• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Preggo87
    copycat skrev 2016-06-09 20:38:18 följande:

Förstår dina förhoppningar. Denna månad när jag började blöda blev jag nästan inte ens ledsen först, för att jag levde på hoppet att det KANSKE plötsligt skulle sluta och jag istället skulle vara gravid. Det har hänt min kompis under båda hennes graviditeter. Att hon börjat blöda, trott det varit mens, och dagen efter var den borta. Gravtest - positivt. Var ju dock inte så i mitt fall :/ hm, men då måste det vara så att kroppen spelar dig ett spratt?!

Vad är det som gör att han har svårt? Den stora tanken på att det faktiskt kan bli ett barn, svag känsel, nåt annat? Min sambo kan ha svårt att känna tillräckligt mycket, om han inte är tillräckligt sugen, vilket ju lätt blir när det blir "verkstad". Så vi försöker jobba med att faktiskt bli riktigt sugna på riktigt, med ordentligt förspel osv och inte bara pang på nu ska vi göra barn. Men jag vet inte hur det är för er? Kanske ni kan inkludera nån spännande sexleksak som ni går igång på?:)

Förstår din besvikelse till fullo! Jag accepterade först att jag fått mens, men byggde sedan upp hoppet då den här mensen har varit mer som brunaktiga flytningar och dessutom höll den bara på ett par dagar :/ men ja, kroppen spelade mig ett spratt den här gången helt enkelt.

Han har också lite svårt med att känna ibland, samt att han kan stressa upp sig själv och tänka för mycket på att komma - så att han sen inte kan koppla av tillräckligt utan tankarna på att komma blir en spärr. Det har gått bättre på senare tid, men jag vågar knappt ens nämna när jag har äl då jag är rädd att han känner ännu mer press och tänker ändå mer på att han -måste- komma och sen kanske inte lyckas bara för det. Så ja, svårt att göra något åt att han blir stressad och tänker för mycket på att komma.

Nu tänker jag om jag kan göra något mer för att öka chansen att bli gravid? Jag äter sedan veckor tillbaka folsyra, järntabletter och c-vitamin. Finns det mer jag kan tänka på? Röra på mig? Undvika något speciellt (förutom alkohol då)? Tänka på något med kosten? Åhh, jag vill verkligen skapa en trivsam plats för en bebis att vilja stanna och växa i <3
  • Loppalisa
    copycat skrev 2016-06-09 12:50:13 följande:
    Haha precis:) nä, men jag HAR inte (å inte du heller) 14 dagar lutealfas, så då spräcker vi ju hål på den myten:D

Jaaa fan vad meckigt att de ska komma just då! För min del känner jag väl att vi kan försöka ändå, känns så surt att behöva vänta. För grejen är att jag blev gravid i juli månad med dottern, och det hade varit lite trist om detta barn kommer samma månad, kanske samma dag?! (Alltid behöva dela på kalas osv) så om det inte tar sig nu kanske vi väntar till augusti. Och då blir ju väntan så lååång om vi ska avvakta nu pga svärisar. Är mer min sambo som tycker det känns lite olustigt att ha de i rummet bredvid så vi får väl se...vi får väl skicka iväg dem på bio eller nåt :P
    Jag förstår absolut att det känns lite olustigt för er båda två men att det känns som en evighet till nästa försök annars. Ni får passa på när ni får möjlighet ;)

Min mens är precis slut och både ÄL och BIM känns som en halv evighet bort. Har hämtat ut nya ÄL-stickor och progesteronkrämen idag så nu är det bara att vänta ut tiden... Förra månaden var vi på semester 2 veckor och då flöt ju tiden på utan problem men nu tror jag seriöst att tiden står stilla emellanåt :P
  • ccccccc

fick mens igår så ny bim 9/7. väntar nu på att kunna börja med ältest igen...

• Kynisen
    Loncelot skrev 2016-06-09 20:48:38 följande:

Lägg till vid dator annars gör ett inlägg så fixar vi :)

(Lägg ej till via mobil) F=Antal försök B=Försök Barn nr...

30/6-1/7 Loncelot, 32år, F6, B4

30/6-1/7 Dalkullan92, 24år, F3,

1/7 Copycat, 29år F2, B2

1/7 Fluffan86, 30år, F4, B1

1/7 Kynisen,

1/7 Preggo87, 29år, F4, B1

4/7 Hoppfullsnart40, 39år, F12 (2+1)

4/7 Loppalisa, 25år, F2, B1

5/7 Citronen95, 20år, F1, B1

6/7 5blir6 39år, F2, B4

7/7 Karitziana, 26år, F1,

7/7 josefinenyberg, 27 år, F2, B2

8/7 Anderssonlinda82, 33år, F1(ivf), B5

9/7 zebra89

10/7 Ungmamma16, 18år, F3, B2

10/7 Cfmilla, 33år F10 (1mf), B1

IA89

31år F2 ,B4 (B1 för sambon)

Har bara mobil så kan inte lägga till i bim listan ;)
  • Loncelot
    Kynisen skrev 2016-06-10 14:10:19 följande:

Har bara mobil så kan inte lägga till i bim listan ;)

Fixar ikväll
  • Loncelot
    Lägg till vid dator annars gör ett inlägg så fixar vi :)
    (Lägg ej till via mobil) F=Antal försök B=Försök Barn nr...

30/6-1/7 Loncelot, 32år, F6, B4
    30/6-1/7 Dalkullan92, 24år, F3,

1/7 Copycat, 29år F2, B2
    1/7 Fluffan86, 30år, F4, B1
    1/7 Kynisen,
    1/7 Preggo87,
    29år, F4, B1

4/7 Hoppfullsnart40, 39år, F12 (2+1)
    4/7 Loppalisa, 25år, F2, B1
    5/7 Citronen95,
    20år, F1, B1
    6/7 5blir6 39år, F2, B4
    7/7
    Karitziana, 26år, F1
    ,
    7/7 josefinenyberg, 27 år, F2, B2
    8/7 Anderssonlinda82, 33år, F1(ivf), B5

9/7 zebra89

9/7 ccccccc
    10/7 Ungmamma16, 18år, F3, B2
    10/7 Cfmilla, 33år F10 (1mf), B1

Tinis, 28år, F2, B2
    IA89

Var snälla och kopiera hela inlägget om ni ska lägga in er själva :)
  • Kynisen
    Loncelot skrev 2016-06-10 18:15:00 följande:

Fixar ikväll

Tack söta! :)
  • copycat
    copycat skrev 2016-06-09 20:38:18 följande:
    Förstår dina förhoppningar. Denna månad när jag började blöda blev jag nästan inte ens ledsen först, för att jag levde på hoppet att det KANSKE plötsligt skulle sluta och jag istället skulle vara gravid. Det har hänt min kompis under båda hennes graviditeter. Att hon börjat blöda, trott det varit mens, och dagen efter var den borta. Gravtest - positivt. Var ju dock inte så i mitt fall :/ hm, men då måste det vara så att kroppen spelar dig ett spratt?!

Vad är det som gör att han har svårt? Den stora tanken på att det faktiskt kan bli ett barn, svag känsel, nåt annat? Min sambo kan ha svårt att känna tillräckligt mycket, om han inte är tillräckligt sugen, vilket ju lätt blir när det blir "verkstad". Så vi försöker jobba med att faktiskt bli riktigt sugna på riktigt, med ordentligt förspel osv och inte bara pang på nu ska vi göra barn. Men jag vet inte hur det är för er? Kanske ni kan inkludera nån spännande sexleksak som ni går igång på?:)
    Loppalisa skrev 2016-06-10 12:06:50 följande:
    Jag förstår absolut att det känns lite olustigt för er båda två men att det känns som en evighet till nästa försök annars. Ni får passa på när ni får möjlighet ;)

Min mens är precis slut och både ÄL och BIM känns som en halv evighet bort. Har hämtat ut nya ÄL-stickor och progesteronkrämen idag så nu är det bara att vänta ut tiden... Förra månaden var vi på semester 2 veckor och då flöt ju tiden på utan problem men nu tror jag seriöst att tiden står stilla emellanåt :P
    Ja precis, sambon var inne på att säga till dem att de inte kan sova här. Men det kunde jag å andra sidan tycka kändes lite väl taskigt. Haha, aldrig är man nöjd:P får se hur det blir! på något sätt måste vi försöka få till det iaf.

Jag förstår! ja alltså tiden står fasen still när man pysslar med bebisverkstad. Allt är en enda evighetslång väntan mellan alla datum känns det som. Min mens är precis på sluttampen nu så snart börjar ÄL-jakten igen?.pust!

• copycat
    Loncelot skrev 2016-06-10 18:15:00 följande:
    Fixar ikväll
    förlåt för seg TS hära! NU ligger trådarna i tilläggskommentarer :)
Svar på tråden Bim Juli 2016