• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

NovaRobin skrev 2016-11-24 23:27:00 följande:

Hej allihopa

varit borta i veckor härifrån och nu har ju massor hänt här :) Stort grattis Sjöblomman till din spontana graviditet. Hoppas allt går vägen. och grattis till er andra som plussat.

själv har jag haft fullt upp med en flytt ut på landet.

väntar på nästa FET som börjar närma sig.

Hur mår ni gravida och ruvare?

Tack!
    Håller tummarna för er alla här inne så klart!

Igår var det inskrivning hos BM och i måndags var vi på Sophiahemmet och gjorde ett tidigt VUL där vi fick se ett tickande hjärta hos vår lilla ostbåge. <3
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-12-06 15:38:44 följande:
    Hej. Man tar alltid frysta ägg först, men vad gäller privat får man nog göra hur man vill, färskt är ju dyrare dock. Men landstingets försök tar man alltid frysta.
    Vi har bara gjort privat, men har de funnits i frysen så har de alltid tagit dem först.
    Vilket jag tycker är bra, onödigt att utsätta kroppen för mediciner och ÄP när det inte behövs.

Håller tummarna för er alla!
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-12-12 15:12:00 följande:
    Jo så klart det är ju det optimala men som privat kund får man ju välja själv om man vill göra om allt o betala igen vilket inte låter så smart ekonomiskt men Man har val vilket man inte har om man får försöken finansierat menade så.
    Det beror nog på. Vi har alltid köpt 3-pack och då får man inte välja.
  • Sjöblomman
    Sjuttiosjuan skrev 2016-12-12 15:40:24 följande:

Hej på er! Efter vårt andra misslyckade landstingsförsök på Akademiska i Uppsala tågade jag iväg till privat klinik idag för att planera nytt försök i januari. Vart dock lite ställd då dom inte ville hjälpa oss pga min ålder (40 om 3 v) mitt dåliga amh på 0.22 och våra tidigare resultat om ett ägg per försök. Han rekommenderade istället äggdonation direkt.. någon som blivit nekad? Nån vits att kolla med fler kliniker? Nån som funderar på äggdonation?

Kram på er!

Ring Sophiahemmet!
  • Sjöblomman
    Sjuttiosjuan skrev 2016-12-12 16:37:25 följande:
    Det var dom som nekade oss..
    What?!! Initialer på läkaren... ?
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-12-12 18:16:26 följande:
    Aah kanske de vet Ey, känns som man borde få bestämma själv om man ändå betalar om allt men men. Annars då hur går det för dig?
    Ja, men det kanske går om man ber om det. Jag har varit så glad när det funnits i frysen. Vill inte göra ÄP mer än nödvändigt då jag mår så dåligt av det.

Jo, det går framåt! NIPT på måndag, känns som ett besked som vi vill ha för att sedan gå ut med graviditeten. Mår väldigt bra, förutom enorm trötthet.

Hur går det för dig?
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-12-13 17:28:33 följande:
    Äre sant, hur tidigt kan man ha nipt egentligen? Vilken vecka är du i? Är i v13 idag.
    NIPT kan göras från 9 fullgångna veckor. Jag gör på 10+2.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-12-14 12:30:55 följande:
    Jaha okej då förstår jag. Men man ser inte kön då lr hur för gör man i v14 tror jag någon av tjejerna l andra gruppen såg. Hoppas det går bra hursomhelst.
    Jo, de får fram kön via NIPT. Men vi kommer att säga till om att vi inte vill veta.
  • Sjöblomman
    typjag skrev 2016-12-15 13:00:09 följande:
    men gör ni det för att ni är extra riskgrupp eller så? tänker att om man får låg sannorlikhet på KUB så kanske man kan spara in de pengarna?
    Nej, ingen särskild risk. Men eftersom KUB bara ger en sannolikhet så känns det inte tryggt alls för oss, vi vill veta och NIPT har ett resultat på över 99%.
    Men det där avgör man så klart själv.
    Dock känns 7000 inte speciellt dyrt, när vi lagt 250 000 på IVF...
  • Sjöblomman
    vinterbebis12 skrev 2016-12-18 20:48:27 följande:

Hur mår alla gravida? Har de flesta BF i juli?

Jag mår bra. BF 14/7. Vecka 10 nu, magen är svullen som bara den på kvällen men på dagen är den mer som vanligt.
  • Sjöblomman
    Sops skrev 2017-01-12 07:29:20 följande:
    Jag är gravid efter vår andra fet i början på december! Är i vecka 9 och har fått se ett litet hjärta slå :)
    Hur går det för dig? Gick kub bra?
    Grattis! Vad härligt!
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2017-01-25 15:26:02 följande:
    Tycker d så synd när Man gör fet utan ovitrielle, allt kan ju hända egentligen, ska man bara vänta månad efter månad?, känns inge kul. Håll ut vännen snart så
    Tråkigt! Har de inte öppet på helgen?
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2017-01-29 19:54:34 följande:
    Ja vet inte, gäller inte mig detta, utan svarade på inlägget ovan som haft problem med det.
    Ah! Såg nu att jag svarat fel person.
  • Sjöblomman
    Olidligaväntan skrev 2017-02-07 20:51:32 följande:

Nä det är inte öppet på helgen där jag går :P Får se om det blir denna månad istället nu då..

Lycka till nu!
Svar på tråden IVF med start i september 2016