• Skorpion76

Känner du till spelet Pokeman Go

Spelet sprida nu i USA och och de som spelar är så inne i det att de riskerar att bli en trafikfara.

Emporium Pethead
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känner du till spelet Pokeman Go
  • Dr Nail

Jaja...jag har hört talas om den där Pokemongo. Men jag vet inte exakt vad det går ut på, mer än att man är ute och letar efter saker.

• Gizmo
    Dr Nail skrev 2016-07-21 07:13:14 följande:
    Jaja...jag har hört talas om den där Pokemongo. Men jag vet inte exakt vad det går ut på, mer än att man är ute och letar efter saker.
    Samma här! Verkar dock idiotiskt att "springa benen" av sig för en seriefigur..
  • Physalis

Jag spelar och tycker det är väldigt roligt

Ännu roligare är de människor som ska försöka göra ner de som spelar på olika sätt.

• FuckGoggleAskMe

Kommer just tillbaka efter en lång pokemonjakt. Sonen tycker det är jättekul och han känner sig väldigt cool som spelar detta (ha-ha!) dessutom får jag en massa motion - perfekt! Man får också tid till långa samtal om annat. Vi gick bl a i ett grönområde som jag velat utforskat länge men inte kommit mig för eller haft tid, men nu hade vi en (inbillad!) anledning att gå dit.

• Skorpion76
    EnGladPingvin skrev 2016-07-20 22:33:41 följande:

Har väl varlit svårt att missa. Själv kommer jag i alla fall inte spela och har lite svårt att förstå att folk inte kan inse gränserna för vad som är ok. Har en vän som skrev på Facebook att hon höll på att bli tokig på alla ungar som sprang i deras trädgård för där fanns tydligen pokemon och läste om en kyrka som satt upp skyltar om att respektera kyrkorummet och inte jaga inne i kyrkan. Man kan ju undra vad som gör att folk tappar det sunda förnuftet så totalt.

Ja, precis! Det undrar jag också och om man har otur kanske det slutar med att mobiltelefonen beslagstas.m och sedan får man läggas in på avvänjningsklinik. Just det var precis vad som hände för en kille som spelade WoW. Han åt inte, drack inte, umgicks inite ned familjen eller sina kompisar. Han satt bara och spelade dygnet runt utan paus. Datorn beslagtogs och han lades in på klinik.
    Emporium Pethead
  • Klickerträna
    Rymdmoln skrev 2016-07-21 01:34:52 följande:
    Tydligen har ju vissa till och med ringt på hemma hos folk...
    Ringt på? De öppnar dörrar till andras bostäder och traskar in utan skam.

Och sådan idioti kan man inte beskylla spelet för, det ligger helt och hållet hos nötterna till människor som inte fattar bättre.
  • epikuren
    Klickerträna skrev 2016-07-22 13:32:04 följande:

Och sådan idioti kan man inte beskylla spelet för, det ligger helt och hållet hos nötterna till människor som inte fattar bättre.
    Inbilla dig! Självklart har ingen gått in i någons lägenhet på grund sv spelet, så funkar det inte. Man kan inte se vart man måste gå för att fånga en viss pokemon. Ser man den, kan man fånga den där man står.
  • Rakad Apa

Är sååå less på allt snack om Pokémon, urk!

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rymdmoln
    Klickerträna skrev 2016-07-22 13:32:04 följande:

Så illa till och med. Ja vissa personer har inga gränser. Tycker det är synd hur vissa trashar spelet för det, det är ju en väldigt god idé.
  • Rymdmoln
    epikuren skrev 2016-07-22 14:37:02 följande:

Inbilla dig! Självklart har ingen gått in i någons lägenhet på grund sv spelet, så funkar det inte. Man kan inte se vart man måste gå för att fånga en viss pokemon. Ser man den, kan man fånga den där man står.

Minns att jag läste en artikel om det för ett tag sen om att något liknande hade hänt i USA. Men jag minns det som att folk hade ringt på hos folk och krävt att få komma in. Tyckte också det lät märkligt för det behövs ju inte ens.
Svar på tråden Känner du till spelet Pokeman Go