• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Tiiffany skrev 2016-08-10 19:03:39 följande:

[quote=76872301][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-08-10 18:11:31 följande:[/quote-nick]Bra! Datumet då remissen skickades från utredande läkare. Så nu går det fort![/

Min remiss skickades 30/5! Betyder det att det nu i augusti har gått 3 månader?

Japp!
  • Sjöblomman
    finee skrev 2016-08-10 19:50:26 följande:

Hej på er!

Tänkte först att jag inte passade in i tråden eftersom planen var FET nu i augusti (och det är en septembertråd). Men eftersom min mens kom igår så kommer jag antagligen få utslag på ÄL-stickan en måndag. Det betyder att jag inte kan sätta in vår blastocyst sex dagar senare eftersom det är en söndag och kliniken är söndagsstängd. Så förmodligen blir det FET i september istället och då kanske jag kan vara med i den här septembertråden i alla fall! (Om det inte blir ÄL fel dag igen, har 28 el 29 dagars cykel). Egentligen hoppas jag ju att ÄL inte ska komma då den brukar, så att det ändå kan bli FET nu i augusti... men, men.

Det är i alla fall min första FET. Har tre blastocyster i frysen. Gjorde första IVF:en i maj. Plussade, men fick ett mycket tidigt missfall/kemisk graviditet. Blev helt knäckt och känner mig orolig att det aldrig ska funka. Vi är oförklarligt barnlösa och jag är rädd att det ska vara något immunproblem.

Hoppas att vi alla här inne ska lyckas! Kram <3

Välkommen!

Håller tummarna för att ÄL kommer när du vill.
    Och så klart att det ska bli plus.
  • Sjöblomman
    Tiiffany skrev 2016-08-10 20:14:33 följande:

Även fast jag åberopade vårdgaranti igår? (:

Ja.
  • Sjöblomman
    vinterbebis12 skrev 2016-08-10 23:06:38 följande:

Hej, vi ska göra ivf i september och har barn sedan tidigare (som båda kom till via ivf). Finns det plats för mig i tråden eller är det för de som försöker få första barnet?

Välkommen!
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-12 23:27:38 följande:

Hej tjejer. Idag var jag på kontroll. 7 ägg på ena och 4 på den andra precis som sist verkar det som. ja har äp på måndag sen vet de inte om de ska Odla 2,3,5 dagar så insättning vet jah inte, läkaren var även snäll o skrev ut trombyl åt mig så blev glad för det faktist för Hon sa finns inget bevisat men att de inte skadar att testa. Hur går det för alla andra är det någon mer som påbörjat de hela lr är de flesta i september?

Härligt att de snart är ÄP, även om det inte är så trevligt direkt. Det är ju mest skönt när det är över och man kan börja hoppas!

Bestämmer de odlingen på måndag? Har de möjlighet till insättning även på helgen? Det har de på min klinik, vilket jag tycker känns tryggt.

Startar med spray 24/8 och blodprov 7/9. Så mitt ÄP blir troligen runt 20/9.
  • Sjöblomman
    Tiiffany skrev 2016-08-13 09:20:16 följande:

Gör ÄP jätteont?

Det är som sagt väldigt olika! För min del har inte plocket gjort ont, då jag vid minsta känning fått mer morfin.
    Dock är jag väldigt smärtkänslig så jag har haft väldigt ont 4-6 timmar efter och ett dygn framåt. Därför rekommenderar jag att man inte är ensam hemma efter första plocket, man kan behöva hjälp med smärtlindring och framförallt stöd.
    Jag har gjort så att jag bett om att få extra citodon med hem och det har inte varit något problem.
    För de flesta går det dock alldeles utmärkt!
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-13 11:19:30 följande:
    Ja det är skönt att det hela snart är "över" sen kommer den hemska ruvningen haha. De bestämmer odlingen på måndag ja för o se om det finns tillräckligt med embryo som lever vidare för att våga odla till dag fem, isf blir insättning senast dag fredag. Vår klinken har inte öppet på helger df brukar de säga att tisdagar inte är en bra dag att börja sprutorna på.

Vad skönt att det börjar närma sig för alla snart. Hoppas hoppas denna gång. Föresten kör de bara långa protokollet på er klinken lr?
    För min del är ruvningen den bästa tiden. Känner mig så gravid och hoppfulldå. Men jag har förstått att det är den värsta tiden för många.

Nej, de kör både korta och långa. Första två försöken gjorde vi korta och sen två långa (med några FET emellan).
    Det har gett samma resultat för mig, ca 15 ägg ut och runt 10 befruktade som fortsätter dela sig.
    Jag mår bättre av det långa som så därför kör vi den metoden.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-13 11:27:39 följande:
    Vad spännande!! Då ligger vi lika minus en, två dagar beroende på när de sätter in mitt. Vetu vf de bestämt i för väg hur många dagars de sätter in på er? Jag trodde det avgjordes beroende på antal embryo och om det finns tillräckligt med många så man vågar odla vidare?

. Jag talade med min läkare denna gång om att få tillbaka två faktist och hon sa att hon skulle fundera eftersom detta är min fjärde ivf och jag innerst inne känner att fet inte fungerar för mig, så hon sa att hon inte vågar denna gång för ja är ung och blir ju gravid även om de blir MF men att hon skulle försöka sätta tillbaka färskt 5 dagars och att ifall de inte blev nått denna gång skulle ja få två vid nästa färskt. Känns lite så där men vad gör man inte för att få åtminstone ett barn.
    Vi får två tillbaka varje gång nu. Har fått det sedan två misslyckade IVF och två misslyckade FET.
    Dock har jag bara blivit gravid en gång och det var vid första försöket med två för ett år sedan.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-13 22:18:44 följande:

Herregud värsta dramat här. Skulle tagit ovitrielle 20:30 så bad mannen hämta den till mig på jobbet. Ja tror hela tiden att han hämtat allt o att ja har d i väskan. När de är dags att ta sprutan så finns inte nålen, jobbar 40 minuter från mitt hem och var mitt i arbetspasset. Maken hämtar den med bil o ja tar den 45 minuter senare o de känns som halva innehållet inte kom med. Hemskt får se hur detta går lr om de blir plock överhuvudtaget på måndag.

Men oj! Så du tog inte sprutan på utsatt tid? Jag vill inte skrämma dig nu, men det är väldigt väldigt viktigt med tiden. Det är för att äggen ska vara mogna när de plockar dem. Du måste kontakta kliniken. Har du inget journr?
Svar på tråden IVF med start i september 2016