FDFMGA skrev 2016-06-15 19:11:14 följande:
Ja, det är klart att vi föräldrar inte bara har rätt, vi har även rätten att avgöra vad våra barn ska få uppleva av vuxenvärldens umgängesvanor.
Huruvida min familj är välfungerande eller inte har jag inte gått in på här, jag har bara konstaterat att alkohol inte utgör något problem vare sig ur ett vuxen- eller ett barnperspektiv för vår familj.
Varför är alla moralpredikanter så stryktäckt insinuanta, förresten? Den ingrediensen gör att moralkakorna blir extra motbjudande för den som de ska krängas till, enligt min uppfattning.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Du menar väl inte på riktigt att "ni föräldrar" har rätt? Som i jämt? Bara för att ni är föräldrar, eller vadå?
Tycker om folk med moral jag, och som visar att de har nån + empati. Än en gång; det enda jag sagt är att man bör reflektera över vad ens barn kan fara illa av mer än många gör. Många bara bestämmer att "detta ska va okej". Med det säger jag inte att jag varken vet bättre om dina barn eller att dina barn mår skit när du dricker, utan enbart just det; att man bör ta reda på hur det ligger till. Om det är en moralkaka så är det en jävligt välbakad sån som alla borde käka av.