• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Monsan
    Anonym (EL) skrev 2016-06-23 12:21:42 följande:

Fortfarande blinkande smiley på ÄL-testet. Nääär blir det en fast smiley? Vågar inte låta bli att ligga även så det är ju lite körigt.

Kör du clearblue äl test med dubbel indikator? När du fått fast smiley betyder det att ägget släpper inom 24-36 timmar.. blinkande gubbe kan du ha några dagar...
  • Anonym (EL)
    Monsan skrev 2016-06-23 13:48:54 följande:
    Kör du clearblue äl test med dubbel indikator? När du fått fast smiley betyder det att ägget släpper inom 24-36 timmar.. blinkande gubbe kan du ha några dagar...
    Jag vet, haha. Men vi vågar inte chansa att ägglossningen skulle kunna ske på kvällen, man får en fast morgonen efter och så kan man inte ha sex förens kvällen och då kanske ägget redan lossnat och försvunnit. Jag är lite nojig över det där. Har bara blinkat två dagar och jag ska ha ägglossning runt helgen. Så vi kör på. Lär väl ha skavsår innan ägglossningen är över.. Haha!
    Loncelot skrev 2016-06-23 12:46:47 följande:
    Vad menar du med en fast smiley? Blir väl ingen smiley om det inte är ägglossning? Eller?
    Jodå. På clearblues dubbelindikator blinkar det under hög fertilitet och är en fast gubbe under max fertilitet. Dvs ägget släpper 24-48 timmar efter det :)

• Loncelot
    Anonym (EL) skrev 2016-06-23 14:02:55 följande:
    Jag vet, haha. Men vi vågar inte chansa att ägglossningen skulle kunna ske på kvällen, man får en fast morgonen efter och så kan man inte ha sex förens kvällen och då kanske ägget redan lossnat och försvunnit. Jag är lite nojig över det där. Har bara blinkat två dagar och jag ska ha ägglossning runt helgen. Så vi kör på. Lär väl ha skavsår innan ägglossningen är över.. Haha!
    Loncelot skrev 2016-06-23 12:46:47 följande:
    Vad menar du med en fast smiley? Blir väl ingen smiley om det inte är ägglossning? Eller?
    Jodå. På clearblues dubbelindikator blinkar det under hög fertilitet och är en fast gubbe under max fertilitet. Dvs ägget släpper 24-48 timmar efter det :)

Då förstår jag :)
  • Anonym (Alexandra)

Vi har sex 1-2 gånger i veckan, vanligtvis. Nästan bara på helgerna, men det beror på att vi jobbar skift båda två, så i veckorna har vi sällan kvällstid tillsammans. Jättejobbigt, och vi försöker ändra arbetstider och byta jobb, men just nu är det som det är. När jag har ägglossning gör jag allt för att pussla ihop det så att vi får till det! Nu har vi haft en vecka semester båda två, och då hade vi sex varje dag, ofta flera gånger. Det var under ägglossningen, men inte tog det sig för det...

• Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-06-23 11:35:07 följande:

Devils daughter: Jag körde med ÄL-tester de två senaste månaderna men nu ska vi bara ta det lite lugnt över sommaren tror jag. Min cykel har ändrat form, med längre lutealfas så nu blir det bara drygt att försöka leta upp rätt dag och krångla, haha! Bättre att sexa mycket runt ÄL och hoppas på det bästa

Min sambo får inte prestationsångest, mer ångest över att det inte går tror jag. Och rycker lite på axlarna istället och säger att det kommer när det kommer. Och förhållandet mår inte så bra av denna stress med tester och att inget händer. Så det har blivit lite infekterat att prata om det överhuvudtaget. Sorgligt, men sant. Efter 15 försök och första barnet och en ålder på 35 (jag) så är jag extremt stressad. Det hjälper ju inte något frö att fästa direkt.

Vi pratar sällan om detta, det är lite infekterat här också. Missfallen, särskilt det sena, höll nästan på att splittra vår relation. Känns som att det är lättare att han inte har någon koll på var i cykeln jag befinner mig. Han hade dock förhoppningar om att jag skulle blivit gravid under semestern, men nej... Jag är 36 år, och han ett antal år yngre, det gör inte saken lättare heller. .
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-23 15:37:20 följande:

Vi pratar sällan om detta, det är lite infekterat här också. Missfallen, särskilt det sena, höll nästan på att splittra vår relation. Känns som att det är lättare att han inte har någon koll på var i cykeln jag befinner mig. Han hade dock förhoppningar om att jag skulle blivit gravid under semestern, men nej... Jag är 36 år, och han ett antal år yngre, det gör inte saken lättare heller. .

Är det första barnet för er också? Min sambo är också yngre. 4 år yngre. Han har ingen stress överhuvudtaget och ibland säger jag åt honom att gå ut och skaffa en yngre kvinna som har många år på sig och som kan få många barn. Det är ledsamt att känna stress pga ålder tycker jag. Och så tar det sig ju aldrig! Hur länge har ni försökt? Usch vad tråkigt med missfall, det är jag inte alls beredd på, men den risken finns ju också. Jag tror inte vårt förhållande klarar ett MF, helt ärligt. Har du haft flera? :-/
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-06-23 16:02:28 följande:

Är det första barnet för er också? Min sambo är också yngre. 4 år yngre. Han har ingen stress överhuvudtaget och ibland säger jag åt honom att gå ut och skaffa en yngre kvinna som har många år på sig och som kan få många barn. Det är ledsamt att känna stress pga ålder tycker jag. Och så tar det sig ju aldrig! Hur länge har ni försökt? Usch vad tråkigt med missfall, det är jag inte alls beredd på, men den risken finns ju också. Jag tror inte vårt förhållande klarar ett MF, helt ärligt. Har du haft flera? :-/

Ja , det är första barnet för oss. Jag har dock två sen tidigare, de går i högstadiet och lågstadiet. Min sambo har inga barn, och han uttrycker ibland frustration pga min ålder, och att vi kanske inte kommer få något barn.. Då säger jag också till honom att han kan skaffa en yngre tjej som han kan skaffa barn med.. Jag fick två missfall förra året, det första var ett tidigt ma, men vi tog det ändå hårt. Och nästa var sent, har inte kommit över det än faktiskt... Blev gravid direkt de två gångerna, men nu är vi på sjunde försöket, utan resultat
  • Kynisen

Men suck!! Blir inte klok på min cykel förra cykeln var 36dagar denna var 28dagar, om det är mensen som kom i dag, osäker men tror det. Oavsett hur lån eller kort så har vi nog prickat in äl då vi typ har haft sex varje dag från dag 10-24 i cykeln minus ett par dagar och plus nån dag innan dag 10 oxå. Fick dock aldrig utslag på äl sticka. Så nu bekymrar jag mig över om jag ens har äl... Känner mig sorgsen. Har tre barn sen innan och då blev jag gravid i ett killevipp, nu verkar det gå trögare... Är ju äldre nu oxå... Men vill så att min sambo som ej har barn skall bli pappa och jag har vart bebissugen över två års tid. Men får väl börja ställa in mig på att det kommer ta tid detta.... Suck!!

• Kynisen
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-23 18:53:42 följande:

Ja , det är första barnet för oss. Jag har dock två sen tidigare, de går i högstadiet och lågstadiet. Min sambo har inga barn, och han uttrycker ibland frustration pga min ålder, och att vi kanske inte kommer få något barn.. Då säger jag också till honom att han kan skaffa en yngre tjej som han kan skaffa barn med.. Jag fick två missfall förra året, det första var ett tidigt ma, men vi tog det ändå hårt. Och nästa var sent, har inte kommit över det än faktiskt... Blev gravid direkt de två gångerna, men nu är vi på sjunde försöket, utan resultat

Deni81 skrev 2016-06-23 16:02:28 följande:

Jag är oxå över 30 (31) å en yngre sambo, känner oxå en stress över att bara bli äldre....

Fy va tufft med MF.
Svar på tråden Bim Juli 2016