• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • stor grön drake
    micjos skrev 2017-03-02 14:08:00 följande:

Nä tyckte inte vår dotter var så stor heller trots vikten och sprack mina med henne konstigt nog.

Men vill inte stt han blir för stor bara.

Nej, det vill man ju inte. Jag blev väldigt förvånad då han följt samma kurva som storebror, och var viktskattad till samma. Båda skrattades till 3,6 kg på TUL och till 3,9 av BM. Stora vägde 3180 g så ett helt kilo mindre. Att det kan vara så olika sprack mer med storebror, för då fanns inte tid att stanna och hålla emot utan det var tryck ut NU som gällde. Denna gång fick jag stoppa och andas med huvud+arm mitt i bäckenöppningen. Det var tufft, för det blev en ganska lång paus innan nästa krystvärk kom. Men tack vare det fick jag vara en liten bristning. Tydligen ovanligt att brista så lite när barnet har armen fram.
  • Goochigoo
    Hondendär skrev 2017-03-02 17:19:14 följande:

Åh spännande! Hur gick hinnsvepningen? Några känningar än? :D skönt de måste kännas att veta att ni hr er bebbe senast lördag ???? :D

Det gick bra men gjorde bra mycket ondare än alla förvärkar jag haft senaste dagarna... huvva! Var som sagt inne vid 13.30 och har efteråt känt mig "lättare" och smidigare gällande magen (vet inte hur jag ska beskriva det bättre..) men inga ändringar i värkar/sammandragningar.. inställd på igångsättning imorgon och känner mig lugn med det. Ja, snart är vår lilla segpropp äntligen ute!
  • micjos

Inatt började värkarna :) gjorde skapligt ont för att nyss ha börjat, höll i sig nån minut, lite mindre och kom jätteglest, typ nån timma eller mer mellan så får se hur dagen blir.

• Gamlamamman
    micjos skrev 2017-03-03 07:13:57 följande:

Inatt började värkarna :) gjorde skapligt ont för att nyss ha börjat, höll i sig nån minut, lite mindre och kom jätteglest, typ nån timma eller mer mellan så får se hur dagen blir.

Spännande!

Lycka till!
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2017-03-02 13:44:57 följande:

Min lilla som kom i tisdags vägde 4130 och jag tycker han är så pluttig fast eftersom alla de kläder som storebror hade hela första månaden knappt räcker till så är han bevisligen stor.

Han var dock inget problem att föda fram, han hade dessutom ena armen längs med huvudet... busunge

Vår tjej hade högra armen runt halsen typ när hon kom ut. :)
  • Hondendär

Min lille stora plutt (4700gr, 56 cm) kom med raketfart imorse. Vattnet gick intt kl 2, vi va på förlossningen för kontroll halv 3, va då öppen 6 cm, sen kom värkarna å efter de krystvärkar å kl 5 va han ute :D

Hur har de gått för er? :D

• stor grön drake
    Hondendär skrev 2017-03-03 14:46:35 följande:

Min lille stora plutt (4700gr, 56 cm) kom med raketfart imorse. Vattnet gick intt kl 2, vi va på förlossningen för kontroll halv 3, va då öppen 6 cm, sen kom värkarna å efter de krystvärkar å kl 5 va han ute :D

Hur har de gått för er? :D

Grattis! Oj vad lång!
    Applerose skrev 2017-03-03 16:42:32 följande:

Vår lilla dotter kom 26/2, helt underbart!

Grattis
  • micjos

Åh vad kul för alla som fått sina små :) vill med!!!! Trött på dessa förvärkar o värkar som kommer med timmar emellan :(

• Svansjön

Håll ut alla som väntar på bebis! Snart är de här!

Vår lilla tös tappade navelstumpen i tisdags. Naveln har inte läkt ihop så man ser den vita navelstumpen i naveln. Det vätskar en del också. Hon har fått lapis två ggr, men den lossnar bara. Så nu får hon antibiotika 3ggr/dag i 7 dar. Ska tvätta naveln med koksalt flera ggr/ dag. Måste tempen morgon och kväll för att ha koll på henne. Hoppas hon inte blir sjuk nu bara!!!

Svar på tråden BF Februari 2017