lilsis: Sjukt att det kan göra så stor skillnad! Idag gick jag med jeansen på jobbet, kändes helt ok. men i bilen på vg hem stramade åt och gjorde nästan ont så fick knäppa upp.
megapixeln: Vad mysigt! Med ettan och tvåan gjorde jag inget UL eller lyssnade på hjärtat tills RUL, RUL var alltså första livtecknet på bebisen! Fattar inte att jag kunde gå så länge utan att veta att det iaf levde.
Nu känner jag mig ganska tillfreds i min graviditet. Nu har jag kommit till 12+0 (12+1 idag), Jag har gjort ett UL och det såg bra ut och hjärtat tickade på. Visst jag mår mestadels apa, men det kommer ju säkerligen inte bli VÄRRE än såhär, om jag har tur blir det bättre snart.
Har dock två funderingar.. För det första, vad ska man ha för kläder egentligen när man jobbar och ska se något sånär hyfsad ut? Jobbar som butiksbiträde i juvelbutik.. Alltså jeansen går ju typ att få på sig, men det känns som bara en fråga om dagar innan det inte går längre. Känner lite sådär inför för att köpa gravidbyxor då jag nu inte längre ser gravid ut (svullnaden har gått ner).. För visst får man väl inte världens snyggaste former i gravidjeans? Någon som har tips på bra kläder man kan ha? Eller gravidjeans som inte ser ut som uppenbara gravidjeans ;)
Sen för det andra, har ni sex? Jag tycker det är så himla svårt för trots mitt mående så har jag lust, men har en lättblödande tapp och kommer han emot tappen så blöder jag. Jag blir orolig att det är ifrån livmodern jag blöder för man kan ju aldrig vara säker på vart blödningen kommer ifrån även om jag vet att min tapp blöder lätt. Jag har dock bara blött en gång denna graviditet (och då hade vi helt normalt sex), runt v 9, vi blev båda rädda och bestämde oss för att inte ha sex på ett tag.
Provat några fåtal gånger i v 11-12 och då har jag inte blött men vi tog det jätteförsiktigt. Hur tänker ni kring detta? Känner å enda sidan att det inte är värt risken, å andra sidan är det väl inte direkt någon ökad risk för missfall vid sex? Å samtidigt kan man ju inte sluta leva helt.. Men blod är läskigt alltså och blöda vill man ju inte!