• Mammatilljesperochkevin06

vi från Skåne som har BF jan/feb-17

Halloj Gravidisar ja jag tänkte starta en tråd för oss som bor nere i Skåne :) själv bor jag i Malmö är 32 år har två pojkar 13-11år och en bebis på jäsning:) vecka 9 nu med mitt livskärlek :) han är 37 och har en dotter sedan tidigare detta blir vårt första gemensamma så kom igen å skriv lite från er hur ni mår och allt :) jag mår väl bra mina symptom kommer å går har mest illamående och strammande mage :)

• Svar på tråden vi från Skåne som har BF jan/feb-17
  • LiRa
    Ox2 skrev 2016-07-20 17:58:49 följande:

Välkommen!

Jag har också en pojke född 13.

Hur tajt har du mellan dom?[

[quote=76814857][quote-nick]Ox2 skrev 2016-07-20 17:58:49 följande:[/quote-nick]Välkommen!

Jag har också en pojke född 13.

Hur tajt har du mellan dom?

Jaha, vad roligt - när 2013 är han född? Min första är född juni 2012 och tvåan oktober 2013, så 15 månader mellan.

Och hjälp vad svårt det är att dölja magen nu. Är i v 16+1, berättat för chefen som tyckte vill skulle berätta för resten på ett personalmöte om 3 veckor. Tur jag går på semester om 2 dagar för snart lurar jag ingen :)

Är ni fler som tycker magen kommit snabbare och större med syskon? Förstod att det skulle vara så men inte så här mkt :)
  • Ox2
    LiRa skrev 2016-07-20 21:17:20 följande:

Jaha, vad roligt - när 2013 är han född? Min första är född juni 2012 och tvåan oktober 2013, så 15 månader mellan.

Och hjälp vad svårt det är att dölja magen nu. Är i v 16+1, berättat för chefen som tyckte vill skulle berätta för resten på ett personalmöte om 3 veckor. Tur jag går på semester om 2 dagar för snart lurar jag ingen :)

Är ni fler som tycker magen kommit snabbare och större med syskon? Förstod att det skulle vara så men inte så här mkt :)

Han är född juli. Storebror 22månader tid.

Ja jätte stor skillnad. Tyckte inte att det var så mkt skillnad ett till två men nu.... Kan ju va att jag har glömt hur det var :p kan ju vara åldern haha
  • LiRa
    Ox2 skrev 2016-07-20 22:19:02 följande:

Han är född juli. Storebror 22månader tid.

Ja jätte stor skillnad. Tyckte inte att det var så mkt skillnad ett till två men nu.... Kan ju va att jag har glömt hur det var :p kan ju vara åldern haha

Haha, både minnet och åldern känns som rimliga förklaringar ????
  • LiRa
    LiRa skrev 2016-07-21 19:11:46 följande:

Haha, både minnet och åldern känns som rimliga förklaringar ????

Skulle vara en glad gubbe men blev massa ???? Lite rookie här på familjeliv
  • Nickelin

Kul tråd! :D

Jag bor utanför Malmö, är 25 år och är i 11:e veckan. Funderar hur jag ska offentliggöra min graviditet... Gillar inte att få en massa uppmärksamhet, men känns lite torrt att ta det via Facebook... Hur gör ni?

• Ljunggren
    Nickelin skrev 2016-07-21 21:17:00 följande:

Kul tråd! :D

Jag bor utanför Malmö, är 25 år och är i 11:e veckan. Funderar hur jag ska offentliggöra min graviditet... Gillar inte att få en massa uppmärksamhet, men känns lite torrt att ta det via Facebook... Hur gör ni?

Vi ringde våra föräldrar och våra närmsta vänner. Alla andra kommer få veta pö om pö eller via instagram som vi sist la upp en bild på efter RUL. 
  • Ox2

Go kväll! Ska vi skaka igång tråden igen el alla njuter förfullt av semester?!

Går och väntar på rul om 2,5 vecka. Spännande! Känner bebisen varje dag nu och har börjat läsa "få syskon" böcker pojkarna :)

• Mibi

Jag gjorde nipt i torsdags.. så nu väntar vi på svar! Känns bra men läskigt ???? Har börjat må bättre nu oxå, är i v13+2.

• Ox2
    Mibi skrev 2016-07-30 14:59:05 följande:

Jag gjorde nipt i torsdags.. så nu väntar vi på svar! Känns bra men läskigt ???? Har börjat må bättre nu oxå, är i v13+2.

Usch ja, väntan är jobbig! Håller tummarna för att det går bra!

Skönt att du mår bättre. Jag kände också förra veckan igen att energi och viljan att göra saker kom till. Skönt att känna sig som sig själv igen.
  • Mibi
    Ox2 skrev 2016-07-30 15:42:17 följande:

Usch ja, väntan är jobbig! Håller tummarna för att det går bra!

Skönt att du mår bättre. Jag kände också förra veckan igen att energi och viljan att göra saker kom till. Skönt att känna sig som sig själv igen.

Ja verkligen! Nu inväntar jag lite sparkar oxå :) tyckte jag kände ngt idag, men det är fortfarande så otydligt :)
Svar på tråden vi från Skåne som har BF jan/feb-17