Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

BF mars 2017

häxan: Ok, A hyperemesis, det har jag också haft varje gång jag varit gravid. tyvärr innebär ju det att det kanske inte går över när man nått 12-15 veckor.. Men hoppas ju att det gör det för oss båda. Jag vill ju gärna tro att eftersom jag medicinerar denna gången och på så sätt kan få i mig mat så kommer denna kanske inte att följa mig hela graviditeten som det gjort de andra gångerna. Då var jag konstant sängliggandes och jag fattar inte hur jag kunde låta det gå så långt utan att söka hjälp, de på mvc visste ju hur jag mådde men man måste tydligen säga att jag vill medicinera mot detta!! Andra har nu i efterhand sagt att jag såg ut som ett skelett men det var inget jag tänkte på då i min dvala.. 

• DevilsDaughter

lilsis: Vad fint att få på bild! Visste ni redan innan ni fick ägget insatt att det var en flicka?

häxan: Ja, nu i efterhand känns det galet. Min läkare idag blev mycket förvånad över att jag har fått må som jag gjort tidigare graviditeter. Har ju inte träffat läkare då utan bara BM och de verkar ju inte ha oroat sig. Men visst man går på inskrivningssamtalet v 8 och sen v 20 nästa gång så de missar ju halva graviditetens mående och dum som man var så ville man härda ut för att slippa ta mediciner. Känner mig liite orolig nu över att ta medicin när jag är gravid, gillar det inte alls. Men vad gör man.. 

• DevilsDaughter
    Hej Tråden!
    Beklagar allt hemskt jag har läst nu när jag läst ikapp. Hoppas det går bra för alla som har sina graviditeter kvar! Flikkan: Hoppas du blir gravid snart igen och beklagar missfallet.

Jj85: Hur går det för dig? 

Jag har varit en vecka på Kreta och illamåendet blev så mycket bättre (tog dock tabletter hela tiden), men när jag kom hem så kom världens bakslag och jag kräks och mår såå dåligt trots medicinering. 
    Fick svaret på NIPT när vi var iväg och allt såg bra ut och vi väntar en liten pojke Hjärta. Känns overkligt och underbart! 

• DevilsDaughter

Inelg: Japp. Där jag gjorde kostade det inget extra. Det är i princip helt säkert, 99, nånting i procent. Min läkare sa att det i princp ÄR helt säkert men man säger 99, nånting för att man i biologi aldrig kan säga 100%.
    Har dock hört ngn säga att om resultatet blir pojke så är det verkligen 100, för de kan inte hitta någon y-kromosom om det är en flicka, men är resultatet en flicka så är det 99, nånting säkert för de kan mot typ all förmodan ha missat y-kromosomen.

Jag är inte på fb..

• DevilsDaughter

Inelg: NIPT är vid sidan av, inte samma som kub. KUB är bara en sannolikhet. NIPT så analyserar de nedbruden DNA (fritt DNA) från moderkakan som finns i mammans blod. 

Har känt av mina hormoner jättemkt idag, arg över allt :(

• DevilsDaughter
    lilsis skrev 2016-09-05 10:53:00 följande:

Lämnat nytt TSH-prov idag. Tarmarna är inte så svullna idag så jag kommer i mina gamla kläder

Det där är skumt! Jag var ju en vecka i Grekland och jag såg ut att vara i åttonde månaden!! SÅ stor var jag. Sedan jag kom hem har magen varit platt och jag kommer i mina vanliga jeans!
  • DevilsDaughter

lilsis: Sjukt att det kan göra så stor skillnad! Idag gick jag med jeansen på jobbet, kändes helt ok. men i bilen på vg hem stramade åt och gjorde nästan ont så fick knäppa upp.

megapixeln: Vad mysigt! Med ettan och tvåan gjorde jag inget UL eller lyssnade på hjärtat tills RUL, RUL var alltså första livtecknet på bebisen! Fattar inte att jag kunde gå så länge utan att veta att det iaf levde. 

Nu känner jag mig ganska tillfreds i min graviditet. Nu har jag kommit till 12+0 (12+1 idag), Jag har gjort ett UL och det såg bra ut och hjärtat tickade på. Visst jag mår mestadels apa, men det kommer ju säkerligen inte bli VÄRRE än såhär, om jag har tur blir det bättre snart. 

Har dock två funderingar.. För det första, vad ska man ha för kläder egentligen när man jobbar och ska se något sånär hyfsad ut? Jobbar som butiksbiträde i juvelbutik.. Alltså jeansen går ju typ att få på sig, men det känns som bara en fråga om dagar innan det inte går längre. Känner lite sådär inför för att köpa gravidbyxor då jag nu inte längre ser gravid ut (svullnaden har gått ner).. För visst får man väl inte världens snyggaste former i gravidjeans? Någon som har tips på bra kläder man kan ha? Eller gravidjeans som inte ser ut som uppenbara gravidjeans ;)

Sen för det andra, har ni sex? Jag tycker det är så himla svårt för trots mitt mående så har jag lust, men har en lättblödande tapp och kommer han emot tappen så blöder jag. Jag blir orolig att det är ifrån livmodern jag blöder för man kan ju aldrig vara säker på vart blödningen kommer ifrån även om jag vet att min tapp blöder lätt. Jag har dock bara blött en gång denna graviditet (och då hade vi helt normalt sex), runt v 9, vi blev båda rädda och bestämde oss för att inte ha sex på ett tag.
    Provat några fåtal gånger i v 11-12 och då har jag inte blött men vi tog det jätteförsiktigt. Hur tänker ni kring detta? Känner å enda sidan att det inte är värt risken, å andra sidan är det väl inte direkt någon ökad risk för missfall vid sex? Å samtidigt kan man ju inte sluta leva helt.. Men blod är läskigt alltså och blöda vill man ju inte! 

• DevilsDaughter

Vi har inte fått till det så mycket nu.. Mår ganska dåligt.. Lägger mig samtidigt som de små barnen på kvällen. Är så trött på att må såhär :( Jag vågar inte medicinera fullt ut och då jag inte tar medicin så kräks jag hela tiden och all ork försvinner. 
    Det är så kämpigt med allt som ska göras, alla måsten. Orkar knappt stå upp på jobbet. Känns som att barnen har ton med läxor och det tar aldrig slut och huset ser ut som jag vet inte vad!  Är så jäkla känslig också! Började nästan gråta när jag lämnade 2-åringen på dagis idag. Personalen kollade så konstigt på mig, nu skäms jag.. Känns som att jag hade behövt få pausa livet ett tag och bara vara.. Men det går ju inte.
    Som toppen på allt så tappade jag min mobil och körde över den med bilen (gick såklart sönder) och vi har ingen hemtelefon.. Så kan liksom inte ringa någon förutom när jag är på jobbet. Och jag orkar inte ta tag i det och skaffa ny telefon.. 
    Förlåt för negativt inlägg men behövde väl få det ur mig istället för att spy ur mig inför mannen.. 

Svar på tråden BF mars 2017