• vinterbebis12

IVF med start i september 2016

Loppi: testade baby aspirin i naturlig cykel. Satte igång en blödning så tror absolut att det påverkar blodflödet. Jag vågade dock aldrig testa i samband med ivf.

Jag började spraya i lördags. Har dock någon slags mellanblödning så behöver utesluta ev orsaker till den innan vi plockar ägg.

Till er som kämpar och har gjort det länge. Känner med er och har varit där ni är. Ge inte upp! Våra två första ivfer gav få befruktade och inget resp två tvådagars till frysen (som ej klarade upptining). Då trodde vi att vi aldrig skulle ens bli gravida men tredje ivfen gav fem befruktade och två barn från samma äggplock.

• vinterbebis12

Filli: Känner verkligen med dig och har varit där du är flera gånger. Det kommer gå, tänk på era blastisar i frysen. Ge inte upp och sök stöd är mina råd. Vi gick till en familjeterapeut vilket var väldigt skönt. Hon gav oss tips om hur vi skulle hantera jobbiga situationer. Kram

Hur hanterar ni situationen och den ev. sorgen? Jag var väldigt nere under perioder och av den anledningen har jag varit tveksam till att ge mig in i ivf-svängen igen.

När det var som värst för oss ställde vi oss i adoptionskö och började drömma om att få adoptera ett syskonpar från Sydamerika. Det var skönt att ha något annat att se fram emot och när jag tillslut blev gravid var det svårt att ge upp den tanken även om vi sedermera gick ur adoptionskön.

• vinterbebis12

Den sista delen var alltså en fråga till er alla.

Tatami: stort grattis! Nu håller vi tummarna och hoppas tider går fort. Ska du göra ett första VUL i v 8?

Avin78: man ska spraya Synarela 2 ggr per dag, helst med 12 timmars mellanrum.

• vinterbebis12
    Ashurst Klara skrev 2016-09-03 08:21:56 följande:

Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:

Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!

Underbara nyheter!! Grattis
  • vinterbebis12

Filli: inser att halva mitt inlägg till dig häromdagen föll bort. Ville skriva att du verkar ha en fin man som ger mycket stöd. Skönt! Stor kram

• vinterbebis12

Tänkte dela med mig lite mer av min resa då jag ser att ni diskuterar bla akupunktur.

Vi gjorde totalt fem insättningar (3 färskförsök och två FET) innan vi fick barn. Fick ett plus på tredje färskförsöket men tidigt missfall. Innan vi började med ivf hade vi gjort en omgång pergotime och två inseminationer utan minsta tecken på plus.

Jag testade det mesta på vägen. Akupunktur hos dr Ma, utesluta gluten, utesluta socker, minimalt med alkohol, träna mycket, d-vitamintillskott, nattljusolja, yoga (sök på yoga for fertilty Brenda Strong).

Omgången som lyckades föregicks av d-vitamin och nattljusolja men tror att det som gjorde skillnad var rätt dos hormoner.

Kan gärna svara på frågor här eller via PM.

Kram till er alla och ge inte upp

• vinterbebis12
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-03 12:49:50 följande:
    Det är väl minst lika jobbigt för honom? Jag tänker att det vore himla tragiskt om man inte får stöd av sin partner. Blir lika förvånad varje gång jag hör om folk som inte verkar vara ett team i behandlingen.

Kärlek till alla <3
    Har inte skrivit att det inte är jobbigt för honom, reflekterade bara över att han verkade vara väldigt stöttande.
  • vinterbebis12
    Ashurst Klara skrev 2016-09-03 08:21:56 följande:

Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:

Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!

Stort grattis!
  • vinterbebis12
    Tatami skrev 2016-09-04 13:23:32 följande:
    Idag har jag inte ont i brösten längre. Tog ett test som var planerat, för att se att det var starkare än tre dagar sedan. Det var jättesvagt... Så nu börjar jag förbereds mig mentalt på att det kan bli missfall :( Kanske blir fler ivf-trådar i framtiden....
    Åhh nej Tatami. Är det helt kört eller kan testet ha visat fel? Stor kram
Svar på tråden IVF med start i september 2016