• Tatami

IVF med start i september 2016

Kärleksbarn00 skrev 2016-10-13 15:29:03 följande:

Tjuvtestade, kunde inte låta bli. 

Vågar jag hoppas?????

Det är med en blastocyst och jag är helt omstimulerad (ruvardag 8) officiell testadag ruvardag 12.

Förlåt men vet inte hur jag vänder bilden:/

Stort grattis till plusset! :D Hoppas att allt fortsätter som det ska nu!
  • Tatami
    vinterbebis12 skrev 2016-10-13 19:14:58 följande:

Det kan gå bra även fast du fått färre. Håller tummarna! Kram

Jag har förberett mig på att bli besviken, så blir det en positiv överraskning om det ändå skulle bli nåt. Tack för hållna tummar <3
  • Tatami
    Sops skrev 2016-10-14 07:47:44 följande:

Det är ju ändå ett bra resultat! Det krävs ju bara ett guldägg

Idag fick jag reda på att alla fyra befruktats, men ett av dem hade tagit in två spermier, så tre av dem var ok. Nu känns det lite bättre, och jag hoppas att iaf ett av dem delar sig som det ska. Återföring imorgon isf.
  • Tatami
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-14 06:20:10 följande:

Tack alla :) Vågar dock inte ta ut allt för mycket glädje än.. Ska försöka sätta upp milstolpar så att det kanske blir lättare att njuta av plusset och graviditeten. Första målen är att plussa starkare på måndag (officiella testdagen) och sen se ett hjärta ticka på vul <3

Jag tänker också att det är bra att ha milstolpar. Jag har funderat mkt på hur jag fungerar och hur jag ska må bäst genom den här processen. Jag tror att människor är olika bra på att hantera besvikelser. Ju fler besvikelser desto mer känslig blir man också.

Om en besvikelse får en att gå under så att man har svårt att ta sig upp igen är det lätt att man som försvar helt enkelt låter bli att glädja sig, man låter sog inte hoppas. Man kanske rentav intalar sig att det inte kommer att gå bra. Det är ett sätt att hantera besvikelser.

Om man inte varit med om lika många besvikelser och om man har strategier för hur man ska hantera och gå vidare när något dåligt har hänt, så kan man kosta på sig att vara mer glad emellan besvikelserna. Att ha strategier är alltså också ett försvar.

Om man kan lära sig att hantera besvikelser så tror jag att jag väljer det sättet framför att inte låta sig hopas och vara glad, för jag tror jag mår bättre av det. Medan jag skaffar mig strategier och lär mig kan jag vara försiktig, men i längden tror jag att jag kommer må mkt bättre om jag tillåter mig själv att vara glad mellan milstolparna.

Sen känns det som varje fas börjar med oro och svårt att hoppas, sen i mitten så blir oron mindre och man tillåter sig själv att vara glad, och i slutet så börjar man oroa sig igen.

Nån mer som tänkt såhär?
  • Tatami
    Sops skrev 2016-10-14 07:50:00 följande:

Börjar bli så himla stressad. Jag slutade med Lutinus för 14dagar sedan och började då blöda på kvällen, har fortfarande inte fått ägglossning och brukar få utslag på dag 14. Hoppas innerligt att det inte blir omslag på söndag eller måndag, då blir det ytterligare en månads väntan :(

Varför måste du vänta en månad till för att ägglossningen kanske kommer några dagar sent?
  • Tatami
    Sops skrev 2016-10-15 11:19:57 följande:

Min klinik gör inte FET på helger alls och därför måste jag vänta tills nästa ägglossning i sånna fall. Vi har blastocyster i frysen och de sätts in 6 dagar efter omslag på ägglossningstestet här. Inget omslag idag så nu får det vänta till på tisdag tycker jag ;)

Tatami, hur har det gått för dig? 

Aha, jag förstår! Kan man inte styra ägglossningen med en spruta då?

Jag är i Malmö nu, på väg till Köpenhamn, återföring av embryo om en dryg timme :D
  • Tatami

Nu ruvar jag ett 2-dagars. Dock inte speciellt hoppfull. Det var det enda embryot som klarade sig från igår och det hade vid insättningen fortfarande bara 2 celler. Visst, det kan såklart bli en graviditet, men jag vet att chanserna är rätt små. Denna gång tänker jag snällt vänta till testdagen om jag inte får extremt tydliga gravsymtom.

Besviken över att 14-17 äggblåsor genererade ett enda 2-celligt embryo. Nu ska jag hantera det och gå vidare.

• Tatami
    Akira Öken skrev 2016-10-15 18:02:35 följande:

Blir lite ledsen när jag läser detta. Men man vet inte.

Ja, det var så otroligt mkt som strulade den här omgången så det känns förjävligt att det dessutom kostade mig nästan 40000 kr :/ Men jag tänker inte ge mig riktigt än.
  • Tatami
    druvan52 skrev 2016-10-15 18:30:33 följande:

Förstår din besvikelse men ska hålla mina tummar för dig och det lilla förhoppningsvis guldägget!

Tack :)
  • Tatami
    vinterbebis12 skrev 2016-10-15 19:49:55 följande:

Förstår men har hört många som bara fått guldägget och nu har barn. Håller tummarna för att samma ska gälla dig. Kram

Känns skönt att andra kan hoppas åt en när man inte gör det själv <3
Svar på tråden IVF med start i september 2016