• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Sjuttiosjuan skrev 2016-09-23 16:22:24 följande:
    Tack snälla!

Var på ET idag, inget optimalt embryo enligt embryologen men hon bedömde att det ändå fanns en liten chans:) 6 celler hade det men hon ville egentligen att der skulle ha 8. Nu får vi vänta och se!
    Ok. Mina två har 4 respektive 6 celler... är det tvådagars?
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-09-23 18:13:20 följande:
    Åh, låter fantastiskt positivt! jag hoppas jag får så många som delar sig som de ska nästa försök :) Massa lycka till nu med ruvningen och otålig väntan!
    Tack! <3
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 17:26:14 följande:
    Knepigt det där. Ni borde ju fått före oss
    Vi har aldrig heller tänkt testa innan TD. Men aldrig riktigt kommit så långt. Börjat blöda på RD 11 båda gångerna. Så då har vi testat då bara för att få det bekräftat.

Gå över mannens födelsedag. Det skulle nog vi ha gjort. Det vore ju jättehemskt om ni misslyckas och får veta det då. Lyckas ni däremot är det ju en fantastisk present, men samtidigt kan han ju lika gärna få den i efterskott
    Vi får se hur det blir...
  • Sjöblomman
    avin78 skrev 2016-09-23 20:11:30 följande:
    Samma klinik,rmc malmö
    Och faktiskt idag hela undersökning ( ultrajud) tog 5 minuter, jag hade koll på klockan,
    Läkaren kollat inte noggrant,
    Jag fick inte bra möte hos henne, och mina tår kom ner direkt ,
    Det var hemskt ,
    Kämpa på! Besöken går väldigt fort, de har rutin och mäter snabbt. Jag tror inte att du behöver vara orolig.

Kram
  • Sjöblomman

Det kommer säkert ändra sig men hittills har den här ruvningen gått smärtfritt. Är väldigt lugn och känner mig harmonisk. Skönt!

Är ju dock bara på RD 3 än så länge, men ändå.

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-24 12:12:34 följande:
    Fint att höra. Hur brukar du känna?

Jag känner mig också lugn. Fattar nog inte ens att jag ruvar än. En dag efter dig, så rd2 idag. <3
    Skönt!
    Jag brukar känna mig pressad, ungefär som att jag är instängd i ett hörn och något pressar mig. Flummigt, men ungefär så.
    Nu känner jag mig bara harmonisk och glad. Jag hoppas det håller i sig.

Lyssnar du på IVF podden förresten? Jag tycker att den är toppen. Det är en läkare från min klinik som gör det. Finns många avsnitt att välja mellan.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-24 12:49:01 följande:
    Fint att höra. Jag har nog alltid känt mig rätt harmonisk under ruvningen. Fram till jag vet att blödningen kan komma. De här dagarna i början kan det ju liksom ändå inte hända så mycket, oavsett hur det går sen.

Ja. Jag har lyssnat några avsnitt. Tyvärr har jag mest blivit förbannad av den. Den är extremt heteroinriktad. De få gånger de nämnt homosexuella så har de sagt det ungefär som att "då kan de göra insemination". Sen hade de ett regnbågsinslag en gång, men det var också helt snevridet. Har mailat dem typ två gånger när jag blivit sur Haha! De var med i Nyhetsmorgon en gång också. Och det tog alla pris.
    En gång svarade dem och då ville de typ att jag skulle berätta och ville väl att jag skulle vara med i programmet. Men nej. Inte mitt under processen. Men lyckas man någon gång så skulle jag gärna berätta hur verkligheten egentligen ser ut
    Tråkigt att höra!
  • Sjöblomman
    druvan52 skrev 2016-09-24 18:16:36 följande:

Hej! Tror jag skrivit i den här tråden redan en gång, nu är det dags för FET 4 på tisdag! Hur ofta tar ni Lutinus, två eller tre gånger om dan?

Tre.
  • Sjöblomman
    Fruvik skrev 2016-09-25 21:09:39 följande:

Tre gånger här också! Man förbrukar en hel del trosskydd! ???? På ruvardag 6 idag! Har testdag på fredag. Känner mig också rätt lugn. Men oj vad brösten växt och jag är fortfarande öm i magen sedan några dagar tillbaka. Kände inget av plock eller insättning, men efteråt har magen svullnat upp och varit öm. Hård i magen också. Någon mer som känner av Lutinusen? Längtar till fredag!!

Ja... samma här! Hatar lutinus!
  • Sjöblomman
    Förhoppningsvisförälder skrev 2016-09-26 13:51:37 följande:

Min fru har börjat känna början på "mensvärk" nu på ruvardag 8.... ???? jobbigt att inte veta hur det går... ush för denna väntan!

Det kan lika gärna bero på lutinus eller att livmodern växer. Hys hopp!
Svar på tråden IVF med start i september 2016