• Tatami

IVF med start i september 2016

hope88 skrev 2016-09-13 18:26:28 följande:

Ja känns så underligt men underbart att vi plussat liksom. Har ju haft oskyddat samlag i typ 6 år..

Det är säkert så. Är så rädd för missfall men hoppas det ska gå bra. Tack :) Vart ligger ni i processen?

Jag kan helt relatera till din oro, jag har fått två tidiga missfall, ett efter vanligt samlag och ett efter ivf nyligen. Inte roligt alls, och blir jag gravid igen kommer jag ha mkt svårt att släppa oron. Samtidigt vet jag att oro inte egentligen leder till nåt bra. Så försök vara glad och njuta så mkt som möjligt över ditt plus, jag fattar att det är otroligt roligt och spännande! Stort grattis igen :)
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-09-13 18:26:28 följande:

Ja känns så underligt men underbart att vi plussat liksom. Har ju haft oskyddat samlag i typ 6 år..

Det är säkert så. Är så rädd för missfall men hoppas det ska gå bra. Tack :) Vart ligger ni i processen?

Glömde svara på din fråga. Min blödning har just tagit slut, ska göra ny ivf i nästa cykel, så tänker börja testa med ägglossningsstickor i helgen så jag vet ungefär när mensen kommer. Ivf nr 2 i ett paket på 3.
  • Tatami

Spännande att läsa om er allihop, jag följer vad ni skriver och önskar er alla lycka till oavsett om nu väntar på ÄP, ET eller det slutgiltiga testet :) och story grattis till dig hope88 som redan har ett plus!!

Själv ska jag börja testa med äl-stickor imorgon så att jag vet lite mer exakt när nästa mens kommer då jag förhoppningsvis kan börja igen. Nervös för att det inte ska gå men försöker tänka bort det.

• Tatami

Ser att det är många som fått två embryon. Jag har blivit erbjuden att sätta tillbaka två nästa gång, om det nu skulle finnas två att sätta tillbaka. Pga min ålder (41). Men jag är osäker. Vet att 80-90 % av äggen är kassa vid min ålder och att sannolikheten att två tar sig är låg.

Men eftersom jag är ensamstående och måste räkna med att sköta allt själv även om jag såklart vill hitta en partner, så är jag lite rädd för tvillingar. Samtidigt är jag mer rädd för att det inte blir några barn. Svårt läge, hur tänkte ni som har fått två embryon runt detta?

• Tatami
    Akira Öken skrev 2016-09-19 18:33:34 följande:

Nu är snart även vi med i "gänget". Jag har en tid bokad i veckan för att få instruktioner om hur medicinen ska tas. ????

Spännande Akira! Kommer du börja med nästa mens då eller? Jag hade positivt ägglossningstest idag, kände det innan jag ens tog testet, så skönt att kroppen fungerar som den ska :) Dvs mens om ca 13 dagar och om allt ser bra ut på initialt ultraljud så kommer jag börja spruta igen då. Kanske vi kommer följas åt den här gången?
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 14:51:27 följande:

Andra ultraljudet idag. Blir plock på onsdag! Blev dock fruktansvärt nervös nu. Allt går ju upp och ner i den här processen, med känslorna och allt.. Just nu väldigt rädd för att misslyckas igen. Rädd för att inte äggblåsorna var tillräckligt stora och att äggen då ska vara omogna.. Ja, ni fattar. Har någon lite pepp över så kasta det gärna på mig. Kram till alla som kämpar! Om en timme kanske jag är mer hoppfull. Som sagt, upp och ner Ägglossningssprutan ikväll! Jävligt skönt att slippa menopur och synarela, haha! Hoppas det är för evigt!

Åh vad spännande! Jag vet inte om det är pepp för dig, men ibland tar jag fram tärningsappen på min mobil, och slår tärningar för 6 ivf-försök för att se på vilket det kommer att lyckas. Och det är lika roligt varje gång det lyckas, för plötsligt händer det :D Det kan vara din gång denna gång! Stor kram, ska hålla tummarna på onsdag :)
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 19:39:40 följande:

Nej. Jag har aldrig riktigt förstått varför folk tar andra tester och håller på och försöker analysera och greja. Varför tar inte alla bara digitalt?

Jag testade tidigare än testdag för att jag visste att risken för missfall var hög, och jag ville veta om det fäst sig i livmodern. Hade jag väntat till testdagens hade det varit negativt och även om jag hade misstänkt missfall pga alla symtom samt att mensen var lite udda så hade jag aldrig vetat säkert. För mig känns det positivt för framtiden att veta att jag kan bli gravid eftersom det strulat lite med prolaktinvärde plus att jag är 41. Digitalt är bra såklart, men testar man tidigt kan det bli negativt eftersom det har lägre känslighet än tex clearblue plus. Därför testade jag med clearblue plus, 12 dagar efter befruktning.
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 20:35:22 följande:

På RD12? För då borde det ju visat rätt på digitalt också, tänker jag? Men du kanske menar ännu tidigare? Jag tänker mest att det är dumt att testa så pass tidigt att man ändå inte är säker på svaret och liksom behöver "analysera testet". Men kanske bara min tanke

Rd 9 var det, med ett 3-dagars :) jag visste ju inte om det skulle vara positivt och då tog jag ett billigare test som dessutom var känsligare. Det var svagt men tydligt positivt så visst, det hade nog varit positivt med digital också. Men det visste jag ju inte :)
  • Tatami
    Tiiffany skrev 2016-09-20 07:45:26 följande:

Jag vet inte hur jag ska säga detta, jag är i total chock! Igår ringde jag till Huddinge så jag såg att mina flytningar hade ändrat färg samt att det rann lite brun vätska som när mensen brukar börja. Tanken är att jag imorgon ska börja med spruta 1. Imorse tog jag av mig tampongen och den var helt vit. Då täkte jag ne nu tar jag ett gravtest så att jag kan ringa huddinge och be dem kolla vad som är fel. Det stod Gravid 2-3!!! jag här heeeeeelt chockad. Sist vi blev gravida var 2015 oktober och sedan dess har vårt liv varit upp och ner med undersökningar och operation. Just nu vill jag bara njuta av tiden och ringa huddinge. Förhoppningsvis får jag en tid i v7 för VUL och få höra hjärtljud med tanke på tidigare missfall 

Men wow! Herregud grattis :D Vilken grej, hoppas allt fortsätter som det ska och att tiden till VUL går fort!
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-09-20 11:37:10 följande:

Hemkommen efter ÄP. Sämre resultat än vanligt, 6 ägg, men jag vet att det är ett helt ok resultat. Det är bara det att jag jämför med mina tidigare 4 IVF då vi fått runt 15 ägg. Nåja, det räcker med att 2 klarar sig fint och flyttar in på torsdag.

Fick med mig extra smärtlindring också, vilket känns skönt. Nu blir det sova och vila. Har tagit ledigt resten av veckan, så att jag verkligen är i form när det är dags att börja jobba igen.

Skönt att ÄP är överstökat :) Jag fick 6 ägg sist och blev gravid även om det slutade med mf, så det går ju helt klart att bli gravid på 6 ägg! Håller tummarna för minst två toppenägg :D
Svar på tråden IVF med start i september 2016