• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-08-20 00:36:58 följande:
    Ja, det brukar ju vara det. Speciellt mellan våra kliniker uppenbarligen Jag börjar med sprayen 19 dagar efter mens. Sen sprayar jag typ 3,5 vecka. Sen sprutor typ 12-14 dagar (men det sistnämnda är ju för att jag är så svårstimulerad)
    Ja, klinikerna verkar ha sina egna upplägg uppenbarligen.

Hur lång tid brukar det ta innan du får mens? Jag får oftast mens enligt beräkningen, dvs en vecka efter spraystart.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-20 10:07:42 följande:
    Har varit olika varje gång. Första försöket fick jag dag 7. Andra typ 11 eller 12. Tredje hann jag bli orolig och ringa kliniken och allting, men sen kom blödningen på dag 14. Sprayar du också nu?
    Ok.
    Jag börjar på onsdag.
    När började du? Har du börjat spruta?
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-20 11:55:53 följande:
    Jag började i tisdags, så ska spraya ett bra tag till innan sprutandet börjar.
    Då är vi nog i fas i alla fall.
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-08-20 13:28:59 följande:

Nu har jag gjort ÄP, är hemma om ca en timme men har väldigt ont. Tydligen ingen överstimulering, men det kan göra så ont sa dom. 6 ägg hittade dom iaf så det är jag glad för! :D Insättning på tisdag om något av dem är fint.

Härligt!
    Ja, det kan göra ofantligt ont efter. Jag har det alltid så tyvärr.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-20 23:40:41 följande:
    Hej! Jo det gick bra ruvar på en fem dagars blastocyst nu. Embryologen klargjorde hur det gick till med embryona. 10 från början,9 ägg 8 befruktades, då när jah var där hade två av de 8 blivit till blastisar som hon fryste hon sa att de resterande 6 oxå kommer frysas under dagen om det klarar sig. Så nu är det bara att vänta o se. Har td 2/9.
    Oj! Vilket toppenresultat med så många blastocyster!
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-21 14:30:56 följande:
    Förmodligen infektion. Man ska inte använda tampong eller ha sex eller så två veckor efter äggplock har min klinik sagt till mig. Vet att vissa får andra restriktioner, men låter logiskt att inte använda tampong så tidigt i alla fall.
    Ja, har hört samma. Till mig sa de att det är bra om jag använder binda vid eventuell blödning efter ÄP. Och tampong först andra blödningen efter misslyckat försök.
    Men som sagt, de säger nog olika.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-21 15:32:26 följande:

Ja. Man kan ju blöda i början av många olika orsaker så det är nog bäst att vara på säkra sidan och använda binda vid eventuell blödning. Min vän som nu är gravid efter Ivf blödde som en vanlig mens, hon gav upp på en graviditet men efter en vecka lr så kände hon sig gravid och tog ett test som visade positivt trots den stora blödningen. Så man vet helt ärligt inte. Man lär sig av andras och sina egna misstag o så kan andra i gruppen ta del av det så tycker det är toppen med detta formum då vi får dela erfarenheter osv.

Ja, det är verkligen bra att man får höra om olika erfarenheter!
    Jag blödde också en vecka innan TD när jag var gravid.
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-08-22 13:42:11 följande:
    Tack! 3 av 6 ägg hade befruktats, och 2 ägg delat sig ok efter två dagar. Ska sätta tillbaka imorgon dag 3, så jag får reda på imorgon om något överlevt natten.... Jag frågade om det gick att frysa nåt av dem om både skulle vara ok, men de sa att de bara frös blastocyster så det måste odlas mer först. Fryser man inte vanliga embryon också, nån som vet?
    Det är säkert olika men på Sophiahemmet fryser de 2-dagars också.
  • Sjöblomman
    Tiiffany skrev 2016-08-22 14:25:37 följande:

Idag ringde huddinge upp mig och jag frågade hur lång tid det kommer ta innan vi får kallelse då vi stått i kö sedan 30/5 och åberopade vårdgaranti för 2 veckor sedan. Hon kunde inte svara på När vi får kallelse men att de vet att vi stått i kö sedan slutet på maj och att det är ett par dagar kvar innan det gått 90 dagar. hoppas så mycket på en tid snart. Fick min mens idag som var 3 dagar försenad. Vill börja med ivf till september mensen!! 

Ring till en privat klinik så kan ni säkert börja vid nästa mens.
  • Sjöblomman
    Olidligaväntan skrev 2016-08-22 19:44:18 följande:

Hej, hoppar in här .

Vi har 4st misslyckade inseminationer bakom oss.

Nu har vi påbörjat vår första ivf-behandling.

På torsdag är det första "äggkollen" och på fredag antar jag att vi får veta när äggplocket ska ske nästa vecka. Vi kör korta protokollet. Blir dock lite förundrad då jag bara har orgalutran som räcker till söndag och då vet jag inte nu när plocket kommer ske och det tar nån dag för apoteket att få hem det. Så det måste bli ett samtal till kliniken imorgon.

Hej!

Om du har första kollen på torsdag, så får du troligen reda på redan då om du ska på en koll till och behöver spruta längre än till söndag. Så då hinner du till Apoteket och få fler sprutor.
    Det är inte alls ovanligt med flera kontroller.

Lycka till nu!
Svar på tråden IVF med start i september 2016