• hope88

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-09-16 18:32:26 följande:

Det där är så olika. Jag tycker ruvartiden är det absolut lättaste med hela processen. Fram till i slutet då förstås..

Åh jag har så dåligt tålamod så tycker det är så jobbigt ha ha ;) Men det är också spännande men också jobbigt. Så mycket som står på spel
  • hope88
    Emmis84 skrev 2016-09-17 19:46:07 följande:

Igår var det ET för mig. Jag undrar hur länge man känner sig svullen, trött och lätt andfådd? Läkaren kollade inte om jag var överstimulerad fast att jag klart och tydligt uttryckte min oro. :-/

Jag börjar jobb på måndag och jobbar som undersköterska. Det är inte en lugn stund kan jag säga..

Är lite orolig över att riskera något samt hur tusan jag ska orka? Jag måste dessutom ha läkarintyg för forts sjukfrånvaro ..

Härligt! Ruva på nu =)

Hm, kollade de om du hade vätska i buken?

Håll koll nu i helgen på om du går upp i vikt, magen svullnar mer (måtta om du kan), får väldigt ont, får kraftigt illamående/kräks eller får det tungt med andningen. I så fall får du åka in till gynakuten.

Jag fick tappas när jag började bli anfådd för minsta lilla. Har varit sjukskriven sen 3 dagar efter ET, hoppas kunna börja jobba igen på tisdag som planerat.

Hoppas du inte blir sämre <3
  • hope88

Jag är fortfarande svullen och har ont och är nu 17 dagar efter ET. Andningen vart bra igen efter att de tömde buken på vätska. Anledningen till att jag har ont än är att tappa en på vätska inte botar överstimulering utan lindrar endast och har fått tillbaka lite vätska efter tappningen, men inte tillräckligt för att tömma. Ska tillbaka på måndag och se om det går åt rätt håll

• hope88
    Emmis84 skrev 2016-09-17 20:59:20 följande:

Nä han kollade inte om jag hade vätska i buken. :-/

Har nu beslutat mig för att kolla upp det imorgon på gyn- akut. Det kan väl inte vara riskfyllt att göra VUL så tidigt efter ET?

Tack för ditt svar :*)

Okej :(