• Tatami

IVF med start i september 2016

hope88 skrev 2016-11-01 14:28:22 följande:

Låter kul med en grupp för ivf på fb. Hur söker man sig dit?

Ja men nervöst! Nä då de ändrar inte datumet trots att den var lite större. Behåller mitt bf oavsett vad ul visar sa även bm idag på inskrivningen :) Den gick för övrigt bra! Supergullig bm! Hoppas verkligen på bra svar. Hur mår du?

Det var stajlish här i denna gruppen som bjöd in folk för ett tag sen. PMa henne och fråga, annars PMa mig så ska jag ge dig hennes namn på fb. Tror f.ö. att alla i denna gruppen är välkomna att vars med där!!

Roligt att det kändes så bra med din barnmorska osv :) Jag mår helt ok, v 4+5 idag och hormonerna ökar som de ska och inget missfall än. Det var denna dagen jag fick missfall sist så skönt att komma förbi den... Annars mår jag lite illa, är sjukt trött och har värk runt livmodern, samt är helt labil och känner att jag börjar gråta för allt typ. Men alla symtom är supervälkomna, då känns det som att allt är ok :)

Hur mår du? Svanskotan bättre?
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-11-01 21:16:40 följande:

Hon skrev nu, tack :)

Ja men känns fortfarande overkligt hehe!

Vad bra då går det åt rätt håll! Hoppas du kan vakna upp imorgon och lägga vecka 4+5 bakom dig <3 Härligt med symtom nu. Då gror den in sig :) Tröttheten känns verkligen som ett tungt täcke över en..

Jo då det är bra. Lite illamående på mornarna än. Har börjat få stick/hugg i brösten? Och så är jag väldigt trött. Molvärk då och då i magen.

Nja inte så bra med den men det är som det är :) Har börjat få hugg/massa stick i blygdbenet också.. sitter nån fog där tydligen. Tänker att det är mf varje gång det händer men det släpper ju efter nån minut. Blir lite trött på min egen oro hehe :/

Då ses vi på fb då :) Jag tror det kommer kännas overkligt länge och jag vet att jag inte kommer kunna glädja mig helt förrän förlossningen varit ärligt talat. Tyvärr är oron så stor. Kan nog lätt bli så med folk som gjort ivf :/

Lycka till med allt, snart kommer det synas mer på dig också :)
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-11-01 23:50:25 följande:

Vad heter gruppen? Och är den stängd vill ju inte att folk ser att ja är mer där. Har inte berättar för någon.

Gruppen heter The Journey numera för att inte heta något med ivf. Och den är helt hemlig. Därför kan du inte hitta den utan om du vill gå med så PMa stajlish här på fl. Det är en bra grupp!
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-11-03 19:06:44 följande:

Ingen aning om vad som är vad, men har massa symtom: sjukt trött, molvärk som kommer och går, spända och ömma bröst, klåda under fötterna och på ett av benen. Det värsta är nog tröttheten.

Ska inte testa innan testdag. Sen kan det ju vara så att jag ångrar mig. :)

Progesteronbesvär! Kan bero på två saker, enda sättet att veta är att testa... ;) Jag har plussat två gånger på dag 12 efter äggplock, fast väldigt svagt då. Håller tummarna!!! :D
  • Tatami
    typjag skrev 2016-11-04 07:05:59 följande:

Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt än på bilden . Jag är såååååå lycklig och pirrig. kan de va sant?!

Stort grattis!!!! :D Håller tummarna för att ditt lilla frö stannar kvar och bäddar ner sig ordentligt!
  • Tatami
    typjag skrev 2016-11-04 11:21:22 följande:

haha eller hur! sån sjuk känsla. Har tagit med mig testet till jobbet å sitter å tittar på det andra strecket - och är helt varm i magen. Jag har bestämt att jag inte ska noja över missfall och grejer - jag tycker vi har haft vår beskärda del av krångel så nu ska allt bara gå bra har jag bestämt. tänker inte noja.  På jul går vi in i vecka 12 och ska berätta för familjen - vilket julklapp! och BF är 17 juli. jag ska bli MAMMA!!!!

Åh vilken glädje!!! <3 Varmt välkommen i gruppen bf juli 2017 om du vill :) finns både här och på fb!
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-11-04 15:03:29 följande:

Tack för tummar! Hur mår du?

Mår helt ok, men haft mkt molvärk sen igår, svårt att sova och jättesvullen mage. Hade varit helt ok med symtom om det inte vore så att jag oroade mig för att det värker för att nåt är fel.... Men försöker intala mig själv att allt är som det ska. Annars är det svårt att fokusera på vardag just nu, typ jobb och annat man behöver göra, men man får vara lite snäll mot sig själv kanske.
  • Tatami
    shrigley skrev 2016-11-05 07:16:38 följande:

Officiell testdag idag (RD15)..

Sedärja! :D Grattis grattis!
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-11-05 16:05:46 följande:

En hel del glada nyheter i tråden på sistone! Och en del mindre glada. Livet.

Själv blöder jag lite lite. Men rätt orolig. :(

Aw :/ Hur många dagar sen äggplocket? 7-9 dagar efter så kan det vara en nidblödning. Genombrottsblödning kan man också ha, fast runt tiden man skulle haft mens. Håller tummarna för dig! <3
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-11-05 18:47:12 följande:

Dag 8. Hoppas också. Tänk att det krävs så lite för att man ska bli helt ledsen.

8 dagar efter befruktning? Då hade jag en nidblödning första gången jag blev gravid. Det är alldeles för tidigt att få mensen så hade jag varit du hade jag antagligen sett det som ett positivt tecken ;) Förstår att du oroar dig dock!!
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-11-05 21:48:08 följande:

Nope, åttonde ruvardagen (om man räknar insättningsdagen som dag 1). 10 dagar sedan äggplock.

Det kan vara en sen nidblödning om embryot fäste lite senare, eller en tidig genombrottsblödning. Ge inte upp innan testdag med minus! Kram <3
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-11-07 21:03:44 följande:

Åh herregud! Total chock!

Genomgått 5 IVF och 4 FET (och ett MF) och plötsligt plussar jag!!

Åh! Supergrattis! <3 Fantastiskt och roligt, så glad för din skull!!!
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-11-07 22:14:11 följande:

Går inte alls bra. Blöder sedan i lördags. Så det är nog tyvärr kört. Pratade med mottagningen idag och det blir aktuellt med nytt försök först i januari, då de har stängt under jul och nyår.

Beklagar Akira :( Bra att du försöker tänka framåt mot nästa försök. Varm kram <3
  • Tatami
    typjag skrev 2016-11-12 11:37:54 följande:

Officiell testdag idag!

Grattis!! <3 Se så fint!
Svar på tråden IVF med start i september 2016