BIM - juni 2016
Dag 4 med Letrozol, börjar känna växtvärk i äggblåsorna
Dag 4 med Letrozol, börjar känna växtvärk i äggblåsorna
Min ägglossning va jätte tidigt förra månaden, jag fick den på dag 10 annars brukar jag få den dag 14-15
Innebär det är min mens ska oxå vara 4-5 dagar tidig?
Hej!
Jag tycker sånt är lite konstigt. Jag år Letrozol förra månaden och framkallade en ägglossning 2 dagar innan jag skulle haft den "naturligt" Kvinnan från sophiahemmet sa då att mensen kommer vara 2 dagar för tidig, men nej mensen dök upp samma dag som min app hade beräknat, och inte 2 dagar tidigare
Ikväll tar jag sprutan ovitrelle och på onsdag kör jag vår andra inseminering! Håller tummarna denna gång
Imorgon är det dags för inseminering. Börjar känna lite ägglossningskänningar
Nu har jag gjort andra insemineringen. Hade sjukt ont imorse (ägglossningsvärk)
Tiffany: Låter som en fullträff då ju! Är det andra försöket med inseminering eller andra insemineringen denna cykeln?
Hej! Är gärna med här! Fick missfall i december förra året, och har försökt sen dess, utan resultat. Både med ägglossningstest och utan. Blev gravid direkt förra gången, i höstas, men nu händer inget... Har BIM 15/6 troligen. Har inte ägglossningstestat denna månaden, så ägglossningen kan ha inträffat lite tidigare. Har haft sex varje dag från det att ägglossningsflytningarna började, så har nog inte missat ägglossningen i alla fall Vågar inte hoppas för mycket, dock. 6 dagar till BIM, har mensvärk och ett helt jäkligt humör. Men kan ju också bero på pms. Mitt första symptom förra gången var att brösten blev större, men det har de inte blivit, än så länge i alla fall.
Hej!
Jag fick också missfall i höstas (november) och blev gravid på 2a försöket. Nu har vi försökt sedan dess utan något plus :( Jag har gjort utredningar, opererat (hysteroskopi) för att se med kamera längre in. Nu kör vi med inseminering och igår gjorde jag min andra inseminering. Förstår inte varför det inte tar sig nu. Det känns som att något sabbats vid missfallet :/
tiffany: Jag gjorde en abort när jag var 16 år. När jag sedan några år senare försökte bli gravid (med samma man) så ville det inte ta sig och jag tänkte likadant som du. I ca ett halvår sa vi att blir det så blir det och la ingen stress eller press på det. Efter det halvåret började vi köra med ÄL-tester och planerade in sexet så det skulle bli så bra som möjligt. Efter att vi började med det tog det ett år för oss innan vi fick ett plus med vårt första barn. Vi sökte aldrig hjälp, men var såklart ändå orolig att ngt var fel. Nu har vi fyra barn tillsammans :) vet inte varför det inte ville ta sig men har iaf lärt mig att det helt enkelt bara kan ta tid. Våra andra barn har tagit 6 månader, 8 månader och första försöket. Så det kan vara väldigt olika trots att det är samma man och kvinna.
Jag har bra dagar och jag har dåliga dagar. Idag är en sån dag jag sitter på jobbet och deppar (dagdrömmer om att vara gravid), ser massa gravida på stan och tänker på mig själv som är inne på mitt 10e försök :( varför händer inget?!?!?!?1