Hejhopp132 skrev 2016-09-19 10:07:45 följande:
Vilken tur att du känner lika, trodde jag var knäpp som tänkte att det inte känns på riktigt..
Jag har lite svårt att urskilja vad som är vad, jag blev lätt överstimulerade innan äp och hade ont och var svullen och öm vilket resulterade i trötthet. Mitt äp var fruktansvärt smärtsamt, jag tror att jag är extra känslig eller liknande, fick dubbla mängder smärtlindring men det hjälpte inte, jag hade panik, sköterskorna hade panik och min stakars sambo fick sig en chock och svimmade påväg tillbaka till rummet. Hela den upplevelsen plus öm och svullen efter äp genererade åter igen i trötthet och oro. Nu efter att Grynet är på plats är sömnen lite sämre men visst, jag upplever lite mer trötthet än vanligt. Satt precis på jobbet och tänkte "vad matt jag är" innan jag läste ditt svar..
5 ägg vid äp, 2 befruktade. Ett har satts in det andra långodlas, återstår att se om det klarar sig till frysen!
Känner du av äggstockarna fortfarande? Eller uppsvälldkänsla?
Jag är lite orolig att min överstimulering inte lagt sig riktigt. Vid äp såg de vätska i buken, fortfarande kvar vid insättning men inte mer iaf..
Kram
Jag förstör din oro. Min upplevelse av ivf- karusellen har inte heller varit så bra.
Jag känner fortfarande av äggstockarna. :-/
Jag känner mig fortfarande öm och är som sagt galet trött.
Idag är första dagen tillbaka på jobb och jag känner bara för att gråta. ( extra känsligt för minsta lilla)
Jag jobbar som undersköterska och det är inte en lugn stund. Stressen här tar kål på mig på ett sätt som det inte har gjort tidigare.
Folk säger till mig att ta det lugnt på jobb men det går inte att ta det lugnt på ett sånt här jobb.
Smärtan och svullnaden blir inte bättre av detta och jag är rädd att detta kommer riskera min ev graviditet.
Jag hade tänkt att ta en dag i sönder men nu vill jag bara ringa min husläkare och förklara läget.
Hur många äggblåsor hade du? Jag fick ut 13 ägg och 8 av dom befruktades. Desto fler äggblåsor desto större risk för kraftig överstimulering.
Känner du av någon andfåddhet? Väger du dig varje dag? Detta fick jag till mig då jag också oroa mig för överstimulering som inte gav med sig..