specifika sådana förrän nu när jag börjat läsa på. 

Den här månaden har jag dock inte sett skymten av varken flytningar eller några känningar över huvudtaget. Jag ska ha mens om 13 dagar enligt appen så förhoppningsvis är det inte kört än. Tycker dock att åtminstone CB med dubbel hormonindikator borde ha börjat visa blinkande gubbe vid det här laget..

Håller tummarna för att du bara missade din ÄL eftersom du började testa lite senare! Alternativt att den kommer nu i dagarna! Olidlig väntan hur som helst..
  • columbus

Postade detta i spökplus-tråden men testat här också, hoppas det är ok!

Det ekar fortfarande helt tomt på mina ÄL-test trots att jag nu är på dag 18 i cykeln (som vanligtvis brukar vara 29 dagar). Gick över från stickor och CB digital (vanliga) till CB digital med dubbel hormonindikator igår, men den ger inte ens blinkande gubbe ? bara en tom ring.

Dock ser det ut som på bilden nedan när jag matar ut stickan och tar bort hylsan. Jag är fullt medveten om att CB själva skriver att man inte ska titta på dessa streck, men kan ändå inte låta bli att bli nyfiken. Man ser ju en tydlig ökning av det blå teststrecket till vänster (tiderna är lite otydliga men det första är igår vid 12, det andra igår vid 16 och det sista nu på morgonen idag vid 06).

Är det någon som fått liknande ökning där testet sen slagit över till blinkande eller fast smiley? Ska ta ett test runt lunch idag igen och se hur det ser ut då. Kan tillägga att testen jag tog tidigare än igår var helt blanka (dvs. inte ens ett teststreck) så någon typ av ökning ser ju ut att ha skett.

• columbus
    Zoey90 skrev 2016-05-24 06:37:33 följande:

Den nedersta är mycket tydligare än alla test jag gjorde denna månaden och jag vet att jag hade äl. Kände det tydligt. Visserligen hade jag inte cb.
    På mina tester står det att man inte ska testa på morgonen utan att bästa tiden är mellan kl 10-20
    Du kanske testade för tidigt på morgonen så den inte slog om till smiley?

Ja okej. Jag får testa i eftermiddag igen och se! Jag är lite fundersam dock på att jag inte har några ÄL-flytningar eller känningar men förhoppningsvis kommer det. Höll på att tappa hoppet men inser sen att jag "bara" är på dag 18 i cykeln och efter att ha läst runt lite verkar det inte vara någon katastrof om ägglossningen sker dag 19-20 typ, med 29 dagars cykel. Fortsätter hålla tummarna!
  • columbus
    Loncelot skrev 2016-05-24 06:54:36 följande:
    Du får säkert glad gubbe senare idag eller imorgon var på säkra sidan o sexa redan idag :)
    Åh jag håller tummarna! Sexat har vi gjort 9 av de 11 senaste dagarna så där är vi förhoppningsvis på den säkra sidan, haha. Har fått "godkänt" av mannen att orka 2-3 dagar till (förklarat läget med ägglossningen). Vanligtvis kör vi inte så ofta men tur nog är han med på noterna nu! Ska göra nästa test om fyra timmar igen och se hur det ser ut då!
  • columbus
    nettiz85 skrev 2016-05-24 06:40:16 följande:
    Ser ju ut som det är påväg? Om du testar efter lunch /eftermiddag så kanske det visar positivt?
    Håller tummarna! Har med mig två test till jobbet idag så jag kan göra nästa vid 11-tiden och testet därefter vid 17-18 någonting. Hoppas verkligen det är på gång nu!
  • columbus

Åh lyckan! Nu slog testet över i fast glad smiley. Den gick med andra ord från tom ring imorse (06.15) till fast smiley nu (11.15). Hoppade över blinkningen med andra ord. Sjukt lättad hur som helst! Vi fortsätter med verkstad idag och imorgon också (redan haft sex lördag och söndag) och håller tummarna!

• columbus
    copycat skrev 2016-05-24 17:28:38 följande:

Idag fullt utslag på ÄL-test, dag 19! Herrejesus vad sent. Och mens väntad om typ 9 dagar. Lycka till....känns det som nu:/

Jag hade också fullt utslag idag, dag 18. Har dock 11 dagar kvar till beräknad. Håller tummarna för oss båda!
  • columbus
    nettiz85 skrev 2016-05-25 06:52:39 följande:

Ni dom har BIM lördag den 5e Juni, när har ni tänkt att börja testa? :) Med mina tidigare barn har jag alltid pussat ett par dagar tidigare så tänkte försöka på onsdag morgon tidigast :)

Jag har BIM den 5:e men har däremot ägglossning as we speak (fullt utslag på test igår och molvärk idag) vilket innebär att min lutealfas "bara" är 11 dagar. Vet med andra ord inte när det är läge att börja testa, för visst behöver väl ägget 7-10 dagar på sig att fästa? Skulle jag rent teoretisk kunna testa på t.ex. onsdag också och få plus, någon som vet?
Svar på tråden BIM - juni 2016