• Tatami

IVF med start i september 2016

hope88 skrev 2016-10-26 13:39:47 följande:

Ibland vågar man inte tro men så händer det :) Stort stort grattis!! Underbart <3 Här bölas det hela tiden haha så mycket hormoner

Kram

Tack <3 Ja, som triss! Plötsligt händer det xD Tre dagar kvar till officiell testdag...
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-10-26 16:44:08 följande:

Tack. Ja, men det blev så tungt efter MF. Även om det bevisade att jag kan bli gravid så finns det ju inget som säger att jag kan bli det igen.

Suck. Ledsen för gnäll!

Gnäll på! Det är viktigt att få ur sig negativa känslor. Jag förstår verkligen att det var tungt :( Men du, visst kan du bli gravid igen om du varit det förut. Skickar lite försiktig pepp här, det kan absolut gå igen!!! Kram <3
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-10-26 13:39:47 följande:

Ibland vågar man inte tro men så händer det :) Stort stort grattis!! Underbart <3 Här bölas det hela tiden haha så mycket hormoner

Kram

Hur mår du nu förresten? Vilken vecka är du i och hur känns det?
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-10-26 20:00:28 följande:

Exakt :D Har du testat nåt mer? :) Jag vart lite manisk med testen hi hi ^^

Jag ser det inte som manisk, mer som ett sätt att studera vad som händer med min kropp :) Jag har testat varje dag sen i lördags ;) En spännande sak är att precis som förra gången så är mina streck starkare på em än på morgonen. Kanske är för att jag dricker te och sånt på kvällen och ofta kissar under natten. Idag bestämde jag mig för att i fortsättningen bara testa efter jobbet, så det blir jämförbart.

Japp, idag var det liiite starkare än igår, får se imorgon ;) köpte ett clearblue digital också att testa med sen också.
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-10-26 20:04:50 följande:

Jag mår bra men är orolig fortfarande för mf. Vissa dagar är värre med oron. Försöker ta en dag i taget :)

Mår lite illa emellanåt men har fått foglossning i svanskotan så går på behandling för det men jag försöker njuta ändå. Klagar inte så mycket då jag känner mig väldigt ödmjuk inför denna graviditet, vet ju hur många fler som kämpar.

Håller på återhämtar mig från operation också. Min högra äggstock vred sig så vart ambulans in till gyn förra förra helgen. Vart akut titthålsop men de lyckades rädda äggstocken och än så länge har bebis inte påverkats:)

Gick in v11 idag dvs 10+0 <3

Hur mår du? :)

Men oj vad grejer du har råkat ut för O.O Hoppas behandlingen mot foglossningen hjälper dig. Och skönt att det gick bra med operationen!

Jag mår redan lite illa.... just nu känns det mest bra men är faktiskt lite orolig att jag ska må riktigt dåligt senare. Men ingen idé att tänka på sånt ens innan man kommit till testdag.... liksom du är jag väldigt orolig för mf, har hänt två ggr förut, båda i vecka 5. Vecka 5 imorgon (4+0).
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-10-26 22:37:24 följande:

Mjo det har ju inte varit en komplikationsfri start som gynläkaren sa ;) men vart så överstimulerad pga att hcg stegrade i och med att den fäste. När jag kom in på akuten var den hö äggstocken 13 cm (de ska vara 2cm). Nu är de runt 6 cm och tros vara normala om ett par veckor. Är fortfarande sjukskriven till den 3/11. Men allt är värt det <3

Ja det hoppas jag med den gör. Har fått lite övningar och fått köpa en sittring för svanskotan. Gör så ont att sitta utan den xD

Illamående är inte så kul men förhoppningsvis tyder det på att allt flyter på som det ska där inne. Försöker se mina symtom som så.

Mf oron är ju så tärande.. jag håller mina tummar och tår stenhårt för att du får passera v5 nu och att allt efter det ska gå bra nu! Det här är guldägget och om några veckor får ni förhoppningsvis se ett hjärta picka<3 Men förstår att du är orolig, det är jag med fortfarande, har svårt att glädjas. En dag i taget tror jag är bra :)

Oj 13 cm!! Hade du mkt vätska i buken och så med? Låter jätteläskigt med överstimulering... Och skönt att det finns hjälpmedel för svanskotan! Men jag förstår dig verkligen att det är värt det, hade jag också tyckt.

Ja visst är symtom tecken på att allt är normalt och bra, det tror jag kan få en att stå ut med väldigt mkt faktiskt.

Jag kommer försöka tänka en vecka i taget nu, men nu har jag några dagar när jag tillåter mig själv att vara glad :) Sen kommer jag börja oroa mig igen osv.
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-10-26 23:04:49 följande:

Känns som att det händer mycket för många av oss för närvarande. Både bra och mindre bra saker. Tacksam för att ni delar med er!

Ägget är befruktat och om det fortfarande ser bra ut imorgon får jag tillbaka det.

Åh ja!!! Härliga nyheter :D Hoppas det delar sig som det ska och ser fint ut, ska hålla tummarna för er imorgon! :)
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-10-27 09:59:07 följande:

Ja det kändes he he! Japp vart tappad på vätska men redan på RD10 på ivf kliniken, efter det har jag knappt haft någon vätska men äggstockarna har varit fortsatt stora. Men nu går det åt rätt håll :)

Jo det tror jag med för i slutändan får vi förhoppningsvis något underbart som vi längtat efter i alla dessa år <3

Ja tillåt dig vara glad och försök njuta! Du är ju faktiskt gravid <3 Håller tummarna stenhårt! Kram

Skönt att det går åt rättt håll! Ja i slutändan ska det nog bli bra det här :) (och när jag skrev detta autokorrektade min mobil "bra" till "barn", det måste ju betyda nåt??)

Jag försöker vara glad nu några dagar iaf. Imorgon ska jag iaf meddela kliniken resultatet :)
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-10-27 12:13:52 följande:

Verkligen :) Det blir det <3 Ja klart det gör, här ska det bli barn ;)

Ja försök :) Vi måste försöka våga vara glada också även om oron gror där.

Vad kul! Hoppas du får tid för vul då :)

VUL ingår inte hos kliniken i Danmark och jag skulle ändå inte orka åka dit enbart för ett ultraljud. Men misstänker att min privata gyn kan hjälpa mig...
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-10-27 15:58:51 följande:

Ja men juste du har ju varit i Danmark! Ha ha nä det förstår jag, lite långt ;) Ja absolut. Finns ju också privata ultraljudskliniker som utför vul om man vill göra det :)

Japp Danmark. Jag är ensamstående och vill ha barn, men kön i Sverige är för lång för min ålder.

Tänker att det ordnar sig säkert på nåt sätt med VUL. Det känns oändligt långt in i framtiden. I mitt huvud hoppar jag fortfarande mellan planering av nästa ivf-försök och planering av graviditet.
Svar på tråden IVF med start i september 2016