BF mars 2017
Jj85: ja att blöda tycker jag är väldigt obehagligt och det vill jag inte göra. Kommer därför inte ha sex nu.
Kubresultatet är mer en sannolikhetssiffra för att få ett barn med kromosomfel. Nipt är en ganska ny metod där man tar blod från mamman och i blodet kan hitta fostrets dna. Man får då också reda på könet. Jag tycker att det räcker gott med kub om man har en bra läkare som utför ultraljudet. Vi har stort förtroende för en läkare som utförde kub under vår förra graviditet, om han fortfarande hade utfört kub så hade vi nog gjort det då det är mkt billigare och han är så säker på sin sak. Men han gör bara nipt nu så då kör vi på det. En del tycker att det är väldigt onödigt av oss att göra nipt då vi inte har någon ökad risk. Men vi gör det inte för att vi är oroliga utan för att vi vill göra vad vi kan för att få ett friskt barn. Av samma anledning har vi haft andningslarm på bebisen, inte för att vi är oroliga att bebisen ska sluta andas utan för att det faktiskt finns barn som dör av psbd och ett andningslarm kan ev förhindra det.
a runt 18 veckor brukar man göra rul. Tror jag kommer va i 18+0.
ja bävar faktiskt lite inför resan.. hur man ska stå ut i värmen och få i sig tillräckligt när man inte lyckas med det här. Åt pommes idag från mc donalds. Somnade när jag kom hem. Vaknade sen och kräktes upp allt. Vet att jag borde dricka nu, helst vätskeersättning men det har jag verkligen varken lust el ork till :(
Elin: hej! Skönt att du var ledig ändå under den värsta illamåendetiden! Brukar för många lätta efter v 12:)
Millan: förstår absolut att du vill få ett snitt även om det är underbart att föda vaginalt. Snitt har ju sina fördelar också :)