• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Akira Öken skrev 2016-10-24 20:42:07 följande:

Imorgon är det äggplockning. Jag är lite orolig. Både för smärta och obehag, men även för att det inte ska finnas så många ägg eller att de ska vara av dålig kvalitet.

Ja, man är alltid lite orolig. Men jag håller tummarna för att allt går bra för er imorn!
  • Sjöblomman
    Sops skrev 2016-10-25 08:38:48 följande:
    Tatami skrev 2016-10-24 16:06:01 följande:Det är säkert bara en liten blödning pga ÄL.
    Tyvärr blöder jag idag igen så det är nog mensen. Men ska till kliniken på koll imorgon iaf!

Oj vad märkligt! Har du gjort insättning ?(ledsen att jag inte har koll...)
  • Sjöblomman
    Akira Öken skrev 2016-10-25 13:17:43 följande:

Tack för pepp hörrni! Jag läste här innan jag åkte imorse och det gjorde att det kändes lite bättre.

Jag är ledsen och besviken. Äggen hade redan lossnat och det fanns bara ett kvar. Händer tydligen inte ofta, tyckte läkaren sa ca 3-5 på över 1000. Klart vi hoppas på det ägg som ändå finns, men chansen minskar ju i lämföelse med om det funnits 10.

Åh nej! Vilken enorm otur! Ledsen för er skull men håller tummarna för ägget. KRAM
  • Sjöblomman
    Sops skrev 2016-10-25 13:29:15 följande:
    Jag skulle göra en insättning på torsdag!
    Åh vad dumt!
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-10-25 21:39:06 följande:

Har inte trott mkt på mitt embryo denna gången. Har tjuvtestat några dagar, mest för att bekräfta att det är negativt. Orkade inte testa imorse. Kom hem och var kissnödig, tänkte jaja, kan likagärna testa.

Skrattar åt mig själv för att jag är så knäpp och tycker mig se ett streck efter nån minut, sådär om man tittar lite i ögonvrån. Sväljer skrattet när kag ser att det faktiskt ÄR ett streck.... jättesvagt, men ett streck!!!! 12 dagar efter befruktning. Sen började jag storböla, och nu känns allting helt overkligt.

Kommer nog ta ett par dagar för det att sjunka in. Jag är gravid!!! :D

Grattis! Vad härligt!

Vilket försök var det?
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-10-26 09:15:49 följande:
    Tack <3 Det var försök 2,5 om man räknar det första försöket som blev avbrutet mitt i sprutandet för att de tyckte jag hade för högt prolaktinvärde. Men jag är fortfarande jätterädd för mf, ca 50 % i min ålder inräknat de tidiga :/
    Åh det förstår jag. Men försök njut nu!
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-10-26 13:25:18 följande:
    Ge inte upp, och tappa absolut inte hoppet. Denna graviditet är även mitt 6 insättning, vet ju inte om de går vägen men det finns hopp.

Har du nån gång provat akupunktur ? Gjorde d sist till detta försök faktist.
    Ja... men det här är min 10e insättning... har gått på både akupunktur och zonterapi. Tror egentligen inte på det men det skadar ju inte och de viktiga är att man gör saker som får en att må så bra som möjligt.
  • Sjöblomman
    hope88 skrev 2016-10-26 13:38:12 följande:
    Gör de något annorlunda denna omgång?

Jag hoppas så för er skull och hoppas lite extra för det som inte du orkar nu. Varför ska det vara så svårt att det efterlängtade för vissa. Det är inte rättvist. Det är verkligen er tur nu! Stor stor peppkram.
    Tack!

Ja, lite. Ska ta 300 de första tre dagarna och sedan 225 fram till ovitrelle. Har tidigare tagit 225 hela vägen.
    Men i övrigt är det samma, de kan inte se något som är fel. Men vi blir ju inte gravida.
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-10-26 16:02:05 följande:
    Åh... Kan bara tänka mig att det känns skitjobbigt och stressande. Jag håller tummarna för att du är en av de som bara haft otur i lotteriet hittills och nu är det dags! Kram
    Tack. Ja, men det blev så tungt efter MF. Även om det bevisade att jag kan bli gravid så finns det ju inget som säger att jag kan bli det igen.

Suck. Ledsen för gnäll!
Svar på tråden IVF med start i september 2016