• vinterbebis12

IVF med start i september 2016

Muffins2017 skrev 2016-10-22 23:22:54 följande:

Hej igen!

Någon som stimulerat med fsh preparat innan FET? Typ menopur eller ngt sådant?

Misslyckades ju denna FETn trots perfekt blastocyst och allt så jag tänker att man kanske skulle prova att stimulera med samma preparat som inför ivf eftersom jag lyckades första IVFn. Har också ganska oregelbundna cykler.

Använder man orgalutran då? Vilken cykel dag börjar man på? Ngn som vet?

Vill efterlikna dom förutsättningar som fanns den gången det lyckades..

Jag har bara tagit Ägglossningsspruta (pregnyl). Ett embryo kan ju se perfekt ut utan att det lyckas (har själv gjort totalt 8 insättningar där alla embryon sett perfekta ut). Har två barn som blev till på det tredje resp fjärde finaste embryot från samma äggplock (färskförsöket blev missfall, första FET blev minus och sen två lyckade FET. Du har väl också ett barn sen tidigare? Håller tummarna!
  • vinterbebis12
    NovaRobin skrev 2016-10-23 08:24:20 följande:
    Tack snälla för pepp :) ja jag hoppas verkligen att det går vägen nästa gång.

Är det skillnad på ett FET försök jämförts med ett färsk försök? Jag menar om någon av dom har bättre förutsättningar?
    FET med en blastocyst ska ha högre chans än färskförsök med en tvådagars. Har ni blastocyster i frysen? Mina barn blev till genom FET men var endast tvådagars, dvs inte blastocyster.
  • vinterbebis12
    Akira Öken skrev 2016-10-24 20:42:07 följande:

Imorgon är det äggplockning. Jag är lite orolig. Både för smärta och obehag, men även för att det inte ska finnas så många ägg eller att de ska vara av dålig kvalitet.

Förstår dig, alla steg i det här känns jobbiga. Jag försökte slappna av genom att andas och att tänka "ja" istället för "nej". Lycka till!
  • vinterbebis12
    Akira Öken skrev 2016-10-25 13:17:43 följande:

Tack för pepp hörrni! Jag läste här innan jag åkte imorse och det gjorde att det kändes lite bättre.

Jag är ledsen och besviken. Äggen hade redan lossnat och det fanns bara ett kvar. Händer tydligen inte ofta, tyckte läkaren sa ca 3-5 på över 1000. Klart vi hoppas på det ägg som ändå finns, men chansen minskar ju i lämföelse med om det funnits 10.

Va tråkigt! Vad kan det bero på? Det kan vara guldägget som är kvar. Håller tummarna för det!
  • vinterbebis12
    Tatami skrev 2016-10-25 21:39:06 följande:

Har inte trott mkt på mitt embryo denna gången. Har tjuvtestat några dagar, mest för att bekräfta att det är negativt. Orkade inte testa imorse. Kom hem och var kissnödig, tänkte jaja, kan likagärna testa.

Skrattar åt mig själv för att jag är så knäpp och tycker mig se ett streck efter nån minut, sådär om man tittar lite i ögonvrån. Sväljer skrattet när kag ser att det faktiskt ÄR ett streck.... jättesvagt, men ett streck!!!! 12 dagar efter befruktning. Sen började jag storböla, och nu känns allting helt overkligt.

Kommer nog ta ett par dagar för det att sjunka in. Jag är gravid!!! :D

Underbart! Visste att det bara var en tidsfråga ????
  • vinterbebis12
    typjag skrev 2016-10-30 14:51:34 följande:

Är de någon här som fått nidblödning vid ivf? Vilken rd i så fall? Å hur många dagar var embryot odlat? De hade vart så fint om man fick det haha så hade man ju haft ett hum om att det fäst...

Jag fick en nidblödning på ca RD 6 när jag var gravid med min dotter
  • vinterbebis12
    vinterbebis12 skrev 2016-10-30 16:38:14 följande:
    Jag fick en nidblödning på ca RD 6 när jag var gravid med min dotter
    Var ett tvådagarsembryo
  • vinterbebis12
    typjag skrev 2016-11-04 07:05:59 följande:

Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt än på bilden . Jag är såååååå lycklig och pirrig. kan de va sant?!

Underbart, grattis!
Svar på tråden IVF med start i september 2016