• hope88

IVF med start i september 2016

Tiiffany skrev 2016-09-14 08:40:03 följande:

Grattis till ditt plus! Kände du några symptom innan du plussade? 

Jag får min mens början på nästa vecka och ska hämta ut mina sprutor idag :) 

Tack så jättemycket =)

Jag vart ju överstimulerad detta försök så har haft ont i magen och varit jättesvullen. Mina äggstockar har varit 8 cm de är ca 2 cm i normala fall. Detta ökade förmodligen när kroppen började producera gravidhormonet hcg så fick tömma vätska ur buken i måndags. Så mina symtom är lite svåra att tyda då jag mått rätt dåligt.

Men är det något jag känt så är det illamående från rd 8 som blir värre och även att jag blir hungrig snabbt. Är på ruvardag 12 idag. Även molvärk i magen sedan några dagar tillbaka. Längst ner i magen, det drar lite liksom.

Första försöket kände jag i stort sett ingenting när det inte tog sig.

Åhh spännande! Är det här ert första försök? Gör ni korta eller långa protokollet? Kommer gå jättebra med sprutorna :)
  • hope88
    Emmis84 skrev 2016-09-14 08:51:05 följande:

En fråga angående Crinone 8%

Jag blöder fortfarande dagen efter ÄP, dock mycket sparsamt men ändå. Idag står det att jag ska börja med Crione. Är det okej att börja med den fast att jag fortfarande blöder lite?

När på dygnet bör man ta den? Vid sänggående eller när har ni tagit den?

Nu använder ju jag lutinus men skulle ta det trots blödning. Blödde i ca 3 dagar efter.
  • hope88
    Tiiffany skrev 2016-09-14 09:49:29 följande:

Jaha, då kanske det inte var dem klassiska symptomen riktigt :) 

Jag fick missfall förra hösten, men kände också att det drog mycket i livmodern samt ömma bröst. 

Detta blir vår första gång, vi gjorde inseminering i våras så där tog jag bara en spruta haha. Vi kommer köra korta protokollet :)

Nä inte riktigt men nu är illamåendet mest påtagligt men det är så värt det ;)

Åh beklagar verkligen! Är livrädd för mf. Så många som drabbas :(

Haha ja här blir det ju några fler men det går bra ska du se =) Okej håller tummarna att allt ska gå bra denna gång!
  • hope88
    Lee*** skrev 2016-09-14 15:00:39 följande:

Nu har jag fått två embroy insatta. De resterande 7 skulle odlas vidare, tyvärr hade inte de delat sig korrekt för den dagen. Men de jag fick tillbaka var 2 st fyrcellig.

Min urinblåsa var inte riktigt fylld, vi kunde se katetern men tyvärr inte när läkaren släppte embryon. Hoppas verkligen att det inte har ställt till det för oss. Den glädjen jag borde känna finns inte, självklart är jag glad att vi trots allt fick två. Men att jag skulle druckigt mer vatten. Jaja, bara vänta o se , nu kan man ju inte göra så mycket mer.

Hoppas det går bra för er alla

Grattis till ruvningen =) Tror inte di behöver vara orolig för blåsan var för lite fylld de är ju väldigt duktiga på de de gör. Hade det varit några problem hade de säkert bett dig dricka lite mer. Men självklart förstår jag att du nojar. Man gör ju det över allt i denna process. Svårt att känna glädje fullt ut men jag håller tummarna stenhårt för dina 2 små ägg =)
  • hope88
    Lee*** skrev 2016-09-14 16:11:37 följande:

[quote=76969751][quote-nick]hope88 skrev 2016-09-14 15:25:03 följande:[/quote-nick]Grattis till ruvningen =) Tror inte di behöver vara orolig för blåsan var för lite fylld de är ju väldigt duktiga på de de gör. Hade det varit några problem hade de säkert bett dig dricka lite mer. Men självklart förstår jag att du nojar. Man gör ju det över allt i denna process. Svårt att känna glädje fullt ut men jag håller tummarna stenhårt för dina 2 små ägg =)[/

Tack, skall försöka att inte oroa mig. Men svårt.

Håller tummarna att det gå vägen för dig

Ja och oron tar aldrig slut :( Men nu är det vår tur!

Tack =)
  • hope88
    peacefrog skrev 2016-09-14 17:17:43 följande:

Vi är mitt uppe i en process nu. Ruvardag 6. Fått 2 embryos tillbaka så jag går och lyssnar på kroppen dagarna i ända... funderar på om jag ska våga testa någon dag tidigare än testdagen.

Åh sorry visste inte att ni redan var ogåm
  • hope88
    peacefrog skrev 2016-09-14 17:17:43 följande:

Vi är mitt uppe i en process nu. Ruvardag 6. Fått 2 embryos tillbaka så jag går och lyssnar på kroppen dagarna i ända... funderar på om jag ska våga testa någon dag tidigare än testdagen.

Åh sorry visste inte att ni redan var igång! Vad kul! Härligt att ruva även om det är tufft såklart. Håller tummar och tår!

He he ja man lyssnar, lyssnar, känner o känner dagarna i ända men det är ju inte så konstigt när man vet om att äggen är befruktade i magen =)

Jag tjuvtestade på ruvardag 9 med ett 2 dagars embryo denna gång och fick svagt plus då. Sen har det bara blivit starkare.

Satte ni in 2 dagars odlade?
  • hope88
    peacefrog skrev 2016-09-14 20:26:02 följande:

2 st 3-dagars är insatta. Jo, det känns som den största delen av hela den här karusellen är att vänta

Såg nu att du tidigare skrev att du ruvade. Är lite trött :p

Ja väntan är verkligen evig känns det som men det kommer vara värt det <3 Hoppas att dina ägg tar sig nu!
  • hope88
    Olidligaväntan skrev 2016-09-15 08:33:42 följande:

Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.

Åh vet hur det känns :( Men hoppet finns än, många som är låghormonare som får utslag senare. Stor kram!
  • hope88
    avin78 skrev 2016-09-15 10:21:39 följande:

Jag ska börja imorgon kväll spruta, och nästa vecka ultajud,

Jag går på rmc malmö, jag har varit med Birgita för ägg plocka och återlämning ( båda) för min första och andra ivf, som miss lyckades.

Vem har varit med Birgita?

Därför jag har läst att jätte mycket viktig med återlämning , duktig läkare är mycket hjälp för att en ivf lyckas ,

Lycka till =) är det här er 3e ivf? Hoppas hoppas ddt tar sig nu!
Svar på tråden IVF med start i september 2016