• vinterbebis12

IVF med start i september 2016

Sjöblomman skrev 2016-11-30 07:18:53 följande:
    Tack!
    Håller tummarna för er alla här inne så klart!

Igår var det inskrivning hos BM och i måndags var vi på Sophiahemmet och gjorde ett tidigt VUL där vi fick se ett tickande hjärta hos vår lilla ostbåge. <3
    Åh va härligt att höra!
  • vinterbebis12
    NovaRobin skrev 2016-12-02 09:20:27 följande:
    Återföringen blir på Tisdag. Ska börja med ovitrelle ikväll. Hoppas verkligen det lyckas denna gången.

Tråkigt att du måste vänta så länge. Så då blir det till din ÄL i januari då?
    Hur har det gått NovaRobin? Håller tummarna
  • vinterbebis12
    Sjuttiosjuan skrev 2016-12-12 16:37:25 följande:
    Det var dom som nekade oss..
    Hur har det gått? Hoppas ni fått hjälp! Kram
  • vinterbebis12
    Sjuttiosjuan skrev 2016-12-18 13:01:53 följande:
    Det går inget vidare. Vi har skickat ut våra journaler till några olika kliniker så vi hoppas att någon vill satsa på oss. Enligt läkaren på SH är chansen lika stor/liten att vi blir gravida på naturlig väg eftersom dom bara fått ut ett ägg så dom inte kan göra något urval.

Har sakta men säkert börja ställa mig in på att vi får gå vidare med ÄD..
    Håller ändå tummarna! Ett embryo kan räcka. Hur funkar det med ÄD, går det att få landstingsfinansierat? Vi stod i adoptionskö under senare delen av ivf-försöken så för oss fanns adoption och ÄD i tankarna från början.
  • vinterbebis12
    NovaRobin skrev 2016-12-18 15:24:30 följande:
    Hej

Jag vet inte hur det går.. Jag är på rd 12 och har testat negativt så jag antar att det inte gick vägen denna gången :( har testdag på tor så jag hoppas såklart fortfarande.

Har emellan åt känt mig riktigt gravid och tom sagt till min man att jag skulle bli förvånad om det visade negativt men nu sitter man ju här med negativt :(

känner ingenting just nu förutom att mitt humör har varit allt annat än trevligt sista dagarna. Så jag vet inte vad jag ska tro nu..

Hur mår du?
    Hoppas, hoppas! Om det inte går vägen får vi följas åt med att försöka igen i början av året.

Jag mår bra. Min mens var en vecka försenad. Händer aldrig så testade och var såklart inte gravid (har ju inte gjort något försök denna månad).
  • vinterbebis12
    hope88 skrev 2016-12-18 21:53:57 följande:
    Håller tummarna så hårt för er tjejer! Hoppas ändå på nåt plus till här nu 2016 annars är 2017 ert år <3

Lite hopp till er - Av 10 ägg var 6 mogna varav ett av de 6 st befruktades normalt och fick flytta in i magen. De övriga 5 stannade av tidigt och överlevde inte till frysen och jag går in i vecka 19 på onsdag <3 BF i maj!

Kram på er!
    Underbart, ger verkligen hopp. Klart vi är flera som ska plussa och få bebis 2017. Jag som är "gammal i gemet" vet att det i de flesta fall bara är en tidsfråga. Har precis nattat underverken så vet att det är värt allt det vi går igenom 100 ggr om.
  • vinterbebis12
    Sjöblomman skrev 2016-12-18 21:47:56 följande:
    Jag mår bra. BF 14/7. Vecka 10 nu, magen är svullen som bara den på kvällen men på dagen är den mer som vanligt.
    mysigt att du börjar få mage ????
  • vinterbebis12
    Filli89 skrev 2016-12-18 22:32:02 följande:

Mår oxå bra, lite illamående kvar, kub nästa vecka. Går in i v14 på tisdag bf 28/6. Hoppas det går vägen för alla snart. Ni är så starka, kämpa på, efter nästan fyra år är det snart vår tur, hoppas jag. Men oron släpper inte så d är alltid nånting man nojjar över. Ge inte upp. Massa kärlek<3

Härligt att du mår bra. Bra att vi alla får inspiration och pepp från er som nu är gravida. Vi ska inte ge upp (än, vi har satt en gräns men det är en bit kvar dit) Kram
  • vinterbebis12
    Filli89 skrev 2017-01-11 19:08:51 följande:

Hur går det för alla här inne??

Min mens är på g så snart dags för FET.
Svar på tråden IVF med start i september 2016