Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

BIM - juni 2016

Deni: det låter lite tidigt för att må så pass illa om det är graviditet. Men det kan säkert hända!

• DevilsDaughter

Räknade efter lite igårkväll för att kolla så att min mens inte skulle komma när vi är utomlands och såg då att det ju är två ägglossningar/mensar jag kommer att hoppa över innan vi ska försöka! Jag var såå inställd på att det bara var en gång! Men kommer ha bim två gånger i augusti om cyklarna går som planerat, en typ första och en typ sista. Känns ju lite drygt att när man va inställd på bara en.

Förövrigt så har min mens inte kommit än, men är snustorr och har fått massa finnar som alltid innan mens. Så förutom att mensen inte har kommit så finns det inget som tyder på ngt annat.

• DevilsDaughter

saladull: Ok, ja då kan det ju vara ngt, det är väl skillnader man ska gå på antar jag. Fast sen kan det ju vara så också att man har ngn infektion i kroppen som man inte känner av kanske.

Jag kunde inte låta bli så jag köpte test idag och det var negativt såklart.. Fattar inte varför mensen inte bara kommer.

• DevilsDaughter

Joss: Jag har ÄLtestat väldigt mycket och jag har de flesta månader väldigt kradtig ÄLvärk och vissa månader nästan obefintlig och jag har ändå fått lika starkt på ÄL-testen.

Nuuu fick jag min mens! Efter att vi hade sexat, så det va väl det som behövdes!

• DevilsDaughter

Alexandra:  Hoppas att det är ngt! Första symtomet har varit olika alla mina graviditeter så det behöver inte vara lika som förra.
    Denna gången kände jag i hela kroppen att jag inte var gravid, till och med min man kände det. Men eftersom mensen inte kom riktigt när jag ville så kom hjärnspökena och jag testade fast jag verkligen kände att det inte var något. Ville bara att mensen skulle komma så att jag slapp vänta. Bara lättnad nu när den kom faktiskt. Man blir så trött av att spekulera och kolla efter hela tiden!

• DevilsDaughter

clementin: Men vad konstigt! Ena man kan göra är väl att vänta och testa igen. Jag skulle nog ha testat varje morgon. Förstår att det känns jättekonstigt nu :( 

• DevilsDaughter

grattis aprilhimlen!

marängen: Ser tyvärr inget. Men det syns med IRL, kan vara svårt att fånga på bild ibland.

rapidangel: PMS och graviditetssymptom kan vara väldigt lika så det kan vara svårt att veta vad som är vad. Man inbillar sig också lättare än vad man tror när man letar efter tecken och känner efter. Jag burkar leta efter olikheter, alltså sådant du inte brukar känna när du har PMS. Den enes graviditetssymptom är den andres PMS..

• DevilsDaughter

Om man annars vet med sig att man brukar vara torr innan mens och istället har mycket flytningar när det närmar sig BIM så skulle jag ha tagit det som et tecken på ev graviditet. Det var så  jag misstänkte graviditet med vårt tredje barn, testade positivt  ÄL+8  då:))

• DevilsDaughter

Ja, det är väldigt tidigt. Inte ofta man plussar då även om man är/blir gravid den cykeln. Måste ha berott på att ägget fäste tidigt. Jag får mens på ÄL+10, så mitt ägg "måste" fästa tidigt för att det ska hinna blir ngt innan mensen kommer.

• DevilsDaughter

soofa: Vad konstigt.. Hur pass starkt blev strecket och hur länge stannade det kvar och hur lång tid tog det innan strecket kom?

Svar på tråden BIM - juni 2016