• vinterbebis12

IVF med start i september 2016

Sjöblomman skrev 2016-11-07 21:03:44 följande:

Åh herregud! Total chock!

Genomgått 5 IVF och 4 FET (och ett MF) och plötsligt plussar jag!!

Underbart!!!
  • vinterbebis12
    NovaRobin skrev 2016-11-24 23:21:45 följande:
    Jag väntar oxå på FET. Var på ul idag och ska tillbaka nästa ons på ett till. När är det dags för dig?
    Förhoppningsvis runt 5/6 december. Finns risk att det krockar med helgen. När blir det för dig?
  • vinterbebis12
    Sops skrev 2016-11-24 07:47:01 följande:
    Jag väntar också på FET! När blir det dags för dig?
    Olidligaväntan skrev 2016-11-23 12:41:28 följande:Nu har jag varit iväg, fick ut 6st ägg denna gång. Dubbelt så många än förra gången iaf. Det här uttaget gick för övrigt bättre också, berättade om min besvärliga äggstock som verkar ligga svårt och ont till så jag fick mer bedövning som gjorde det hela lättare. Nu känns det som en lång väntan tills imorgon för att veta hur befruktningen gått och när det blir insättning.
    Härligt med bra resultat!
    Hoppas på 5 /6 december. När blir det för dig?
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2016-11-24 17:08:30 följande:

Tydligen blev det 5 befruktade denna gång, frågan är hur många som ska klara sig nudå? Återföring på måndag men har varit inställd på imorgon. Ja ja bara till att vänta.

Håller tummarna!
  • vinterbebis12
    Sjuttiosjuan skrev 2016-11-25 07:32:37 följande:

Hej på er!

Jag ska tillbaka till Uppsala idag för ET av mitt enda lilla ägg jag fick ut i onsdags, hade hoppats på fler då vi körde långa protokollet och högre dos Menopur. Men icke! Samma resultat som förra gången. Känns ju ändå bra att vårt lilla ägg blivit befruktat ich delat båda gångerna, hoppas det är bättre kvalitet på det här embryot nu,dom var inte då nöjda med det förra.

Så snart börjar väntan igen.. spännande såklart men ändå jobbigt!

Grattis till alla plus och vi andra får gemensamt kämpa vidare!

Spännande, kan räcka med ett guldägg. Har varit med så länge att jag hört flera som bara fått ett men blivit gravida. Håller tummarna!
  • vinterbebis12
    shrigley skrev 2016-11-24 20:43:26 följande:
    Ingen hit här. Imorgon ska jag till gyn och få bekräftat en gång för alla att jag bara har en tom hinnsäck. Fick höra det för 8 dar sen redan men gyn har velat vänta för att vara på säkra sidan att det verkligen inte är nåt som skrapas ut av misstag.. för mig är allt över sen länge, vill bara bli av med allt o få till en blödning o ta nya tag i januari..
    Hej, det hade jag missat. Hur gick det igår? Stor kram
  • vinterbebis12
    shrigley skrev 2016-11-27 09:44:05 följande:
    Tack! Jo nu har allt slutat växa o jag väntar bara på Den Stora Blödningen som aldrig kommer. Har gått runt med detta i snart två veckor o senaste dagarna med sån "menskramp" men det kommer inget. Magen hård som en kanonkula. Fått remiss till Danderyds nästa vecka men vet inte om jag kan vänta längre. Vill bara ta en Cytotec NU o bli av med skiten
    Kram
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2016-11-28 10:40:08 följande:

Återföring idag då. Känner mig upphängd och nedsläpp. Jag kan inte vara riktigt glad. Av 6st uttagna ägg blev 5 befruktade, bara 2 klarade sig till idag. Jag fick ett tillbaka och den andra får en chans till imorgon vilket inte alls är hoppfullt. Visst det kan vara ett guldägg men det var det förra gången också som jag fick. Hjärnan börjar på en gång att tänka på nästa omgång och att återigen behöva privatbetala en behandling. Hade varit bra med några ägg till frysen. Suck, låt det gå vägen denna gång bara. Håller mina tummmar hårt!

Håller tummarna för guldägget!
  • vinterbebis12
    NovaRobin skrev 2016-11-27 17:49:29 följande:
    Jag ska på ett till ul på ons så då får jag reda på när det blir men skulle gissa på den 2 dec eller nåt.

vad händer för dig om det skulle krocka med helgen?

På min klinik gör dom även återföringar på helger om det skulle behövas

hoppas det går vägen för oss nu :)
    Blir det återföring 2a? Jag får vänta två månader. Är bortrest med jobbet på torsdag- fredag och enl UL hade jag kunnat sätta in då men inte på måndag för då är det för sent. Nästa ÄL krokar med att det är stängt för jul.
Svar på tråden IVF med start i september 2016