• corran

Bim Juli 2016

copycat skrev 2016-07-06 11:11:11 följande:

Haha man är ju hopplös. Slängde in dottern i bilen och åkte till Pressbyrån och köpte rfsu testa tidigt. Säkrast är väl att jag använder det imorgonbitti, även om jag vill veta NU. Har hunnit kissa två ggr idag.

Fast det cb digitala jag tog imorse stod ju också att det mätte från 4 dagar innan förväntad mens, det står det ju på detta rfsu också?

Ja man blir inte klok på sig själv ibland ;) va du säker på när din äl va förresten? Om du är på +12 med säkerhet idag?
  • corran
    Anonym (Plumpen) skrev 2016-07-06 10:45:04 följande:

Hjälp! Vad är det som stämmer? När jag skriver in via denna sida för att se hur långt gången jag kan vara visas en vecka (vecka 3, 2+6), men när jag skriver in i gravid-appen i telefonen blir det ett annat (vecka 4, 3+3)? Vilket är det som stämmer? Hur ska jag räkna? Senaste mensen var den 12 juni

Jag hade min senste mens med start 11-12 juni och jag räknsr 3+4 nu
  • corran
    copycat skrev 2016-07-06 11:52:10 följande:

Fick positivt ÄL-test 23 juni. Alltså på torsdagen. Och vi låg bara på måndagen (hade superfertila flytningar då) samt 24e på natten. Tänker att ägglossningen borde ha varit 24e eftersom vi fick utslag 23e. Testade däremot inget efter det så jag har inte kunnat se när ÄL-testet började bli svagare igen:/

Men hur länge höll du dig när du testade med testa tidigt? Hade du också RFSU? Tänkte om jag kan testa idag ifall jag bara håller mig nog länge. Men ja, det är väl bäst att vänta till imorgon men det är ju så segt!

Jag fick positvt den 24e och hade troligtvis äl den 25e.

Hm typ 5 h och hade inte druckit på typ 6 h. Va sjukt törstig, men envis som man är så trotsade jag det bara för att kunna testa ???? det va ju på äl+9 också. Så trycker ju att du borde få positivt med ert testa tidigt nu!ö oavsett om det är morgonurin eller inte. Men va vet man..

Nä jag hade ett som hette predictor early.
  • corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 12:15:35 följande:

Nu ska ni få höra om min galna morgon...

Sa ju igår att jag INTE skulle testa idag. Men så läste jag och mannen igår att om man inte har någon ägglossning (vilket vi misstänkte att jag inte hade haft eftersom jag har haft NOLL flytningar hela månaden) så kan det bli så att mensen kommer något senare än vanligt. Då tänkte ju jag att om jag inte får mens imorgon (idag) så kommer jag ju tro att jag är gravid så därför är det bäst att testa ändå så  jag har svart på vitt liksom. Så jag testade imorse och det var ju såklart blankt negativt och jag har stirrat på testet i princip resten av dan men det är och förblir negativt.. Tänkte över testandet imorse.. Kände att jag har blivit knäpp av testandet, verkligen alltså! Och jag har lovat mig själv dyrt och heligt att nästa månad ska det inte bli såhär! Nästa månad ska jag vänta till BIM och då ta ETT test och thats it.

Får bekänna testberoendet för mannen så får han ha koll på mig. Men det är först nästa månad det, ja denna månad (idag, alldeles nyss) stack jag iväg till apoteket igen och köpte TVÅ!! Testa tidiga test av olika märken, jag kände mig såååå DUM! Jag visste ju att jag skulle få sitta där sen och va ledsen över testen och alla pengar jag lagt på dem i onödan.. Så jag köpte en cheesecake och marabouchoklad också att trösta mig med efter testningen. 

Bestämde mig för att testa, inte kolla på testet förens efter 3 minuter gått och efter 10 minuter kasta testet och inte kolla på det mer. Jag gjorde detta, och när jag efter 3 minuter tittar på testet så är det två mycket tydliga streck där!! Kunde fan inte tro det! Slet upp det andra paketet också och det blev också positivt efter några minuter. Tog en sån sticka som jag testade med imorse (allt i samma urin), och den blev extremt svagt positiv, nästan så man inte ser det, men jag ser det, det finns där. HUR kunde det bli ultranegativt imorse? Jag hade ju ens inte behövt köpa dessa testen nu, det jag hade hemma visade ju positivt på mitt andraurin nu ändå! Under natten höll jag mig 9 timmar, nu höll jag mig 3,5 timme. Detta är så sjukt att jag inte kan fatta det! Mannen kommer hem och äter lunch när som och jag vet inte hur jag ska säga detta till honom! Har liksom inte hunnit fatta det själv!

Told yaaa! ;) ;)

Men GRATTIS!! Så underbart <3 <3
  • corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 21:19:26 följande:

Copycat: jag testade ikväll med ett vanligt test från gravidkollen och det gav inte ens antydan till streck. Då är vi på samma dag efter ÄL.. jag kommer testa imorgon med morgonurin med samma test (de mäter samma som billiga-tester..

Rosenblad: jag tror det kommer släppa för er så fort ni får hjälp! Det kan ju vara något litet som behövs bara som hjälp på traven! Och er stress gör INTE att du inte bli gravid!!

Alltså jag har wamma problem! Funderar på om det är något fel på mina stickor?

Tog ju ett early på äl+9 och fick svagt plus. Tog ett nytt early i går på äl+ 11 och det hade ökat supermycket.

Stickorna från gravid kollen har inte ökat alls! Tog ett rfsu (ej tidigt) isamma urin som gravid kollen nu på morgon. Rfsu visar starkare än gravidkollen. Trodde rfsu va mindre känsligt..
  • corran

Verkar som att vi är många som har problem med just de billiga stickorna.. dåligt. Hoppas det bara är fel på testen.

• corran
    copycat skrev 2016-07-07 08:55:08 följande:

Ja man blir ju skitnervös! Och digitalt vågar jag inte ta än, pallar inte ett "inte gravid". Håller mensen sig borta idag och imorgon kanske jag vågar lördag...

Ja men jag tycker ändp dina steck blivit tydligage morför första bilderna du lagt upp?

Jag har ju fått gravid på digitalt så gravid är jag med säkerhet. Men är irriterande att de billiga stickorna inte ökar.

Dock har predictor early ökat jätte bra så hoppas det är stickorna det äe fel på.

Men sjukt dåligt om stickorna är så dåliga!
  • corran
    Fkvi skrev 2016-07-07 09:12:03 följande:

Vilket graviditetstest rekommenderar ni? :) Har clearblue och apotekets egna hemma. Vilket borde jag testa med nästa vecka tror ni?

Cb verkar ha mycket problem med spöksteck nu.. :/ men anmars ska ju cb vara bra.

Men jag har fått upp ögonen för predictor early. Väldigt nöjd med de testen!
  • corran
    Fkvi skrev 2016-07-07 09:28:59 följande:

Ser ut så :/

Det fanns tyvärr inte på Apoteket här i Sätra dock.. Vilket apotek köpte du på? Hjärtat? Kronans?

Kronans
  • corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-07 09:18:25 följande:

corran: Håller med. då provade jag ändå ett annat testa-tdigittest på samma urin och tycker ändå att predictor early var tydligast

Märkligt är det... :/ jag hoppas allt ståe rätt till för oss båda!
Svar på tråden Bim Juli 2016