• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • micjos

Usch, låter inge kul :/

Hoppas det läker snart!

Svansjön skrev 2017-03-03 19:50:19 följande:

Håll ut alla som väntar på bebis! Snart är de här!

Vår lilla tös tappade navelstumpen i tisdags. Naveln har inte läkt ihop så man ser den vita navelstumpen i naveln. Det vätskar en del också. Hon har fått lapis två ggr, men den lossnar bara. Så nu får hon antibiotika 3ggr/dag i 7 dar. Ska tvätta naveln med koksalt flera ggr/ dag. Måste tempen morgon och kväll för att ha koll på henne. Hoppas hon inte blir sjuk nu bara!!!

• Gamlamamman
    Hondendär skrev 2017-03-03 14:46:35 följande:

Min lille stora plutt (4700gr, 56 cm) kom med raketfart imorse. Vattnet gick intt kl 2, vi va på förlossningen för kontroll halv 3, va då öppen 6 cm, sen kom värkarna å efter de krystvärkar å kl 5 va han ute :D

Hur har de gått för er? :D

Grattis!
  • dandelion88
    micjos skrev 2017-03-03 18:25:21 följande:

Åh vad kul för alla som fått sina små :) vill med!!!! Trött på dessa förvärkar o värkar som kommer med timmar emellan :(

Jag började få värkar i tisdags kväll.. dem har kommit och gått sedan dess :/ de börjar på eftermiddagarna smått och håller på lite intensivare under nätterna för att avta framåt morgonen och dagen.. blir lite frustrerad nu! Ringde till förlossningen och sa att jag vill in på kontroll imorgon för att se om något har hänt. Jag har också haft en brunaktig flytning. Jag hade datum för kejsarsnitt idag men bokade av för att försöka på en vaginal förlossning.. och så kändes det ju ändå som att det var på gång men nu känns det lagom frustrerande!
  • Gamlamamman
    Applerose skrev 2017-03-03 16:42:32 följande:

Vår lilla dotter kom 26/2, helt underbart!

Grattis!
  • micjos

Ja, det är väldigt frustrerande detta! Slemproppen lossnar lite åt gången på mig o idag har jag haft värkar vid 15, 18 och nu tre st vid halv 21-21. Så man vet ju inte vad man ska tro. Vi har 1h till förlossningen så man vill ju inte åka fram och tillbaka för att kolla heller....

dandelion88 skrev 2017-03-03 20:50:45 följande:

Jag började få värkar i tisdags kväll.. dem har kommit och gått sedan dess :/ de börjar på eftermiddagarna smått och håller på lite intensivare under nätterna för att avta framåt morgonen och dagen.. blir lite frustrerad nu! Ringde till förlossningen och sa att jag vill in på kontroll imorgon för att se om något har hänt. Jag har också haft en brunaktig flytning. Jag hade datum för kejsarsnitt idag men bokade av för att försöka på en vaginal förlossning.. och så kändes det ju ändå som att det var på gång men nu känns det lagom frustrerande!

• dandelion88
    micjos skrev 2017-03-03 21:10:22 följande:

Ja, det är väldigt frustrerande detta! Slemproppen lossnar lite åt gången på mig o idag har jag haft värkar vid 15, 18 och nu tre st vid halv 21-21. Så man vet ju inte vad man ska tro. Vi har 1h till förlossningen så man vill ju inte åka fram och tillbaka för att kolla heller....

Nej jag förstår det, vi bor bara 5 min ifrån. Men eftersom värkarna är så glesa så är det nog bara att vänta. Man känner nog när det är dags :) och det sägs ju 3 värkar per 10 min.. vi är nog en bit ifrån det både du och jag x)
  • micjos

Vid 21 igår blev värkarna tätare och ondare, vid 23 åkte vi in, tyvärr inte till Nyköping som vi ville då det var fullt, men till Eskilstuna. Strax innan 05 är han född :) min bästa och värsta förlossning i ett men nu är vi nöjda o kan lägga denna del av livet bakom oss.

• Gamlamamman
    micjos skrev 2017-03-04 11:13:30 följande:

Vid 21 igår blev värkarna tätare och ondare, vid 23 åkte vi in, tyvärr inte till Nyköping som vi ville då det var fullt, men till Eskilstuna. Strax innan 05 är han född :) min bästa och värsta förlossning i ett men nu är vi nöjda o kan lägga denna del av livet bakom oss.

Vad härligt! Grattis!
  • micjos

Tack:)

Gamlamamman skrev 2017-03-04 12:30:54 följande:

Vad härligt! Grattis!

• stor grön drake
    micjos skrev 2017-03-04 11:13:30 följande:

Grattis till bebis <3
  • thimpan08

Vi hade BF 5/2. Dock på TUL den 17/1 bestämdes att lilleman skulle komma tidigare. Så 24/1 kom han, v38+1 :) 53cm lång och 4410g :D

Svar på tråden BF Februari 2017