• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Loncelot
    DevilsDaughter skrev 2016-06-15 12:41:07 följande:

Hur hade ni resonerat om ni hade varit gravida tidigare och vet med er att ni mår väldigt dåligt av illamående under graviditet och att ni bokar in en resa om två månader i ett varmt land (som ju såklart kommer göra illamåendet ännu värre om man blir gravid). 
    Hade ni pausat försöken två månader eller hade ni kört på ändå?
    Vi hade helt beslutat att vänta till slutet av augusti, men en del av mig vill inte vänta..

Jag vill absolut inte låta negativ och alla är självklart olika men mitt illamående under graviditeter är HEMSKT! Hade aldrig klarat av att åka iväg nånstans, men som sagt alla är olika ;) jag hade 100% valt att försöka bli med barn resa kan man göra hela livet men är väl samma åt andra hållet oxå, bara ni som vet hur NI känner :)
  • copycat
    emzerus skrev 2016-06-15 08:22:47 följande:

Positivt ältest imorse då bim blir 1 juli istället för 3 juli. Har alltid 16 dagars lutealfas.

Vi bokade resa till Rhodos 13 juli...OM jag skulle bli gravid inte borde det väl vara nå problem Att resa då tidigt graviditeten? Tänkte dels på flygningen o på maten...

Åker till Rhodos 16 april:) nej, att flyga så pass tidigt går bra. Det gjorde jag under min förra graviditet, är snarare från senare i graviditeten man inte ska flyga.
  • copycat
    DevilsDaughter skrev 2016-06-15 12:41:07 följande:

Hur hade ni resonerat om ni hade varit gravida tidigare och vet med er att ni mår väldigt dåligt av illamående under graviditet och att ni bokar in en resa om två månader i ett varmt land (som ju såklart kommer göra illamåendet ännu värre om man blir gravid). 
    Hade ni pausat försöken två månader eller hade ni kört på ändå?
    Vi hade helt beslutat att vänta till slutet av augusti, men en del av mig vill inte vänta..

Oj, så himla svårt att säga! Jag hade turen att inte må det minsta dåligt under min förra graviditet, men jag har vänner som mått skit och det verkar onekligen otroligt jobbigt och tar mycket på krafterna. Då verkar det såklart inte som nåt drömscenario att må så i VÄRME. Hujja. Men vem vet, din blivande graviditet kanske blir helt annorlunda än din förra?:) som sagt, svårt....ni får nog göra en lista med för- och nackdelar och vara ärliga mot er själva:)
  • copycat
    Fluffan86 skrev 2016-06-15 08:49:48 följande:

Jag hoppar tillbaka till junigruppen! Lycka till allihop!

What vad betyder det?!:) är du gravid?!:)
  • Loncelot

Mina graviditeter har jag haft illamående från nån annan planet hemskt hehe usch...

• Loncelot

Min ägglossning är ju nu och jag kommer förmodligen ha bim 27-28juni, men känner det är lite jobbigt att se alla plus i juni tråden men ja kikar in där bara lite då och då :)

• emzerus
    DevilsDaughter skrev 2016-06-15 12:38:23 följande:

emezerus: Ingen fara för maten eller flygningen. Det enda är väl att du kanske kommer må dåligt under resan om du drabbas av illamående.

copycat skrev 2016-06-15 15:30:27 följande:
    Åker till Rhodos 16 april:) nej, att flyga så pass tidigt går bra. Det gjorde jag under min förra graviditet, är snarare från senare i graviditeten man inte ska flyga.
    Tack för era svar! OM jag blir gravid så har jag ju ingen aning om hur jag kommer må. Bara att hoppas att jag inte hunnit få nå större krämpor/illamående tills dess :) 

Är så svårt o veta hur man ska tänka med allt....jag kan ibland känna att jag inet vill planera in något framöver för jag kan ju vara gravid...och fester tycks alltid läggas precis vid ägglossning vilket jag också tycker är jobbigt. men efter att ha försökt få barn i snart 2 år så inser jag att jag/vi måste försöka leva lite också. bara inte alltid så lätt :) 
  • Fluffan86
    copycat skrev 2016-06-15 15:35:29 följande:

What vad betyder det?!:) är du gravid?!:)

Japp Trodde att jag hade vanlig mens den 4:e men tydligen inte för jag plussade i söndags
  • Karitziana
    Fluffan86 skrev 2016-06-15 19:29:25 följande:

Japp Trodde att jag hade vanlig mens den 4:e men tydligen inte för jag plussade i söndags

Vad underbart! Grattis!!!

Men hur betedde sig din mens? Hur länge höll den i? Har du varit mvc och kollat? :) Grattis igen!!
Svar på tråden Bim Juli 2016