• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Igår kom min blödning efter 11 dagar med spray. Så nu är man nedreglerad. Börjar känna av deppigheten också. Drygt två veckor kvar innan jag börjar med sprutorna, drygt som satan. Nästan tur att man vet att synarelasymptomen går över då, annars hade man ju blivit galen...

Hoppas alla mår okej här <3

• Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-27 15:05:58 följande:
    Bra att det går framåt!

Själv är jag världens monster, reagerar på en sekund och blir typ helt tokig. Alltså de här humörsvängningar är bara för mycket.
    Sen den konstanta huvudvärken på det, nej det är inte roligt alls det här.
    Längtar till ruvartiden.
    Håller med dig. Det är ett helvete med synarela. Jag är typ också ett monster. Reagerar också på allt. Men när man lugnat sig lite så tycker jag också att det känns skönt att inse att det är just synarelan det beror på... Men får lite panik när jag inser hur lång spraytid jag har kvar..

Kram till dig!
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-27 16:07:56 följande:
    Är inte varje insättning ett försök?
    Olika på olika kliniker. På RMC i Malmö till exempel gills ett plock som ett försök. Oavsett om det blir insättning eller inte.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-27 16:18:53 följande:
    Jaha okee. Vad konstigt och orättvist att det ska vara så olika. I Sthlm räknas varje insättning som Ett försök. Iaf st Göran och Huddinge.
    Ja, det är sjukt orättvist. Har tänkt på det många gånger. Särskilt eftersom vårt första försök slutade innan insättning.
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-08-27 18:14:14 följande:
    I London kör dem en annan taktik, man får böta £400 om man avryter ett försök! Vilket vi fick göra en gång, då maken blev inlagd på sjukhus & fick opereras mitt i allt. Jag var så bitter... och arg!
    Herregud alltså.. Det låter inte klokt!

Nej, nu ska vi ha hundra procent lycka i den här gruppen!
  • Regnbågsdröm
    mickaa skrev 2016-08-28 18:39:49 följande:
    Hej. Spännande med danmark;) Varför väljer du Danmark? Eller är du ensamstående o vill bli gravid.? Ja, ja hoppas regionen ger oss flyg och inte den där sega båten på 3 timmar:) skönt iaf att dem betalar allt för oss. //ml
    Får ni resorna betalda? Varför då?
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-29 08:28:22 följande:

Regnbågsdröm, en sak som jag funderar på... På din klinik tar det inte blodprov, utan räknar blödningen som "bevis" på att du är nedreglerad (om jag förstått saken rätt). Varför måste du fortsätta med sprayen så länge trots att du haft blödningen?

Jadu, det kan man verkligen fråga sig. Men de har sagt förut att det beror lite på hur de har tid sen för äggplock och så. Förra försöket började jag spruta typ tre dagar efter blödningen. Den här gången är det längre. Har varit lite olika, men mellan 2,5 till 3,5 vecka. Beror som sagt på köerna. De matchar ju in mig en vecka då de har tid.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-29 14:35:16 följande:
    Ah! Då förstår jag. Jag tänkte att det måste finnas en anledning.
    Jag styrs ju av blodprovet, så det blir lite annorlunda.
    Ja, det verkar funka olika på olika kliniker gällande det mesta känns det som Men tror RMC har rätt långa köer i jämförelse, upplever ofta att många reagerar på att man ibland blir nekad att börja en cykel. Då är ju det här systemet ändå rätt bra, att de kan planera lite för att undvika för många samtidigt. Hade det varit bestämt exakt hur länge alla skulle spraya, då hade jag förmodligen inte fått plats den här månaden tex.
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-08-29 23:45:31 följande:

Loppi: testade baby aspirin i naturlig cykel. Satte igång en blödning så tror absolut att det påverkar blodflödet. Jag vågade dock aldrig testa i samband med ivf.

Jag började spraya i lördags. Har dock någon slags mellanblödning så behöver utesluta ev orsaker till den innan vi plockar ägg.

Till er som kämpar och har gjort det länge. Känner med er och har varit där ni är. Ge inte upp! Våra två första ivfer gav få befruktade och inget resp två tvådagars till frysen (som ej klarade upptining). Då trodde vi att vi aldrig skulle ens bli gravida men tredje ivfen gav fem befruktade och två barn från samma äggplock.

Om du menar blödning efter att ha sprayat i långt protokoll, så är det precis så det ska vara? Eller vad menar du? När man sprayar för nedreglering får man en blödning dag ungefär dag 8-14.

Tack för lite hopp också. Vi har aldrig fått något till frysen, men har få ägg. Mellan 4-8 ut, men alltid bara 4 mogna och 3 befruktade. Så din "statistik" gav ändå lite hopp att det kan vara olika. Kram!
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-08-30 09:42:47 följande:

Jag ska börja idag 30 augusti min spray synarela,

Jag önskar lycka till för alla ,

Spelar rull om man tar på dagn eller nat?

Båda spray och sprutar(gonal och menpor)

Lycka till Allihopa, det är vår tur nu ,

Hur många gånger per dag ska du spraya? Det viktiga är att man tar den så gott det går med samma tid emellan. Jag tar tre gånger om dagen. Då blir det klockan 8, 15 och 22. När jag sedan går ner till två gånger om dagen tar jag den vid 8 och 20. Lycka till!
Svar på tråden IVF med start i september 2016