Hannahaha skrev 2016-06-13 10:58:38 följande:
Men du är ju helt otrolig. Det jag sagt är FRÅGA BARNEN och att det är ONÖDIGT ATT TA RISKEN att de far illa utan att fråga, samt att jag påpekar eftersom föräldrar kanske inte ens reflekterar över att barnen kan fara illa av det! Det din och min diskussion fastnat i är att du gång på gång får det till att DU MINSANN kan hantera alkohol, och att jag pratar om de som INTE kan, fast jag i själva verket pratar om hur barnet kan hantera att föräldrarna dricker varesig mycket eller lite! Utöver det har jag sagt att JAG inte kommer dricka med mina barn eftersom jag vet hur jag själv kände. Att du får det till att jag tex vill införa lagstiftning om förbud mot alkohol och att jag så gott som menar att jag vet mer om dina barn än du, det tyder ju än en gång på att du överhuvudtaget inte fattar vad jag säger. Tror din besserwisser-attityd är ett större problem än ditt alkoholbruk efter den här cirkeldiskussionen.
Ja, men som du säkert har noterat så tackar i stort sett alla föräldrar i den här tråden nej till dina moralkakor.
Några, däribland jag, har frågat barnen - andra anser väl att det ligger i föräldrarollen att kunna avgöra vad barnen får vara med om. Tja, det gör jag med iofs - men det roade mig att fråga när den här tråden dök upp.
Svaret jag fick var att det är helt ok.
jag skickar en hälsning från ett av mina barn som just gick förbi och undrade vad jag sysslar med. Hon tycker att du verkar vara konstig som lägger dig i hur andra har det och försöker förklara för dem hur de ska leva.
Tyvärr tycker hon också att jag är konstig som sysslar med att besvara märkliga frågor när det är sommar, semester och skollov.