• Skorpion76

Känner du till spelet Pokeman Go

Spelet sprida nu i USA och och de som spelar är så inne i det att de riskerar att bli en trafikfara.

Emporium Pethead
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känner du till spelet Pokeman Go
  • Topcom

Ja, självklart! Himla roligt spel för mamma:) (jag alltså ;) )

• Rymdmoln

Tycker det är grymt kul spel. Har gått 1 mil i snitt varje dag nu i en vecka typ haha. Annars går jag bara 5 km. 

Klickerträna skrev 2016-07-20 19:04:13 följande:

Jag spelar.
    Men jag kan inte för mitt liv begripa vad det är för nötter som inte kan behålla sitt sunda förnuft och föra sig med vanlig vett och etikett.
    Att traska in i någon främlings trädgård/bostad eller köra och krocka är ju vansinnigt. Att gå ut för ett stup ännu värre.

Antar därför att dessa extremfall beror just på att dessa nötter inte haft nåt förnuft till att börja med. För SÅN extrem påverkan tror jag inte spelet i sig har. Det är inte ens något som man måste göra snabbt eller meddetsamma. Så att folk inte kan behärska sig kan man inte beskylla spelet för.

Håller med om detta. 
    I USA har det ju förutom trafikolyckor även skett rån med hjälp av spelet. Såg en artikel i aftonbladet om något gäng tonåringar som hade fastnat i ett stängsel i Södertälje..
  • AnkiC

Ja det är jätteroligt! Vi har spelat i några dagar nu.

• EnGladPingvin

Har väl varit svårt att missa. Själv kommer jag i alla fall inte spela och har lite svårt att förstå att folk inte kan inse gränserna för vad som är ok. Har en vän som skrev på Facebook att hon höll på att bli tokig på alla ungar som sprang i deras trädgård för där fanns tydligen pokemon och läste om en kyrka som satt upp skyltar om att respektera kyrkorummet och inte jaga inne i kyrkan. Man kan ju undra vad som gör att folk tappar det sunda förnuftet så totalt.

• Klickerträna
    EnGladPingvin skrev 2016-07-20 22:33:41 följande:

Har väl varit svårt att missa. Själv kommer jag i alla fall inte spela och har lite svårt att förstå att folk inte kan inse gränserna för vad som är ok. Har en vän som skrev på Facebook att hon höll på att bli tokig på alla ungar som sprang i deras trädgård för där fanns tydligen pokemon och läste om en kyrka som satt upp skyltar om att respektera kyrkorummet och inte jaga inne i kyrkan. Man kan ju undra vad som gör att folk tappar det sunda förnuftet så totalt.

Ja. Särskilt när det är en relativt stor radie man behöver befinna sig inom. De borde kunna stå utanför... Annars lägger man fan bara ner. Lite hyfs hade man ju trott att alla hade.
  • Rymdmoln
    Klickerträna skrev 2016-07-20 23:17:30 följande:

Ja. Särskilt när det är en relativt stor radie man behöver befinna sig inom. De borde kunna stå utanför... Annars lägger man fan bara ner. Lite hyfs hade man ju trott att alla hade.

Tydligen har ju vissa till och med ringt på hemma hos folk...
  • Skorpion76
    Klickerträna skrev 2016-07-20 19:04:13 följande:

Jag spelar.

Men jag kan inte för mitt liv begripa vad det är för nötter som inte kan behålla sitt sunda förnuft och föra sig med vanlig vett och etikett.

Att traska in i någon främlings trädgård/bostad eller köra och krocka är ju vansinnigt. Att gå ut för ett stup ännu värre.

Antar därför att dessa extremfall beror just på att dessa nötter inte haft nåt förnuft till att börja med. För SÅN extrem påverkan tror jag inte spelet i sig har. Det är inte ens något som man måste göra snabbt eller meddetsamma. Så att folk inte kan behärska sig kan man inte beskylla spelet för.

Det var likadant med det uppmärksammade fallet i Bjuv där två killar dödade sin jämnåriga kamrat. När fallet blev känt stormade det rejält kring maj eller så kallade levande rollspel. Det hette att det var extremt farligt när det i själva verket handlade om att just de två kokosnötterna som dödade sin kamrat inte kunde avmantla sig rollen.
    Emporium Pethead
  • MNLU

Det är inte bara i USA det sprids. ALLA spelar det här känns det som. Jag ser folk precis överallt. Utanför trädgårdsföreningen i gbg kan det ju hänga 100 pers som spelar. Vart jag än går så hör jag folk prata om det och nästan alla jag möter springer runt med en telefon i handen - allt från ungar till kostymnissar.
    Jag har däremot inte hört om särskilt många olyckor som beror på spelet. Iaf inte här. Jag tror att är man dum så är man och då hade det hänt en olycka förr eller senare oavsett om man spelar Pokemon eller inte...
    Själv tycker jag det är ett grymt spel. Det får folk att röra på sig, ja det får t.o.m instängda svenskar att börja prata med okända plus att det är ett sådant spel som du kan göra "i bakgrunden" av ditt liv när du ändå gör annat - på väg till affären/jobbet/träningen mm

• garib

Hur fungerar spelet på vintern,blir det samma hysteri tror ni?

• MNLU
    garib skrev 2016-07-21 07:00:03 följande:
    Hur fungerar spelet på vintern,blir det samma hysteri tror ni?

Garanterat inte. Även om vi hade haft sommar året om så mattas det ju alltid av efter ett tag. Gäller väl i princip allt nytt som kommer.
Svar på tråden Känner du till spelet Pokeman Go