• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Filli89 skrev 2016-08-15 18:40:26 följande:
    Ja verkligen är nöjd, nu återstår att se hur det delar sig och om alla blåsor innehåller ägg för två äggplock har vi haft två blåsor som varit tomma. Tre dagars blir det definitiv, de skulle se om ja kunde få 5 dagars men eftersom helgen kommer imellan är det osäkert om de kan ha någon på klinken som sätter in. Spelar inte så stor roll 3 lr 5 dagars faktist blev gravid sist på 3 dagars så tänker inte så mkt på de bara de blir nått.

Pga min ålder samt att de tog sig sist så sa hon att hon inte vågar med två denna gång Så jag får "bara" en tillbaka denna gång, men Vi kom överens om att blir det inget denna gång får ja två nästa gång, hoppas de blir nått överhuvudtaget de är de viktiga.

Ja vet att tiden går sakta när man vill att de ska gå fort håll ut så får du sätta igång snart<3
    Grattis till lyckat plock!
    Men 10 ägg är väl 10 ägg? Gav de dig inte resultatet av antal ägg och inte antal blåsor? Jag har också haft många tomma blåsor, men alltid fått veta antal ägg när äggplocket är klart. Sen behöver ju inte alla vara mogna.. Kanske är det du menar? Jag har alltid fått ut typ hälften omogna..

Håller tummarna för bra resultat när ni får veta befruktning!
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-15 21:46:11 följande:
    Ja de kanske var 10 ägg då, jag vet faktist inte om hon menade blåsor lr ägg. Hoppas det är ägg hon menar då isf. Nej har inte fått omogna utan två blåsor som vart tomma dvs inget ägg i, Denna gång gör vi icsi på alla oxå så jag hoppas att vi får fler embryo till frysen för sist gjorde vi hälften vanlig och hälften icsi och vi fick en insatt och endast en till frysen resten klarade inte till dag 5 o då fick vi ut 11 ägg.
    Då är det ägg de menar! Meningslöst att säga blåsor, så tror du kan lita på ägg. Däremot säger de inte efter plock om alla är mogna, det ser de först senare.

Får ni veta befruktning imorgon?
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-15 22:05:31 följande:
    Ja kanske vore bra om det var så många ägg haha. Nej tänkte tar alltihop på torsdag när vi gör insättningen. Föresten hur gör du efter insättningsdagen? Vilar du den dagen för att maximera implantationen lr rör du dig som vanligt?. Jag frågar för när jag gjorde ivf utomlands fick jag ligga kvar en och en halv timma för att embryot skulle "hamna rätt" men här får man gå upp på en gång.
    Jag har också fått gå upp direkt. Det verkar vara så de gör i Sverige. Sen gå på toa direkt. Första gången blev jag nervös att embryot skulle "åka ut", men de sa att alla är det.. Men det händer inte Så tror inte man ska oroa sig för det. Däremot är jag alltid hemma från jobbet. (Nu visserligen alltid fått insättning på helg och varit ledig redan, men ändå)

Lycka till på torsdag. Ska hålla tummarna. Och förlåt igen om du tog illa upp innan när vi inte riktigt var överens
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-16 11:15:04 följande:
    Aah undrar vf det är så olika, embryot åker ju inte ut för ja lyckades ju vara gravid i 11 v o då gick ja på toa direkt, Men de på klinken sa att vill man ligga kvar får man göra de, man ja är så dum att ja jobbar den dagen direkt efter insättningen.

Ja jag tog illa upp, det var nog sättet du skrev på kanske inte skulle vara lika grovt om man pratade live, de är alltid mer dramatiskt med skrift. Sen är man ju extra känslig under denna process så då vill man nog mest ha stöd, så ja hoppas vi kan stödja varandra i vått o tårt. Det är ingen fara. Jag är som person ingen som ältar stör jag mig på något säger ja de sen är det så gott som bortglömt. <3
    Ja men det ska inte vara någon fara att jobba samma dag. Anledningen också att jag inte kan göra det är för att vi har 2,5 timme enkel resa till kliniken. Så hela dagen går ju när vi ska dit liksom. Men oroa dig inte. Men känner du dig obekväm med att jobba på torsdag så tycker jag att du ska sjukskriva dig. Du är hemma idag va efter ÄP? Jag är alltid hemma dagen efter, men bär tungt i jobbet också så det är mycket därför. Plus att jag brukar ha rätt ont.

Skönt att höra att du inte är långsint. Jag förstår dig också. Då släpper vi det. Skönt! <3 klart vi ska stötta varandra!
  • Regnbågsdröm
    Tatami skrev 2016-08-16 16:02:04 följande:

Hej!

Första gången jag postar här. Såg att det var en septembertråd men hoppas jag får vara med ändå, håller på med ivf nu. Har precis varit på ultraljud och fått veta att äggplockning blir på lördag morgon, 20/8 alltså. Hade 5 äggblåsor idag plus 3 små som kan växa till sig. Är 41 och första försöket så det är tydligen ett ok resultat. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller förbereda mig på att bli besviken. Kan man göra båda? :)

Nån som har gjort äp tidigare och kan säga om ni hade ont timmarna efter?

Välkommen hit! Lycka till med ditt plock och framtiden Ovanligt att göra plock på en lördag! Men skönt det om du har vardagsjobb annars

Räkna med att ha ont hela dagen som du gjort ÄP. Kan även ha ont dagen efter.
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-08-16 21:54:46 följande:

Hej! Hoppar in här, ska köra igång IVF3 i sept! Glad

Åh hej! Dig minns jag från tidigare grupper <3
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-16 20:31:10 följande:

Ringde klinken idag, hon sa att alla ägg har befruktats förutom ett som var omoget. Får se hur alla utvecklar sig dock. Insättning är preminiärt på torsdag men att de ringer om de sätter in 5 dagars och isf på lördag. Visste Ey att de gjorde insättning på helger men tydligen gör det det ibland.

Härligt! Bra resultat!
    Jag har bara gjort insättning på helgen. Både lördag och söndag. De kan gå in om de behöver. Lycka till! Kram!
  • Regnbågsdröm

Andra dagen med synarela spray idag. Man märker att man gjort det många gånger förr när man knappt får panik över att man första dagen tvingas ta den i bilen på grund av jobb fel tider. Hade det varit första försöket hade jag blivit hysterisk förmodligen
    Nu längtar jag nästan efter lite värmesvallningar. Haha! Dock inte efter deppighet förstås. Blev väldigt nere förra försöket. Men ska försöka tänka att det är övergående. Vänder så fort med sprutorna sen!

Lycka till alla <3

• Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-08-17 11:42:34 följande:

En fråga till er, har ni lagt om eran kost?

Jag har dragit ner på kaffe o socker o jag försöker äta frukt o grönt, men det är svårt...

Dragit ner på kaffe. Men det gjorde jag redan första försöket och har nog stannat i det sen dess Dricker högst två koppar per dag.
    Äter oftast lågkolhydratkost, gjort det länge.. Så inget nytt. Det jag gör mest är att jag avstår alkohol helt från dag 1 som jag börjar med sprayen. Alltså under hela processen. Det började jag med förra försöket.
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-08-17 15:22:00 följande:
    och jag dig! :)

Tillbaka efter att IVF2 misslyckades och en naturligt graviditet där emellan (vi är fortarande chockade) som tyvärr blev ett tidigt MF, men ändå.

Nu kör vi tredje långa protokollet med start 7/9 med Suprecur-sprayen igen om mensen kommer som den ska denna veckan nu =)

Lycka till nu, nu MÅSTE de vara vår tur! <3
    Ja den här gången är det vår tur <3

Så häftigt ändå att ni lyckades själva. Då finns det ändå hopp. Jag tror på er!

En lista borde vi göra. Vet dock inte hur man gör för att kopiera flera.
Svar på tråden IVF med start i september 2016