• Tatami

IVF med start i september 2016

druvan52 skrev 2016-10-06 12:55:05 följande:

Testade pos idag på ruvardag 9 (FET nr 4), såklart jätteglad men förstås beredd på att det kan vara en kemisk graviditet (haft förut) o alla andra fel som kan uppstå längs den krokiga vägen. Delmål ett är iaf att testa pos även på testdagen (den 10/10).

Grattis! :D Håller timmarna för att det håller i sig.

Alla graviditeter är "kemiska" innan de blir "kliniska", kemisk graviditet handlar bara om att det är en tidig graviditet som inte syns på ultraljud. Sen att det är vanligt med tidigt missfall är trist och tråkigt, men jag tycker att en graviditet är en graviditet, man vet ju inte om det blir missfall eller inte. Jag har varit gravid två gånger men fått missfall sent vecka 5. Jag tycker det är skönt att veta att jag kan bli gravid iaf :)
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-10-07 09:18:56 följande:

Hej vänner. Tack för era snälla ord här. Det betyder mycket <3 Idag var det officiell testdag för oss, men vi har ju vetat hela veckan. Men det gör ont lik förbannat. Nästa steg för oss blir att ringa kliniken på måndag och försöka boka in ett möte. Jag behöver veta om det ens finns någon mening för oss att fortsätta, eller om mina chanser att bli gravid är så minimala att vi lika gärna kan ge upp tanken på att jag ska få bära ett barn.

Jag kommer att försvinna från Familjeliv. Det är min tanke just nu. Jag tror att jag behöver det. Jag hoppas att jag någon dag kan komma tillbaka hit med en bebis i magen och då vara ett stöd för er som fortfarande kämpar. Att visa på hopp.

Tack för allt ni delat med mig. Jag stannar ett par dagar, sen tar jag bort appen från min telefon. Kram till er alla och stort lycka till! <3

Åh :( Jag förstår din känsla att vilja ta bort familjeliv. Man behöver dra sig tillbaka och slicka sina sår ibland, bearbeta sin sorg. Jag kommer fortsätta hoppas åt dig, att ni till slut får er bebis på något sätt, att ni bara haft statistisk otur, att det går att hitta en lösning. Jag kommer att komma ihåg dig iaf, och ska skicka en tanke ibland. Stor kram i den här svåra perioden <3
  • Tatami
    Lee*** skrev 2016-10-07 17:50:29 följande:

13 dagar till vul. Hoppas tiden går fort

Spännande Lee, förstår att tiden går långsamt :)
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-10-07 22:38:12 följande:

TD imorn. Det har börjat blöda. Tog test nu, negativt som väntat.

5e IVFn, 9e insättningen, 4e gången med 2 st...

Nya tag.

:( :( :( Så ledsen för er skull! Orättvist och förjävligt, stor kram om du vill ha.
  • Tatami
    avin78 skrev 2016-10-09 10:32:37 följande:

Jag fick brunt blood , min mens idag!

Tårar, hopplös, ....allt!

Åh :( Ledsen för er skull, kram.
  • Tatami
    MajaStinaa skrev 2016-10-10 12:29:56 följande:

Jasmine79, jag lider med dig. Fy vad det här känns hopplöst. 

Jag känner också för ett negativt inlägg idag.

Hade 8 befruktade. Inget till frysen. 

Känns som att chansen att det ska bli nå bra av ägget jag ruvar på är pytteliten. Igen. 

Till råga på det har min älskade katt sprungit bort. 

När fan ska turen vända?

Men åh, katten!! :( :( Hoppas att den kommer tillbaka? Hållet tummarna för både katt och ruvning!
  • Tatami
    typjag skrev 2016-10-10 22:13:56 följande:

Akiraöken och storstadsprincessan va spännande då är vi igång typ samtidigt!

Oh, så är jag bara en vecka före er tre :) Imorgon VUL för att kolla blåsorna, förmodligen blir äggplock på lördag!
  • Tatami

Haft en jobbig ivf-dag och har ingen att prata med så tänkte skriva av mig här. Varning långt!

Dagen började bra med VUL stim.dag 8 som visade hela 14-17 äggblåsor varav 5 av nästan mogen storlek. Det fick däremot kliniken att akut ändra min behandling för att minska risken för överstimulering. De skrev ut recept på suprefact att ta vid 22 och inte ta otrivelle, äggplock redan på torsdag och återinsättning på lördag. Jag skulle ta med otrivellen på torsdag.

Eftersom kliniken är i Danmark hade jag bara ett inscannat recept via mail, och det dög inte på svenska apotek, dessutom fanns inte suprefact i hela Uppsala och även ovitrelle-pennan visade sig ha slutat tillverkas(!). Efter telefonkö till sjukvårdsupplysningen för att komma i kontakt med gynakuten fick jag till slut prata med en läkare som hade någorlunda koll. Samtidigt för att spara tid gjorde jag en fuling och bad mammas sambo skriva ut suprefacten till ett apotek i Sthlm som hade inne. Med hjälp av gynakuten bestämde jag att hämta ut suprefact och de sa att jag kunde få med sprutor för injektion från Apoteket. Klockan är nu 19. Min mobil har bara 2 % batteri så jag hämtar datorn hemma för att ladda mobilen på.

Åker till Sthlm och är framme på Apoteket 2 min innan det stänger, 20:00. Får ut suprefact samt otrivelle av rena turen, från annan tillverkare. Men ingen spruta. De har regler mot att dela ut sprutor. Hemma 21:30, helt slut med hög ångest och kan ändå inte ta suprefacten eftersom jag inte har nån injektionsspruta. Gjorde som kliniken sa och tog ovitrelle istället, så får vi chansa på att jag inte blir överstimulerad.

Nu bokat tåg och flyg, hotell, packat, duschat, sjukskrivit mig från jobbet, fixat kattvakt, etc. Åker imorgon. Orolig men skönt att det snart är över.

• Tatami
    Akira Öken skrev 2016-10-12 00:34:25 följande:

Åh vilken dag! Lycka till imorgon!

Ja ångestnivån var/är inte låg direkt... Tack! Kan jag röra mig som vanligt imorgon inklusive kvällen så kommer jag vara mer än nöjd :) på torsdag får jag veta om det blir återföring eller totalfrys. Lycka till själv med sprutstarten imorgon (var det väl?)
  • Tatami
    avin78 skrev 2016-10-12 01:44:54 följande:

Lycka till, önskar ett fint plus <3

Tack fina du, får se först om det blir nån återföring alls eller om jag blir överstimulerad.
Svar på tråden IVF med start i september 2016