• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-10-07 09:18:56 följande:

Hej vänner. Tack för era snälla ord här. Det betyder mycket <3 Idag var det officiell testdag för oss, men vi har ju vetat hela veckan. Men det gör ont lik förbannat. Nästa steg för oss blir att ringa kliniken på måndag och försöka boka in ett möte. Jag behöver veta om det ens finns någon mening för oss att fortsätta, eller om mina chanser att bli gravid är så minimala att vi lika gärna kan ge upp tanken på att jag ska få bära ett barn.

Jag kommer att försvinna från Familjeliv. Det är min tanke just nu. Jag tror att jag behöver det. Jag hoppas att jag någon dag kan komma tillbaka hit med en bebis i magen och då vara ett stöd för er som fortfarande kämpar. Att visa på hopp.

Tack för allt ni delat med mig. Jag stannar ett par dagar, sen tar jag bort appen från min telefon. Kram till er alla och stort lycka till! <3

Åh regnbågsdröm! Så himla ledsen för er skull! Vet att det inte spelar någon roll vad jag skriver. Så bara KRAM!
  • Sjöblomman

TD imorn. Det har börjat blöda. Tog test nu, negativt som väntat.

5e IVFn, 9e insättningen, 4e gången med 2 st...

Nya tag.

• Sjöblomman

Tack alla!

Ringde kliniken, ska dit 18/10 och lägga upp plan för nästa behandling. Ska be om korta då, pallar inte 4 veckor migrän igen...

• Sjöblomman
    avin78 skrev 2016-10-09 10:32:37 följande:

Jag fick brunt blood , min mens idag!
    Tårar, hopplös, ....allt!

KRAM
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-10-09 13:55:02 följande:
    :( :( :( Så ledsen för er skull! Orättvist och förjävligt, stor kram om du vill ha.
    Tack! <3
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-10-09 16:44:42 följande:
    Fyyy vad tråkigt vännen, vet precis hur det känns. Hur jobbigt det än låter tar man sig upp för att man måste. Hoppas Du mår bättre nu när det gått lite tid iaf.

Tror korta protokollet är enklare mot kroppen och går fortare har gjort långa en gång men kände inget särskilt mer än att allt tog sån tid. Hoppas Du får göra korta nu då.. Kram!!
    Ja! Det är ändå ovissheten som är värst.

Har gjort 2 korta och 3 långa, korta upplever jag som väldigt mycket "lättare". Så jag hoppas jag får det. Ska ta upp svimningen också så klart.
  • Sjöblomman
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-10 09:10:30 följande:

Sen börjar jag oroa mig då ser känns som att det är väldigt ovanligt att få tillbaka en. Cystoblast så sent som 7dagar efter utslag på Äl-Stickan som jag fick?;/ förlåt för negativa inlägg :(

Är det en 6-dagars blastocyst? I så fall stämmer det med återföring 7 dagar efter utslag.
    De säger att ÄL är ca ett dygn efter utslag på testet och sen lägger man till antal dagar som embryot är. Jätteviktigt att man sätter in på rätt dag i förhållande till slemhinnan och embryots utveckling.
  • Sjöblomman
    jasmin79 skrev 2016-10-10 09:26:09 följande:

Fan vad tufft livet är just nu alltså. Ibland hamnar jag i insikten att man kanske måste inse att det inte blir något barn för oss även om min partner försöker peppa mig. Det är ändå en sorg som tar tid att bearbeta.
    När jag först gick in i ivf-karusellen var jag helt övertygad om att det skulle lösa sig för oss men efter så många misslyckade försök bakom oss så är mitt hopp nästan som bortblåst.
    Hur överlever ni? Vet ni om det finns några träffar för oss i samma situation om man bor i sthlm? Jag har valt att inte dela med mig av detta till någon i min närhet då alla (läs ALLA) mina vänner blev gravida när vi kämpade som hårdast och jag orkade inte berätta helt enkelt.
    Ursäkta för ett negativt inlägg men ibland känner jag att jag måste få andas ut och kräkas ur mig lite.

Ja, det är tufft men har man inget annat alternativ så får man köra vidare eller ge upp. Min man är för gammal för adoption så IVF är vår enda chans. Vi kommer att fortsätta tills vi blir gravida, så länge inte någon läkare säger att vi inte har stora chanser.
  • Sjöblomman
    typjag skrev 2016-10-10 13:37:12 följande:

Äntligen äntligen kom mensen! Nu kan man ju börja planera. Om en vecka ska jag börja testa äl och sen blir det insättning runt den 27e oktober!
    Så svårt att ladda om och våga hoppas nu på fjärde försöket, men TÄNK OM det är våran tur nu?!
    Vill bara att tiden ska gå så att det blir dags snart......

Håller tummarna för er!!
  • Sjöblomman
    Akira Öken skrev 2016-10-10 20:07:51 följande:

En fråga: har ni fått några förhållningsregler under behandlingen som ex att inte ha samlag?

Endast efter ÄP har det varit:
    "Inget röka, inget kröka, inget jöka! "
Svar på tråden IVF med start i september 2016