• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

L91: Ja, det är nog bara att fortsätta ÄLtesta och se vart det leder. Ser ju dock att det iaf är ngt hormon i din kropp som stiger. Om du helt vill utesluta graviditet så hade jag testat med ett predictor early- test. Det är väldigt tydligt och ett av de test som visar lägst nivå av hcg. RFSU:s testa tidigt mäter tex 20... och de vanliga 25... och predictor early 10, och det blir ett så tydligt och bra streck med dem. Får du blankt på ett sådant så är det med alla säkerhet ÄL på G!

• mosterJenny

[quote=76839410][quote-nick]Signealice skrev 2016-07-29 21:31:16 följande:[/quote-nick]Hej på er!

Hoppar in här då jag precis har plussat.

Så kul och samtidigt läskigt. Detta blir vårt andra barn. Enligt mina beräkningar är bf i april. Någon här som också ska ha då? ????[/

Grattis! Vi är nog flera som hoppas på att få plussa snart (:

• L 91
    DevilsDaughter skrev 2016-07-29 22:24:02 följande:

L91: Ja, det är nog bara att fortsätta ÄLtesta och se vart det leder. Ser ju dock att det iaf är ngt hormon i din kropp som stiger. Om du helt vill utesluta graviditet så hade jag testat med ett predictor early- test. Det är väldigt tydligt och ett av de test som visar lägst nivå av hcg. RFSU:s testa tidigt mäter tex 20... och de vanliga 25... och predictor early 10, och det blir ett så tydligt och bra streck med dem. Får du blankt på ett sådant så är det med alla säkerhet ÄL på G!

Detta testet är ett Testa tidigt-test från Graviditetskollen.. tror det mäter från 12.5 om jag inte drömt det..? Så då får vi väl utgå ifrån att det är ägglossning snart då!
  • Ippaas

Nä hörrni, tog ett test imorse och kunde inte se något på det. Så antar att det bara var ett spökstreck igår. BIM +5 idag och jag tycker att mensen kan komma så att denna extrema smärta i brösten kan försvinna och att man kan försöka på nytt igen. Brukar ha ont i brösten innan mens men hoppades ju på att det var gravsymtom denna gång :/

• heavensent

Hej igen! Nu har jag testat igen efter tre dagars väntan och jorå, jag är gravid så ända in i kaklet! Känns skönt att kroppens alla signaler och min msgkänsla stämmer överens med teststickan.

• Julm

Vilka symptom har du haft?

heavensent skrev 2016-07-30 08:38:49 följande:

Hej igen! Nu har jag testat igen efter tre dagars väntan och jorå, jag är gravid så ända in i kaklet! Känns skönt att kroppens alla signaler och min msgkänsla stämmer överens med teststickan.

• heavensent
    Julm skrev 2016-07-30 09:06:49 följande:

Vilka symptom har du haft?

Ömma bröst, ständig molvärk i magen/nedre rygg, fått lite finnar, svullen mage, illamående/halsbränna men framför allt så har jag varit kissnödig ända sedan typ BIM-10. Gått på toa dag som natt.
  • L 91

Hur tolkar ni detta äl-testet? Kanske fel tråd..men jag har ju trott att jag varit gravid, BIM+13 idag, men övergått till att tro att jag har ägglossning snart istället pga äl-testens styrka. Därför frågar jag er kloka :)

• Anonym (J)

Ni som plussat, är det med morgonkiss? Eller har ni fått positivt med eftermiddagskiss också? (Om man hållt sig ganska många timmar...)

Är så testsugen men vet inte om jag ska vänta till i morgon bitti för ett säkrare resultat... BIM+1

• AM8

Hej! Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag skulle fått min mens i torsdags och vågar inte ta ett test. Vet inte riktigt vad jag hoppas på... Har en liten kille på bara sex månader (född i januari 2016) så känns jätteläskigt om vi skulle få så tätt som det ju blir om jag visar mig vara preggers. Vi har ju varit kassa med att skydda oss dock så får ta den smällen i så fall :)

Kan ni peppa mig att våga ta ett test???

• Xofina
    Anonym (J) skrev 2016-07-30 16:16:05 följande:

Ni som plussat, är det med morgonkiss? Eller har ni fått positivt med eftermiddagskiss också? (Om man hållt sig ganska många timmar...)

Är så testsugen men vet inte om jag ska vänta till i morgon bitti för ett säkrare resultat... BIM+1

Jag tog ett morgontest dagen innan och det var negativt, på kvällen dagen efter fick jag ett infall och där visade det ett +. 
    Så för mig kom +:et på kvällen Glad
  • Xofina
    AM8 skrev 2016-07-30 16:20:36 följande:

Hej! Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag skulle fått min mens i torsdags och vågar inte ta ett test. Vet inte riktigt vad jag hoppas på... Har en liten kille på bara sex månader (född i januari 2016) så känns jätteläskigt om vi skulle få så tätt som det ju blir om jag visar mig vara preggers. Vi har ju varit kassa med att skydda oss dock så får ta den smällen i så fall :)

Kan ni peppa mig att våga ta ett test???

Det är ju lite lättare att veta svart på vitt än att gå runt och spekulera Flört
  • L 91

Orkar någon titta på detta? Äl-test. Samma test på båda bilderna..

Alltså, fortfarande ingen mens eller plus.

• MissJL
    Anonym (J) skrev 2016-07-30 16:16:05 följande:

Jag tog ett digitalt på BIM, på eftermiddagen som visade "Gravid 1-2" :)
  • Erla

BIM idag och tempen störtdök. Lycka till ni andra som fortfarande väntar och grattis till er som lyckats!

• DevilsDaughter

J: Morgonurin funkade inte alls för mig, jag testade positivt på andra urinet för dagen och negativt på morgonurinet lääänge efter att mitt första plus kom, jätteskumt!

• Ememem
    Lovisens skrev 2016-08-01 07:59:05 följande:

Någon med bim runt 9-10 aug som börjat känna några ev. symtom ännu?

Jag tror de flesta med BIM i augusti har gått över till augusti-tråden.
Svar på tråden Bim Juli 2016