IVF med start i september 2016
Pratade med kliniken igår och vi får göra en ny fet på en gång! Känns väldigt skönt, nu hoppas vi bara att min kropp sköter sig och att jag får ägglossning som vanligt efter allt
Pratade med kliniken igår och vi får göra en ny fet på en gång! Känns väldigt skönt, nu hoppas vi bara att min kropp sköter sig och att jag får ägglossning som vanligt efter allt
Idag fick jag besked om att jag kan börja med sprutor igen, första sprutan ikväll! Jätteglad :D
Nu undrar jag, vet någon av er om antalet ägganlag (miniblåsor) som man kan se vid ultraljud på cykeldag 2-3 har ett samband med antal ägg man kan få it vid äggplock? Förra gången hade jag 7 ägganlag och fick ut 6 ägg, denna gången kunde han (och jag) se att det fanns drygt 10 ägganlag på varje äggstock! Vore ju fantastiskt om det innebar att alla kunde växa till sig och att det blev många ägg, men vet inte om det går att dra den slutsatsen. Ska fråga min läkare men lite sent att få svar idag :)
Har en fråga till er. Hur länge höll ni på med progesteron? Jag tog lutinus 3ggr/dag tills positivt test. Har läst att många har fått olika besked från kliniker.
Hejsan!
Vi började våran ivf resa i februari efter flera års försök på egen hand. 25 september satte vi in FET i ostimulerad cykel. Imorse RD10 tjuvtestade jag och det visade ett tydligt streck! Vågar inte tro att det är sant! Det har ALDRIG någonsin visat positivt förut men det här var ett starkt streck! Skakade och grät av glädje! Hoppas nu inte att jag blir besviken på min testdag RD16.
Tillbaka från äggplock. 10 ägg. Nu hoppas vi att det blir ett par befruktade.
Skönt att du känner dig ok trots allt! KRAM
Dock är jag väldigt tveksam till att ni får starta direkt vid nästa mens. Har hittills aldrig hört en klinik som tillåter det när det gäller IVF, vid FET kan man sätta igång direkt.
Det handlar om att de måste se att kroppen är återställd och att den fungerar som den ska.
Troligen kommer ni planera inför nästa försök under besöket nästa vecka, det är ju inget som hindrar det.
Jag kan ha fel, men jag tror inte de. Har varit i IVF karusellen i två år nu...
Ok... men då hör du väl långa eller? Annars har de verkligen ändrat sina riktlinjer...
Hejsan allihopa!
Är inne på IVF nr2. Har använt Synarela och Menopur. Gjorde äggplock i tisdags 4/9. Fick ut 10st ägg och 8st blev befruktade. Återinföring sker på söndag, dag 5. Dubbelt så många befruktade som sist!????
Mitt IVF nr1 använde jag Synarela och Bemfola, 10ägg och 4befruktade, återinföring dag 2, inga till frysen.
Så spännande, hoppasssssssss????????????
Plussade idag på dag 10 :) kännt i flera dagar att jag varit gravid så idag var jag tvungen att testa. Hoppas bara allt går som det ska.
Håller tummarna nu för er andra ruvare och för er som inte plussat, ge inte upp det kommer att gå vägen för er :)
Nej nej! Då menar vi samma sak!
Alltså du väntade ju septembermensen. Jag menade att du inte hade kunnat starta på den.