IVF med start i september 2016
Vad var det de sa inför framtida försök? Vi får hoppas ni slipper göra några sådana!
Oj. Progesteron tre gånger om dagen? Vilken tar du? Jag tar alltid bara Crinone på morgonen.
Började äntligen med sprayen imorse! Hurra.
Nån som gjort ivf förut som har fått sammandragningar i livmodern direkt efter ET (samma minut)? Jag fick det och det har inte släppt (ET igår). Känns som ganska mkt mensvärk. De sa att det kunde bli så, men jag undrar bara om nån mer har känt det så med en gång.
En annan fråga. Testdagen jag fått är rätt så sen, ungefär en vecka efter beräknad mens. Tror ni jag kan testa tidigare än så? Vilken dag isf?
Idag fick jag det magiska samtalet från Huddinge! Dem har bokat in mig på första besök 7/9 vilket är mitten av min cykel så Vi kommer definitivt starta med IVF i september !! (:
Idag var jag och kollade äggblåsorna på hemmaplan. Blev besviken, fick träffa en läkare som typ inte kunde nånting om ivf. Hon hade heller aldrig sett pappret som jag hade med mig som hon skulle fylla i och faxa till kliniken. Hon visste inte hur hon skulle fylla i den och sa att hon måsta få hjälp av andra att göra det senare,( ja, ja nybörjare men det kändes inte så seriöst.) Och hon kunde inte svara på några frågor förutom hur många blåsor det var ungefär. Blir irriterad att mottagning inte bokade in mig med en läkare som vet nått (som det för övrigt lät som när jag bokade). Ja ja lång väntan på att kliniken ringer imorgon och vi får veta fortsättningen. Tycker det är jobbigt att inte veta. (sorry för långt inlägg :P )