• Emmis84

IVF med start i september 2016

Hej!Glad

Nu är det äntligen min tur att få börja min behandling. Glad 
    Har fått två nej samt att RMC inte hade någon möjlighet att ta emot under sommaren. 

Nu har det dock dykt upp frågor och funderingar igen..

Någon mer än jag som lider av PCOS? och som ska/har börjat med det korta protokollet? 

Jag har börjat bli nervös över att bli överstimulerad av Gonal-f. Jag ska börja spruta mig  imorgon fredag med 125 IU i 5 dagar. Enligt FASS så kan hyperstimulering förkomma upp till 1 av 10 personer. 
    Jag blev överstimulerad av pergotime och fick cystor som sprack i magen. Därav rädslan över att bli överstimulerad...

Någon som har fått några biverkningar? Jag har tänkt jobba på som vanligt (undersköterska). Hur planerar ni andra? 

• Emmis84

Någon som vet om dom har ICIS- beredskap? Så att man inte behöver göra om allt igen?

• Emmis84
    Sjöblomman skrev 2016-09-11 12:08:54 följande:

Ja men jag har aldrig hört att de plötligt gör ICSI. De har det antingen i beredskap som i ditt fall 50/50, eller som i mitt fall 100/100. Men som sagt, svårt att tro att de har det som beredskap. De vet ju inte hur befruktningen har gått förrän dagen efter.

Då kommer jag helt klart att be om det om det nu går.. Jag ska på äggplock på tisdag så jag får ringa dom imorgon då ..
  • Emmis84
    Sjöblomman skrev 2016-09-11 13:40:11 följande:

Ja gör det! Vart går du?

Jag går på RMC i Malmö. Vart går du?

Lee*** : Hur lång tid tog ditt äggplock? Gjorde bedövnings sprutan mycket ont? Usch jag är så nervös inför mitt äggplock imorgon..
  • Emmis84

En fråga ang Ovitrelle sprutan! :-S

Jag tog den igår 22:30 och nu ikväll börjar det göra rätt ont i magen.

Det rumlar runt lite, lite som mensvärk? Är detta en kraftig ägglossning?

Ni som har erfarenhet... är detta normalt?

Enligt FASS står där inget om att smärtor i magen tillhör en vanlig reaktion..

RMC har heller inte något telenr man kan ringa till och fråga sånt här..

vart vänder man sig vid oro? Vart vänder ni er?

• Emmis84
    Filli89 skrev 2016-09-12 20:47:51 följande:

För min del, hade ja ont efter att ha tagit ovitrielle, det är ju x antal ägg du har där inne, och efter att du tagit ovitrielle så ger den äggen en sista kick dvs de växer på sig den sista biten innan man kan plocka de, dessutom kan det samlas vätska i buken som vid vanlig ägglossning som kan göra ont. Det ska inte vara någon fara, om nånting är det bra att du känner något, ta en alvedon och ha något varm i magen så kanske det släpper. Lycka till på plocket kommer nog gå super.

Tack ???????? Det känns redan lite bättre. Var i behandlingen är du nu?
  • Emmis84

[quote=76964782][quote-nick]Filli89 skrev 2016-09-12 20:47:51 följande:[/quote-nick]

För min del, hade ja ont efter att ha tagit ovitrielle, det är ju x antal ägg du har där inne, och efter att du tagit ovitrielle så ger den äggen en sista kick dvs de växer på sig den sista biten innan man kan plocka de, dessutom kan det samlas vätska i buken som vid vanlig ägglossning som kan göra ont. Det ska inte vara någon fara, om nånting är det bra att du känner något, ta en alvedon och ha något varm i magen så kanske det släpper. Lycka till på plocket kommer nog gå super.

[/

Nä ..men var kom alla dom frågetecknen ifrån? Dom ska inte vara där.. Jag som satte två smajlisarna

Tack än en gång varjefall..

• Emmis84
    Filli89 skrev 2016-09-13 01:13:40 följande:

Haha de blir frågetecken när man gör emojis. Går lixom inte att skicka en smile gubbe lr ett hjärta utan det blir massa frågetecken.

Jag gör inget försök just nu testade minus på min ET för lite mer än en vecka sen, efter ET måste man vänta tills nästa blödning innan man kan göra fet tyvär.

Tråkigt att höra men det är bara på det igen.. skönt att du har ett/flera i frysen. Håller tummarna för dig att det kommer att gå vägen nästa gång. Var detta din första IVF? Hur många ägg fick du till frysen?

Jag har nyss kommit hem från mitt ÄP och fick 13 ägg. Jag bara hoppas att dem är av bra kvalité så att någon kan frysas också.
  • Emmis84

En fråga angående Crinone 8%

Jag blöder fortfarande dagen efter ÄP, dock mycket sparsamt men ändå. Idag står det att jag ska börja med Crione. Är det okej att börja med den fast att jag fortfarande blöder lite?

När på dygnet bör man ta den? Vid sänggående eller när har ni tagit den?

• Emmis84
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-14 09:10:12 följande:

Crinone ska tas på morgonen. Däremot första dagen efter ÄP är vi tillsagda att inte ta den förrän efter man fått besked om befruktning. Så första dagen har den alltid tagits lite senare. När får ni veta befruktning?

Dom ska ringa idag mellan 14-15. Jag har dock inte fått reda på att jag ska vänta tills vi får besked om befruktning.

Då bör jag nog ta den nu med en gång trots lite blödning?
Svar på tråden IVF med start i september 2016