• hope88

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-09-16 18:32:26 följande:

Det där är så olika. Jag tycker ruvartiden är det absolut lättaste med hela processen. Fram till i slutet då förstås..

Åh jag har så dåligt tålamod så tycker det är så jobbigt ha ha ;) Men det är också spännande men också jobbigt. Så mycket som står på spel
  • hope88
    Emmis84 skrev 2016-09-17 19:46:07 följande:

Igår var det ET för mig. Jag undrar hur länge man känner sig svullen, trött och lätt andfådd? Läkaren kollade inte om jag var överstimulerad fast att jag klart och tydligt uttryckte min oro. :-/

Jag börjar jobb på måndag och jobbar som undersköterska. Det är inte en lugn stund kan jag säga..

Är lite orolig över att riskera något samt hur tusan jag ska orka? Jag måste dessutom ha läkarintyg för forts sjukfrånvaro ..

Härligt! Ruva på nu =)

Hm, kollade de om du hade vätska i buken?

Håll koll nu i helgen på om du går upp i vikt, magen svullnar mer (måtta om du kan), får väldigt ont, får kraftigt illamående/kräks eller får det tungt med andningen. I så fall får du åka in till gynakuten.

Jag fick tappas när jag började bli anfådd för minsta lilla. Har varit sjukskriven sen 3 dagar efter ET, hoppas kunna börja jobba igen på tisdag som planerat.

Hoppas du inte blir sämre <3
  • hope88

Jag är fortfarande svullen och har ont och är nu 17 dagar efter ET. Andningen vart bra igen efter att de tömde buken på vätska. Anledningen till att jag har ont än är att tappa en på vätska inte botar överstimulering utan lindrar endast och har fått tillbaka lite vätska efter tappningen, men inte tillräckligt för att tömma. Ska tillbaka på måndag och se om det går åt rätt håll

• hope88
    Emmis84 skrev 2016-09-17 20:59:20 följande:

Nä han kollade inte om jag hade vätska i buken. :-/

Har nu beslutat mig för att kolla upp det imorgon på gyn- akut. Det kan väl inte vara riskfyllt att göra VUL så tidigt efter ET?

Tack för ditt svar :*)

Okej :(

Ja men gör det om du inte känner dig bättre. Har gjort flera vul nu sen ET och det gick ju bra :) Oroa dig inte. Ta hand om dig! Kram
  • hope88
    Emmis84 skrev 2016-09-18 09:46:34 följande:

När du börja misstänka överstimulering hade du gått upp i vikt då? Vad var dina symtom? Extrem smärta el endast lite obehag?

Dom vill att jag ska ha koll på vikten och den verkar faktiskt vara ok. Har inte gått upp något nämnvärt i vikt.

Börjar tro att mitt psyke spelar ett spratt med mig då jag ändå känner mig lätt andfådd.

Andfådd är man väl endast vid tydlig överstimulering då man samlar på sig vätska?

Kollade dom med VUL samma dag som ET utfördes på dig? Samt blodprov?

Jag har inte tagit några blodprov under hela min IVF. (endast i början av utredningen)

Ursäkta för alla hundra frågor haha

Kram på dig

Gick inte upp i början, det var först 1,5 vecka efter när de tappade mig som jag hade gått upp 2 kg. Inte så mycket men eftersom jag hade det tungt med andningen så tog de beslutet att tappa ändå.

Jag har haft väldigt ont, som magknip fast 10ggr värre. Har fortfarande ont.

Okej men bara hålla koll på vikten och ditt mående. Kolla magen också. Min buk svullnade upp med 10 cm.

Aa precis eller tror det. Är väl vätskan som trycker uppåt vilket gör det tyngre att andas.

En snabbtitt med vul innan de påbörjade bedövningen gjorde dem. Inga prover förutom när jag blev dålig ett par dagar efter.

Var på återbesök idag. Mina äggstockar är fortfarande 8 cm stora och har ont så fortsatt vila och sjukskriven veckan ut och sen hoppas jag verkligheten att jag kan återgå till jobb.

Tog mitt test igår starkt plus så idag fick jag/vi tid för tidigt ultraljud på kliniken i okt. Kommer vara i vecka 8 då om allt går bra! Hoppas så<3 Hcg hade stigit i blodet sen torsdags så det var bra också.

Jag tycker verkligen du ska sjukanmäla dig om du inte mår bra. Det är ju inte först dag 8 du behöver sjukintyg. Du kanske behöver ett par dagar att vila.

Håller tummarna för dig! Kram
  • hope88
    Tiiffany skrev 2016-09-19 14:45:11 följande:

Mensen kom precis. Ska bli upprings av barnmorskan och sedan e de bara o köra med sprutorna :)

Åhh vad kul! Lycka till nu :)
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 16:10:35 följande:

Tack för dem orden. Jag hoppas du har rätt i att allt är som det ska. Vet ni om blåsorna växer lite till av ovitrelle ägglossningsspruta också?

Hur långt har du kommit i behandlingen? Stor kram!

Åh så spännande!! Håller tummarna stenhårt nu att äggen blir fina men det tror jag definitivt :) vet inte om de växer på sig men mognar på sig gör de iaf! Nu ska det befruktas här ;)
  • hope88

Aå kul att se att så många ruvar nu! Håller tummar och tår för er!

Och till er som snart ska börja med behandling eller strax är ruvare stort lycka till :)

Igår var den officiella testdagen och det visade ett starkt fint plus :) Var åå återbesök på kliniken idag också pga av överstimuleringen. Mina äggstockar är fortfarande väldigt svullna så är fortsatt sjukskriven veckan ut. Men fick bekräftat att hcg i blodet ökat som det ska så nu har vi en tid bokad i okt för graviditets ultraljud! Kan inte förstå än hihi! Är idaf i vecka 5 (4+5) hoppas så att det ska gå bra <3

Hejar på er!

• hope88
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 16:59:40 följande:

Tack snälla du! Men växa till sig och mogna till sig, är inte det samma sak? haha!

Tack för pepp! Vi får hålla tummarna nu!

Haha vet faktiskt inte! Har alltid tänkt att det är tomt i blåsorna innan sprutan och att det är den som gör att hela blåsan blir mogen och ägget går att hämta ut men vet inte alls om den teorin stämmer ^^

Det gör vi verkligen <3
  • hope88
    avin78 skrev 2016-09-19 16:52:20 följande:

Hej på er,

Det känns bra att man läser genom vad eller hur de andra gör, och spännande,

Jag ger mycket hopp om läser nån positive och hoppfull här,

Önskar önskar alla lycka, my GOD!

Jag har båda gonal och menopur,

Jag har börjat redan 3 nätter , och jag mår bra, ingen konstig och inte så mycket stress :)

Vi får se ...

Jag jobbar också personlig assistent och men känner sig mer risk,

Jag ska på första ultrajud på fredag,

Men jag vet inget om vikt och när man börja väga sig , jag aldrig gjort genom denna process , bara på äp dag gör dem.

Och en annan sak att när man testa hcg? Jag fick ingen råd om denna, behöver jag köpa själv från appotek?

Lycka till och hejar på ER <3

Spännande hoppas det ser bra ut på fredag :)

De väger dig innan äggplocket sen kan du själv hålla koll på vikten efter det.

Hcg går att mäta i blod och urin. Vanligtvis är det bara urinstickorna som du ska ta. Du får ett test med dig från kliniken efter att du fått tillbaka ägget :)

Tror bara de tagit hcg i blod på mig denna gång pga komplikationerna. Första ivf försöket mådde jag bra hela vägen så då var det bara utinstickorna som användes.

Lycka till nu :)
Svar på tråden IVF med start i september 2016