IVF med start i september 2016
Hur lång tid brukar det ta innan du får mens? Jag får oftast mens enligt beräkningen, dvs en vecka efter spraystart.
Nu har jag gjort ÄP, är hemma om ca en timme men har väldigt ont. Tydligen ingen överstimulering, men det kan göra så ont sa dom. 6 ägg hittade dom iaf så det är jag glad för! :D Insättning på tisdag om något av dem är fint.
Ja. Man kan ju blöda i början av många olika orsaker så det är nog bäst att vara på säkra sidan och använda binda vid eventuell blödning. Min vän som nu är gravid efter Ivf blödde som en vanlig mens, hon gav upp på en graviditet men efter en vecka lr så kände hon sig gravid och tog ett test som visade positivt trots den stora blödningen. Så man vet helt ärligt inte. Man lär sig av andras och sina egna misstag o så kan andra i gruppen ta del av det så tycker det är toppen med detta formum då vi får dela erfarenheter osv.
Idag ringde huddinge upp mig och jag frågade hur lång tid det kommer ta innan vi får kallelse då vi stått i kö sedan 30/5 och åberopade vårdgaranti för 2 veckor sedan. Hon kunde inte svara på När vi får kallelse men att de vet att vi stått i kö sedan slutet på maj och att det är ett par dagar kvar innan det gått 90 dagar. hoppas så mycket på en tid snart. Fick min mens idag som var 3 dagar försenad. Vill börja med ivf till september mensen!!
Hej, hoppar in här .
Vi har 4st misslyckade inseminationer bakom oss.
Nu har vi påbörjat vår första ivf-behandling.
På torsdag är det första "äggkollen" och på fredag antar jag att vi får veta när äggplocket ska ske nästa vecka. Vi kör korta protokollet. Blir dock lite förundrad då jag bara har orgalutran som räcker till söndag och då vet jag inte nu när plocket kommer ske och det tar nån dag för apoteket att få hem det. Så det måste bli ett samtal till kliniken imorgon.